Beantwoord

Apparatuur bij wijziging abonnement

  • 13 April 2021
  • 6 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik kreeg vandaag een update. Ik keek er echt naar uit; van 50 naar 500Mb up en down. TV ontvanger er bij. Op de site wordt gesproken over een Experiabox V12 en een tv ontvanger met nieuwe BT afstandsbediening. 

Bij de uitvoering leek alles toch anders. Ik dacht dat het logisch was dat ik ook kreeg wat ik had gezien, maar inderdaad: er staat alleen dat er een nieuwe tv ontvanger komt.

Omdat het niet anders kan werd de Experiabox V8 vervangen door een V10. Het werkt dus prima, maar wel anders en minder dan gedacht.

De tv ontvanger werd vervangen, maar de afstandsbediening van een jaar of 10 oud moet worden hergebruikt. Dat is niet teleurstellend maar eigenlijk schandalig. Moet ik dan echt eerst mijn aansluiting weghalen bij KPN en na een jaar terug keren om nieuwe apparatuur te krijgen. KPN lijkt niet echt gehecht aan bestaande klanten.

Jammer....

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 14 April 2021, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Wim1966, welkom op ons forum. Leuk dat je ons gevonden hebt! Een flinke upgrade, zeg, van 50 Mbps naar 500 Mbps! Je had alleen verwacht naast de snelheidsupgrade ook nieuwe apparatuur te krijgen. Nu blijkt achteraf dat je alleen een nieuwe tv-ontvanger hebt gekregen. Uiteindelijk is ook de Experia Box V8 vervangen voor een Experia Box V10, omdat je anders nog geen gebruik kunt maken van de nieuwe snelheid. Dat dit niet aan jouw verwachtingen voldoet, kan ik me indenken, als je online hebt gelezen dat je van alles de nieuwste versie krijgt.

Nu is het alleen zo dat de informatie op de bestelpagina van onze website vooral gericht is op nieuwe abonnementen (en klanten). Als je al een abonnement hebt, dan wordt jouw apparatuur niet zomaar vervangen voor de allernieuwste variant tenzij dit noodzakelijk is voor de werking van jouw diensten. Zouden we alle apparatuur zomaar vervangen voor nieuwe apparatuur, dan zou dit niet alleen in strijd zijn met onze visie op duurzaamheid, het zou ook nog eens enorme kosten met zich meebrengen. De apparatuur die je nu hebt, voldoet aan onze standaard en kan zijn taak prima volbrengen. Als deze verder naar behoren werkt, dan zullen we deze dus niet omruilen.

De afstandsbediening die al 10 jaar mee gaat, kan vervangen worden als je wilt. Je kunt zelf via MijnKPN een vervangende afstandsbediening aanvragen. Heb je een Arris VIP5202? Dan kan je alleen een nieuwe afstandsbediening aanvragen via de klantenservice. Daar kan ik je bij helpen. Vul dan je forumprofiel aan met postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Dan ga ik dit voor je regelen.

Je hebt nu het V10 modem. Dat is wat mij en velen betreft nog steeds de beste van kpn. Verschil met de BOX 12 is alleen dat die laatste wifi6 aankan. Maar weer niet elke laptop kan met wifi6 overweg en moet je de modem alsnog terugzetten naar wifi4….

Verder is er geen verschil in wat ie doet.

En ik zie dat Denise je al voorzien heeft van de omruiltool voor de afstandsbediening.

Overigens: als je inderdaad de nieuwe Arris 5202 zou krijgen dat zit daar ook een nieuwe BT-afts.bed. bij. Die 5202 krijg je als bestaande klant alleen als je overgaat naar Hussel inclusief het 4k zenderpakket (wat vrij nutteloos is met Xite, LoveNature en Insight, maar okee, het is er)

Bedankt voor je reactie Denise.

Een goed verhaal over de visie op duurzaamheid, maar voor een kant die al 10 jaar eenzelfde kastje gebruikt niet echt relevant. Kan me dit wel voorstellen voor klanten die iedere 1 a 2 jaar wisselen; dan is dit argument echt steekhoudend. De opmerking over dat de site meer voor nieuwe klanten bestemd is (die dus wel het getoonde en “beloofde” type krijgen) vind ik eerder misleidend dan klantvriendelijk. Maar goed, ik begrijp dat ik het moet doen met een vervangende afstandsbediening met het ontwerp van 10 jaar geleden. Die zal ik aanvragen, maar dat neemt mijn teleurstelling niet weg. Ik heb namelijk niet de Arris VIP5202 gekregen (met BT afstandsbediening) maar de Arris 2952.

Gelukkig is de up- en downloadsnelheid wel echt omhoog gegaan; dat dan weer wel.

