Beantwoord

apparaatbeheer iTV

• 23 februari 2016
  • 18 reacties
  • 2698 keer bekeken

Ik kom tot de ontdekking via apparaatbeheer in de iTV app (android) dat er 5 apparaten gekoppeld zijn. Deze 5 kunnen dus vanalles doen met mijn opname's enzo. Ik begrijp nu ook waarom ik soms in een keer een opname kwijt ben. 

Hoe kan ik de lijst zien van de 5 aangesloten apparaten en dus ook apparaten (oa van mijn ex) verwijderen?

icon

Beste antwoord door busje 24 februari 2016, 11:19

Een schermafdruk lukt me niet om te plaatsen. Ben niet zo geweldig goed met al die elektronica. Ik heb nu in ieder geval de pincode gewijzigd, en zoals ik het las moet dat voldoende zijn.

Bij apparaatbeheer staat: "aangemelde apparaten: (1 van 5)" en daaronder zie ik dan alleen mijn gsm staan. Ik begrijp nu dat er op dit moment maar 1 apparaat is gekoppeld en er nog ruimte is voor 4. Stel dat iemand anders mijn pincode heeft en tegelijkertijd inlogt dat ik die dan wel zie.

Bedankt voor alle moeite allemaal.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Als je ex niet aangesloten is op je eigen experiabox kan ie er niet in. Je thuisnetwerk kan niet van buitenaf benaderd worden.

Reputatie 7
Badge +18

PeterG schreef op 23 feb '16 om 12:18u

Als je ex niet aangesloten is op je eigen experiabox kan ie er niet in. Je thuisnetwerk kan niet van buitenaf benaderd worden.

Je kunt van buiten je netwerk tv kijken, dus ook opnames verwijderen & toevoegen.  wilt dus de device van zijn ex eraf gooien. En staat ze in de lijst, dan zou ze ook buiten het thuisnetwerk opnames kunnen verwijderen. 

Reputatie 7

DennisDatema68 schreef op 23 feb '16 om 14:30u

PeterG schreef op 23 feb '16 om 12:18u

Je kunt van buiten je netwerk tv kijken, dus ook opnames verwijderen & toevoegen. @busje wilt dus de device van zijn ex eraf gooien. En staat ze in de lijst, dan zou ze ook buiten het thuisnetwerk opnames kunnen verwijderen. 

Je hebt gelijk, Dennis. Niet aan gedacht. :$

Reputatie 7
Je kunt de toegang voor je ex via itvonline blokkeren door je pincode in je tv decoder te wijzigen.

Reputatie 5
Badge +8
In de instellingen van iTV-online, onder apparaatbeheer, na het invoeren van je pincode, kan je zien welke apparaten gekoppeld zijn, en zonodig kan je de apparaat ontkoppelen

Reputatie 7
Badge +27
Hey ik snap dat je de apparaten van je ex er graag uit wilt hebben. Zoals Johnny al zegt kun je in het scherm waar je de vijf apparaten ziet, ze ontkoppelen. Klik hiervoor op  het icoontje van de twee stekkers.

Reputatie 7
Zit dat "apparaatbeheer" ook in de app voor Windows (8.1/10)?

Kan dát niet vinden maar ook "uitloggen"1 ben ik nu 'kwijt' in de app sinds de pc van 8.1 naar 10 is gegaan.

1Om naar een ander abonneenummer te gaan

Reputatie 7
Badge +27
Apparaatbeheer zit ook in de Windows app. Uit mijn hoofd volgens mij in een charmsachtig menu aan de zijkant. Maar zeker weten doe ik dat niet direct. Misschien dat dat kan aangeven :)

Reputatie 7
Dank je, Erik. Dank zij je opmerking ben ik even verder gaan zoeken. En zag linksboven 3 streepjes onder elkaar. Meestal is dat voor een menu. Bij de 3 streepjes weer op 'Instellingen' geklikt. En dan komt er rechts (...) een kolom met o.a. uitloggen idd.

Ik zie bovenin dat er 5 apparaten zijn gekoppeld, maar er wordt maar 1 apparaat getoont en dat is ook het enige apparaat dat ik via dw twee stekkertjes kan ontkoppelen
Reputatie 7
De gekoppelde apparaten kun je alleen via je eigen thuisnetwerk, dus alleen via je eigen experiabox, gebruiken. Je ex zou wel extern via itvonline kunnen inloggen. Maar dat kun je eenvoudig blokkeren door je iTV-pincode te wijzigen (via de box).

Bij mij staat er ook (1 van 5). Die ene is dus wsl de itv-app/laptop. Er staat de datum van vandaag bij (...). Verder heb ik geen apparaten. (nee, idd ook geen smartphone). Mijn iTV ontvanger staat ook aan (op radio nu), dus zou ik logischerwijs dan (2 van 5) moeten krijgen... :S :@

Reputatie 7
Erik_ schreef op 23 feb '16 om 17:08u
Apparaatbeheer zit ook in de Windows app. Uit mijn hoofd volgens mij in een charmsachtig menu aan de zijkant. Maar zeker weten doe ik dat niet direct. Misschien dat @Henk2304 dat kan aangeven Man Vrolijk

In Windows 10 niet meer helaas. Maar via het hamburgermenu (de 3 liggende streepjes) kom je er in Windows 10 ook.

Reputatie 7
PeterG schreef op 23 feb '16 om 17:40u
Bij mij staat er ook (1 van 5). Die ene is dus wsl de itv-app/laptop. Er staat de datum van vandaag bij (...). Verder heb ik geen apparaten. (nee, idd ook geen smartphone). Mijn iTV ontvanger staat ook aan (op radio nu), dus zou ik logischerwijs dan (2 van 5) moeten krijgen... Smiley Verrast Gefrustreerde smiley

Nee, voor zover ik het begrepen heb slaat apparaatbeheer in de apps alleen op het aantal met de iTVOnline app gekoppelde apparaten. iTV-ontvangers staan daar buiten, dacht ik. Ik heb 4 apparaten in de lijst staan (m'n desktop, m'n laptop, m'n tablet en de PC op m'n werk). Ik kan er nog eentje toevoegen en daarnaast heb ik nog twee ontvangers, die dus niet in de lijst staan. Ik weet niet of apparaten die via de iTVOnline.nl website inloggen nog ergens meetellen.

Reputatie 7
Dus (1 van 5) betekent dat er maar één gekoppeld is? Als er ook maar één in de lijst te zien is?  En het maximum is dus 5.

Nou, dan hoeft TS zich helemaal geen zorgen te maken. Dan is er dus 1 device gekoppeld en dat is dus die waarmee naar itvonline wordt gekeken.

Reputatie 7
Ja, volgens mij zit 't zo in elkaar.
Reputatie 7
Badge +27
Busje, zou je eens een screenshot kunnen posten van dat scherm? Zoals ik het begreep vanuit de iTV mensen staan alleen de met iTV Online gekoppelde apparaten in de lijst. En kun je dan ook op elk gekoppeld apparaat de andere apparaten loskoppelen. Als hij bij jou weergeeft vijf gekoppelde apparaten zou ik dan ook verwachten dat ze allemaal in de lijst staan.

Dank voor je toevoeging, Henk. En goed dat je de opties gevonden hebt, Peter. Teamwork!

Een schermafdruk lukt me niet om te plaatsen. Ben niet zo geweldig goed met al die elektronica. Ik heb nu in ieder geval de pincode gewijzigd, en zoals ik het las moet dat voldoende zijn.

Bij apparaatbeheer staat: "aangemelde apparaten: (1 van 5)" en daaronder zie ik dan alleen mijn gsm staan. Ik begrijp nu dat er op dit moment maar 1 apparaat is gekoppeld en er nog ruimte is voor 4. Stel dat iemand anders mijn pincode heeft en tegelijkertijd inlogt dat ik die dan wel zie.

Bedankt voor alle moeite allemaal.
Reputatie 7
Badge +27
Ja hoor, pincode wijzigen is voldoende. En als de app inderdaad zegt 1 van 5 aangemeld, dan zit je goed. Als meer apparaten zich willen aanmelden moeten zijn het abonnementsnummer en de pincode weten. Nu je de pincode veranderd hebt kan je ex er niet meer bij :)

Reageer