Beantwoord

Apple Tv

• 14 juli 2018
  • 28 reacties
  • 1252 keer bekeken

Ik heb een Alles in 1 van KPN. De tv in de huiskamer is bekabeld met het modem en ia ontvanger. De tweede ontvanger is werkeloos omdat de verbinding hier gaar via een zender en ontvanger van KPN.
Systeem is zeer onstabiel en gaat naar de kringloop. Op zolder gebruikte ik de receiver van Canaldigitaal vanwege een abonnement voor de camping. Van een jaar abonnement heb ik dit nu overgezet naar een Flex abonnement wat veel goedkoper is.
Ik heb alles op Apple staan van IMac tot IPhone en Pad. Ik overweeg nu ook Apple TV aan te schaffen als vervanging voor de 2e interactieve ontvanger alsmede de satelliet ontvanger. Zal deze nu probleemloos tv streamen vanaf onze iPhones en iPad naar de tv's?? De KPN apps zijn al gedowload.
icon

Beste antwoord door Alex_P 14 juli 2018, 15:37

Hoi Paijm003, welkom op het forum. Nee, met Apple TV zal dit niet werken. Min advies is om het via een Chromecast te doen, kost nog geen € 40.- en je kunt het vanaf iOS 10 op alle Apple apparaten streamen. De Chromecast plug je in de HDMI poort van je televisie en streamen maar, voorwaarde is wel dat je WiFi op die locatie hebt van minimaal 8 á 10 Mbit.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Paijm003, welkom op het forum. Nee, met Apple TV zal dit niet werken. Min advies is om het via een Chromecast te doen, kost nog geen € 40.- en je kunt het vanaf iOS 10 op alle Apple apparaten streamen. De Chromecast plug je in de HDMI poort van je televisie en streamen maar, voorwaarde is wel dat je WiFi op die locatie hebt van minimaal 8 á 10 Mbit.
Reputatie 7
Die tweede TV ontvanger van KPN heb je in bruikleen en is eigendom van KPN. Die moet je dus niet naar de kringloop brengen.
Welk type TV ontvanger is dat eigenlijk?
Heb je al een onderzocht waarom de "draadloze" verbindingsset zo'n slechte verbinding heeft.
Welke type heb je eigenlijk?

Als je overigens een Android TV hebt, dan heb je ook geen ChromeCast meer nodig, die zit dan namelijk al ingebouwd.
Reputatie 7
Badge +18
Wjb stelt hier trouwens een zeer goede vraag die ik volledig heb overgeslagen merk ik, mijn excuses. Heb je überhaupt stappen ondernomen om te kijken of het signaal via de draadloze adapters verbeterd kan worden?
Is besteld en voorkomt weer een dure miskoop .. Hoe loopt nu de bediening? Via de Chromecast of de KPN TV online app??
De Motorola ontvanger gaat niet weg maar de draadloze KPN verbindingsset.Deze loopt via stopcontacten in de meterkast en bij het Motorola modem.
Reputatie 7
De Motorola is niet de beste vriend van "draadloze" verbindingssets.
Ruil jouw oude trage Motorola('s) om voor de snellere Arris of Arcadyan via deze pagina.
De kans is aanwezig dat die het op zolder al wel zal doen.
Installeer ook een de devolo cockpit op een iMac en meet eens de snelheid tussen de adapters van die "draadloze" verbindingsset. Welke snelheid meet je?
Controleer ook direct of de laatste firmware op de adapters staat.

Welke type DVS heb je nu toch? Een 200, 650 of 1200?
Als je nog een DVS 200 hebt en de laatste firmware biedt geen verbetering, overweeg dan een nieuwe DVS 1200 aan te schaffen of beter nog om een netwerkkabel naar zolder te trekken.
DVS is een 200 Plus
Reputatie 7
DVS is een 200 PlusMet de nieuwste firmware?
En welke snelheid meet je met de devolo cockpit?
Dan is Chromecast toch een simpelere en goedkopere oplossing!!
Reputatie 7
Dan moet je wifi op zolder wel voldoende krachtig en stabiel zijn.
Heb een KPN Arradyen versterker staan. Werkt prima.
Reputatie 7
Badge +18
Wat de simpelere oplossing voor jou is laat ik uiteraard aan jou over. Ik help je echter ook graag met het omruilen van de apparatuur waar nodig en het nakijken van de draadloze adapters. Laat het me vooral weten als je me nodig hebt.
Dank je. Ik heb de adapters nog eens geprobeerd maar zonder resultaat. Het vreemde is dat diegene die met de Experia is verbonden het "huisje" niet brand. Kan dusan ook geen verbinding gegeven naar boven. Defect?? Voor de oude Motorola heb ik al een omruil aanvraag verstuurd. In de huiskamer staat een 2e Motorola en die kan ik vervangen.
Reputatie 7
Badge +18
Dan hebben we het probleem al te pakken. Adapter is niet defect, huisje geeft simpelweg aan dat er geen verbinding is met de adapter bij de Experiabox. Zoals afgesproken heb ik je een stappenplan gestuurd om deze opnieuw te koppelen. Ik ben dan ook benieuwd of dit helpt aangezien je al aangaf dat het altijd onstabiel heeft gewerkt. Ik hoor het graag.
Doordat wij in toenemende problemen hebben met de Motorola ontvanger wordt die morgen omgeruild. Ik heb al veel langer problemen met de draadloze verbindingsset. Deze wil geen verbinding meer maken met het netwerk. Het huisje gaat niet branden zelfs niet bij de verbinding met de Experia box.
Ook het advies van "schoonmaken" van de adapters heeft niet geholpen.
Heb nu ten einde raad maar een Chromecast besteld. Wat kan ik doen met de drie mogelijk defecte DVS??
Chromecast binnen 10 minuten geïnstalleerd. Perfecte ontvangst zonder gedoe via de app van KPN en Canaldigitaal!!
Reputatie 7
Badge +24
Hoi! Fijn dat het goed werkt via de Chromecast. 🙂 Kan je in ieder geval normaal tv kijken.

Die DVS is waarschijnlijk al redelijk oud (aangezien het de 200 versie is)? Hier lees je meer over garantie etc.: https://www.kpn.com/faq/13685
Reputatie 1

Loopt KPN nou gewoon Chromecast aan te bevelen in plaats van gewoon naar mensen te luisteren?
Reputatie 7
Badge +18

Loopt KPN nou gewoon Chromecast aan te bevelen in plaats van gewoon naar mensen te luisteren?

Ja, in dit geval wel aangezien Apple TV niet wordt ondersteund. We proberen mee te denken en met een oplossing te komen, gelukkig in dit geval ook naar tevredenheid van de klant zo te lezen. 😉
Reputatie 1

Ja, in dit geval wel aangezien Apple TV niet wordt ondersteund. We proberen mee te denken en met een oplossing te komen, gelukkig in dit geval ook naar tevredenheid van de klant zo te lezen. ;)

Beetje jammer, KPN kan ook gewooon met een app voor Apple TV komen, net als Ziggo en T-mobile.
Gaat klanten kosten als ik de reacties zo lees.
Reputatie 7
Beetje jammer, KPN kan ook gewooon met een app voor Apple TV komen, net als Ziggo en T-mobile.Als jij het accepteert dat de uitzendingen in 720p aangeboden worden i.p.v. 1080i, dan is dat inderdaad eenvoudig te doen. Als je verwacht dat de uitzendingen in 1080i aangeboden zullen worden, dan is het commercieel gezien helemaal niet handig als KPn met zo'n app zou komen. Je mag zelf eens nadenken waarom dat commercieel niet zo handig is, dan weet je ook direct waarom ook via Chromecast maximaal 720p aangeboden wordt.

Gaat klanten kosten als ik de reacties zo lees.Ik denk dat dit nauwelijks klanten zal gaan kosten aangezien er relatief heel weinig klanten zijn die een Apple TV hebben.
Reputatie 4
Dat KPN niet met iets voor Apple TV (cq Android) gaat komen, commercieel dus niet handig. En Google heeft alweer een nieuwe Chromecast op stapel staan, ben benieuwd of die dan nog met de KPN-spullen samenwerkt gezien het feit dat software niet (voorzichtig gezegd) het sterkste punt is van KPN. Zie ITV-online. Ja, met de vakantie kan U er gebruik van maken en in het buitenland kijken. Nou ja, in het zuiden is de vakantie voorbij (en dat voor een app die DRIE jaar geleden al bagger was met de "memory-leaks" en ruzie met browsers en het ook al meer dan een jaar bekend is dat de geoblokking eraan zou gaan).
Reputatie 7
Dat KPN niet met iets voor Apple TV (cq Android) gaat komen, commercieel dus niet handig.Ik hoop dat je door hebt waarom het voor KPN commercieel niet handig is om wel met een app voor Android TV of Apple TV te komen die 1080i of zelfs 2160p ondersteunt.
Stel jezelf anders eens de vraag wat jij gaat doen met jouw tweede (en volgende) TV ontvanger(s) als die app wel de hoogst mogelijke beeldkwaliteit zou bieden.
Dan moet je nu toch door hebben waarom het commercieel gezien voor KPN dus niet handig is.
Reputatie 1
Gaat klanten kosten als ik de reacties zo lees.Ik denk dat dit nauwelijks klanten zal gaan kosten aangezien er relatief heel weinig klanten zijn die een Apple TV hebben.[/quote]

Jammer die instelling. Denk trouwens dat je je daarin zeker vergist. Lees de sites er maar op na.
Ik overweeg nu zeer zeker een overstap, ook mede deze instelling.
Reputatie 7
Gaat klanten kosten als ik de reacties zo lees.Ik denk dat dit nauwelijks klanten zal gaan kosten aangezien er relatief heel weinig klanten zijn die een Apple TV hebben.Jammer die instelling. Denk trouwens dat je je daarin zeker vergist. Lees de sites er maar op na.
Ik overweeg nu zeer zeker een overstap, ook mede deze instelling.
Weet dat ik net als jij gewoon klant ben van KPN en lid van dit forum.
Mijn uitspraken zijn dus niet die van KPN.
Dat dit waarschijnlijk maar weinig klanten zal gaan kosten komt puur door het feit dat er in Nederland heel weinig Apple TV's verkocht zijn en verkocht worden, waarbij de afzet ook nog eens elk jaar minder wordt. Wat dat betreft lijkt Apple TV, ik kan het niet anders maken, de slag gemist te hebben in Nederland.

Ik denk dat het nog heel lang kan gaan duren alvorens KPN met een volwaardige app voor Apple TV, Android TV en Chromecast zal komen. Het is ook niet voor niets dat het casten naar Chromecast of Android TV niet in 1080i gaat maar in 720p.
Stel dat de app dezelfde beeldkwaliteit zou leveren als een TV ontvanger, dan gaat dat KPN heel wat inkomsten kosten. Bij ons zullen dan resoluut twee van de drie TV ontvangers retour gaan naar KPN waarmee ik €10,- per maand minder kwijt zal zijn aan mijn abonnement. Dat is dan per jaar toch €120,- minder omzet voor KPN. Op de televisie in de tuinkamer en de televisie in de slaapkamer zal dan een Chromecastje die rol overnemen. En dan ben ik waarschijnlijk maar één van de zeer velen die één of meerdere TV ontvangers zal retourneren. Dat gaat dus stevig in de papieren lopen voor KPN en ziedaar waarom dit dus niet zal gaan gebeuren. Eerst zal het businessmodel op de schop moeten, waarbij je niet meer betaalt per gecontracteerde TV ontvanger, maar voor een aantal simultane TV streams. Dan maakt het niet meer uit dat deze op devices van derden afgespeeld worden.

Voor alle duidelijkheid, ook ik zal het toejuichen als dit realiteit gaat worden, maar mijn gezond verstand zegt dat dit zonder gewijzigd businessmodel zeer waarschijnlijk niet zal gaan gebeuren.

Reageer