 

Hallo @Wim1966, welkom op ons forum. Leuk dat je ons gevonden hebt! Een flinke upgrade, zeg, van 50 Mbps naar 500 Mbps! Je had alleen verwacht naast de snelheidsupgrade ook nieuwe apparatuur te krijgen. Nu blijkt achteraf dat je alleen een nieuwe tv-ontvanger hebt gekregen. Uiteindelijk is ook de Experia Box V8 vervangen voor een Experia Box V10, omdat je anders nog geen gebruik kunt maken van de nieuwe snelheid. Dat dit niet aan jouw verwachtingen voldoet, kan ik me indenken, als je online hebt gelezen dat je van alles de nieuwste versie krijgt.

Nu is het alleen zo dat de informatie op de bestelpagina van onze website vooral gericht is op nieuwe abonnementen (en klanten). Als je al een abonnement hebt, dan wordt jouw apparatuur niet zomaar vervangen voor de allernieuwste variant tenzij dit noodzakelijk is voor de werking van jouw diensten. Zouden we alle apparatuur zomaar vervangen voor nieuwe apparatuur, dan zou dit niet alleen in strijd zijn met onze visie op duurzaamheid, het zou ook nog eens enorme kosten met zich meebrengen. De apparatuur die je nu hebt, voldoet aan onze standaard en kan zijn taak prima volbrengen. Als deze verder naar behoren werkt, dan zullen we deze dus niet omruilen.

De afstandsbediening die al 10 jaar mee gaat, kan vervangen worden als je wilt. Je kunt zelf via MijnKPN een vervangende afstandsbediening aanvragen. Heb je een Arris VIP5202? Dan kan je alleen een nieuwe afstandsbediening aanvragen via de klantenservice. Daar kan ik je bij helpen. Vul dan je forumprofiel aan met postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Dan ga ik dit voor je regelen.

 

Bedankt voor je reactie PeterG.

Ben zelf ook al KPN klant sinds 1986 en ik vindt hun producten en diensten prima. Ik houd alleen altijd mijn hart vast als ik iets ga wijzigen; dat verloopt niet altijd soepel. Helaas voor mij geen Arris VIP5202, maar een 2952. Die doet uiteraard wat hij moet doen, maar ik was natuurlijk wel een beetje warm gemaakt met de plaatjes van een nieuwe afstandsbediening op basis van BT. Na 10 jaar een afstandsbediening niet vervangen is niet van deze tijd, maar dat wordt opgelost.

Ik begreep inmiddels ook van anderen dat de V10 een prima modem is en (daar heb je helemaal gelijk in) WiFi 6 is nu helemaal nog niet relevant (voor mij).

Conclusie is wel dat je als nieuwe klant betere spullen krijgt dan bestaande loyale klant. Dat zit mij gewoon niet lekker.

Je hebt nu het V10 modem. Dat is wat mij en velen betreft nog steeds de beste van kpn. Verschil met de BOX 12 is alleen dat die laatste wifi6 aankan. Maar weer niet elke laptop kan met wifi6 overweg en moet je de modem alsnog terugzetten naar wifi4….

Verder is er geen verschil in wat ie doet.

En ik zie dat Denise je al voorzien heeft van de omruiltool voor de afstandsbediening.

Overigens: als je inderdaad de nieuwe Arris 5202 zou krijgen dat zit daar ook een nieuwe BT-afts.bed. bij. Die 5202 krijg je als bestaande klant alleen als je overgaat naar Hussel inclusief het 4k zenderpakket (wat vrij nutteloos is met Xite, LoveNature en Insight, maar okee, het is er)

 

Conclusie is wel dat je als nieuwe klant betere spullen krijgt dan bestaande loyale klant. Dat zit mij gewoon niet lekker.

Of de 5202 “beter” is is maar helemaal een relatief begrip. Voor HD zijn de 2952 (en 2260) net zo goed!

En als je als bestaande klant die van Alles-in-1 naar Hussel gaat óók het 4k-zenderpakket neemt krijg je gewoon wel de 5202. Maar als je Hussel zonder 4k neemt dan is dat natuurlijk zinloos. Dan zijn de HD ontvangers net zo goed. Met de 2952 voel ik me geenszins ‘achtergesteld’ op nieuwe klanten. Ik heb tenminste nog een scart aansluiting (gaat naar de dvd/hdd-rec.) en een analoge uitgang voor de versterker (want die schakelt automatisch naar analoog als optisch-digitaal van af de tv wegvalt bij uitzetten tv).

En vergeet niet het display, waarop je zendernummer en - desgewenst - de tijd kunt zien: die ontbreekt op de 5202. Met name als je radio luistert via een externe versterker of soundbar is dat display wel handig. De 2952 is dan juist vaak beter omdat de 5202 ook - zoals PeterG al aangeeft - geen analoge uitgang meer heeft en je zo'n versterker dan alleen nog maar optisch (TOSLink) kunt aansluiten, maar dan moet die versterker dat ook wel hebben.