Beantwoord

Apple TV

• 2 september 2015
  • 26 reacties
  • 1120 keer bekeken

1 jaar geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. 

Al jaren kijken we veel programma's, series en films via de iPad en Apple TV. Bij Ziggo ging dat altijd 100% zonder problemen. 

Nu we KPN hebben wordt het programma wat we kijken er meer malen uit gegooid en moet ik steeds opnieuw de verbinding met Apple TV maken om verder te kijken. Net een serie gekeken van anderhalf uur en die is wel 10 keer onderbroken. Ik wordt er gek en radeloos van.

Als er geen structurele oplossing is, dan overweeg ik zeer om terug te gaan naar Ziggo.

ik heb al meerdere dingen gelezen over de Expedia box en het niet ondersteunen van Apple. Maar er moet toch wel een oplossing zijn hier voor? 

Voor de duidelijkheid, reset van modem, Apple TV, de ipad,.. Helpen niet.

De toolbox heb ik geinstaleerd op advies van de klanten service KPN, die ik hierover meer malen aan de lijn heb gehad. Deze belde zelf na een maand of 8 voor een tevredenheidsonderzoek en daarna nog een paar keer als opvolging op mijn onvrede... Maar tevreden ben ik dus nog steeds niet. 

Iemand een goed advies?

icon

Beste antwoord door Koen_1 6 september 2015, 11:45

Goedemorgen Rene,

Bedankt voor je privébericht!

Ik heb je er zojuist een reactie op gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Koen

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Die toolbox? Is dat de servicetool? Die heb je niet nodig. Grote onzin.

Welke Experiabox heb je?

Robin
Hoi Robin,

dank je dat je meedenkt/helpt.

Het is een Expedia v9

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

En het is niet dat WiFi slecht is op die locatie? Wat is de snelheid als je een bedrade speedtest uitvoert?

Robin
Reputatie 6
Badge +9
Het probleem met de Experiaboxen, behalve de V10, is dat zodra het ene apparaat draadloos aangesloten is het het andere bedraad de experiabox niet meer met bonjour overweg kan.

Ik had het met de H220N in mindere mate zoals TS beschrijft, met de V9 was films vanaf mijn TimeCapsule via een ipad naar de appleTV zetten en kijken echt een drama.

Nu met de V10 die ik heb is op een uitrzondering na storingsvrij.

Reputatie 7
Badge +18
De wifi van KPN is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, daarom lijkt me een wifi speedtest in dit geval nog beter om te controleren of dat het probleem is.

WiFi signaal is goed. Modem staat op de grond in een hoek van kamer naast een open wandkast. De iPad ligt dan op tafel op minder dan 2 meter afstand. De WiFi verbindingsindicator op de iPad staat op hoogst.
Hoe doe je een bedrade speedtest?
Reputatie 7
Badge +18
Met een iPad gaat een bedrade test niet, maar heb je geen laptop of desktop computer om de bedrade test uit te voeren?

Zeg je dat de draadloze verbinding van de iPad wordt verstoord door een op dat moment actieve bedrade verbinding? Met de pc bijvoorbeeld?
Zeker, een pc met Windows 10.
Maar ik ben nu niet thuis. Zal dat vanavond doen. Hoe start je de speedtest op?
Reputatie 7
Badge +18
www.speedtest.org   b.v.

Reputatie 7
Badge +30
huistijger schreef:

www.speedtest.org   b.v.

Of deze speedtest

Reputatie 6
Badge +9
De enige echt werkende oplossing voor het bonjour probleem is het verkrijgen van een V10.

Airplay issues worden in mijn ogen namelijk zo goed als altijd hierdoor veroorzaakt en niet door een wat minder goed wifi signaal.

Been there done that ;-)

Vandaag het is anders aangepakt.

De pc uitgezet. Alle andere WiFi apparaten uitgezet en alleen de iPad on line gehouden.

iPad reboot, Apple TV reboot,..

Het duurde nog geen 5 minuten of hij klapte er al weer uit... Direct gestopt met kijken.

Als dit zo blijft, dan stop ik met KPN. Mijn kijk plezier daalt met de dag.

Reputatie 7
Dit fenomeen heeft niets met bonjour te maken.

Bonjour is alleen benodigd voor apparaten om elkaar op het netwerk te vinden.

Bonjour, je suis ici. (Hallo, ik ben hier.)

Als de apparaten elkaar eenmaal gevonden hebben dan neemt Airplay het over.

Dit lijkt meer op een flooding issue of een multicasting issue en dat zou heel goed door Experia Box veroorzaakt kunnen worden.

Gisteren een nieuwe poging gedaan om een serie te kijken.

Na nog geen 5 minuten is de verbinding er uitgeklapt en moest ik opnieuw de iPad en Apple TV koppelen.

Direct gestopt met kijken. Mijn kijk plezier is dusdanig vergald dat ik sterk overweeg om gewoon terug te gaan naar Ziggo. Met de huidige verbinding en hardware zal het niet beter worden...

Nog is navraag gedaan bij een collega die ook op dezelfde manier streamt. Hij heeft nooit problemen, maar hij heeft (net als ik tot een jaar geleden) Ziggo.

Als iemand nog een helder idee heeft, dan hoor ik het graag. Anders wordt het volgende week gewoon maar overstappen.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja kan overstappen als jij wilt overstappen (en dit kan qua contract).

Ik zou nog even wachten wat WebCare te vertellen heeft, en of zij bereid zijn om je een V10 te geven. Voor jezelf, maar ook voor andere gebruikers die misschien hetzelfde probleem heeft.

Als je niet wilt wachten op WebCare, of iemand anders die misschien in de tussentijd een oplossing heeft, is hier een link om op te zeggen: https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/wijzigen-opzeggen/opzeggen.htm

Robin
Hoi Robin,
WebCare? Hoe krijg ik daar contact mee?
Of moet ik klantenservice bellen?

Ik wil best over naar Expedia v10 als dat de oplossing is. Ben namelijk verder nu wel tevreden over KPN. Dat was 10 jaar geleden wel anders, waarom ik toen ook was overgestapt naar Ziggo.
Dus ik wil het best een kans geven.
Reputatie 7
Badge +30
Nee WebCare reageert vanzelf in dit topic. Het is even afwachten of ze een V10 willen en kunnen uitgeven!

Je kan ook de KS bellen, maar waarschijnlijk kunnen zij je geen V10 geven :(

Robin
Oke, ik ben benieuwd en acht even af. Ik neem aan dat er dan wel op kort termijn een reactie is (?)

Reputatie 7
Zit de Apple TV bedraad of via wifi met het modem verbonden? Gezien de afstand van slechts 2 meter lijkt me bedraad sowieso veel beter. Ben geen voorstander van draadloos als bedraad mogelijk is.

Beste Peter,

ik zal een kabel zoeken en dat uitproberen. Bedankt voor het meedenken en de tip.

Bedraad Apple TV,.. 5 minuten en hij klapt er weer uit. 

Dat was niet de oplossing.

Reputatie 7
Ik ben nu lekker effies aan het googlen op jouw probleem. Kom vaak tegen dat Apple TV Airplay moeizaam is i.c.m. modems v8 en v9. Met de v10 zou het wel behoorlijk goed moeten werken.

En er zijn nog andere oplossingen, zoals

http://www.onemorething.nl/community/topic/airplay-instabiel/

Je zou de KS kunnen bellen met je probleem en bovenstaande, dat het met een v10 wel goed gaat, kunnen uitleggen. Mogelijk wordt je modem dan 'gewoon' omgeruild. Want KPN dient natuurlijk wel een werkende dienst te leveren.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Rene,

Welkom op het forum!

Wat een vervelende situatie!

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder!

Ik hoor graag van je :)

Met vriendelijke groet,

Koen
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Rene,

Bedankt voor je privébericht!

Ik heb je er zojuist een reactie op gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer