Apple tv 4k menu spikkelig

  • 27 November 2019
  • 11 reacties
  • 211 keer bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Dit is een vraag die niks met kpn te maken heeft, maar hem hier toch stel ivm eventuele ervaringen van andere gebruikers…

Ik heb sinds gisteren een apple tv 4k en in het menu geeft hij de grijze achtergrond ‘spikkelig’ weer.

Ook als de achtergrond zwart wordt, gaat dat met een spikkelige vlek… (als je begrijpt wat ik bedoel:thinking::grin: )

Ik heb nog een normale HD tv, dus geen 4K HDR, maar dit lijkt mij niet ok…

 

Wie herkent dit? Hoort dit bij de apple tv? Of is er iets mis.

 

Met vriendelijke groet

Jaap

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jaap, welkom op het forum.

Dit mag altijd. @huistijger, als Apple expert. Heb jij een idee?

Je kunt eventueel hier ook een topics starten met deze vraag.  

Reputatie 7
Badge +21

Helaas, heb ik geen Apple TV en ook nooit gehad.
Weet van dat gedeelte dus echt niets.

Heb je al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd?
Hoe is deze aangesloten?
Rechtstreeks op de Experiabox, of zit er wat tussen? Een switch, router of DVS of iets anders?
Staat misschien de resolutie hoger dan 1080 ?
Zo ja, dat kan een gewone TV niet aan, dan moet je echt een 4K TV hebben.

 

Reputatie 3

Tnx voor het antwoorden

 

de experiabox heeft hier niks mee te maken. Het gaat om het beeld. 

Een ander hdmi en dus andere ingang ook geprobeerd. Maar ga hem nog testen op een andere tv. 

Ik stelde de vraag ook meer of iemand hetzelfde had en mij kon vertellen dat het normaal was, zodat ik het moet accepteren. 

Maar ik zoek verder😉

Reputatie 7

Ik stelde de vraag ook meer of iemand hetzelfde had en mij kon vertellen dat het normaal was, zodat ik het moet accepteren. 

Als jij dat geen mooi gezicht vindt dan moet je het natuurlijk ook niet accepteren.

Ik zou je dan ook adviseren om met de Apple TV 4K terug te gaan naar de winkel.

Reputatie 3

Ik stelde de vraag ook meer of iemand hetzelfde had en mij kon vertellen dat het normaal was, zodat ik het moet accepteren. 

Als jij dat geen mooi gezicht vindt dan moet je het natuurlijk ook niet accepteren.

Ik zou je dan ook adviseren om met de Apple TV 4K terug te gaan naar de winkel.

Ik snap wat je bedoelt, en mocht dat zo zijn dan ga ik ook zeker terug. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst zeker weten of het ‘normaal’ is. Oftewel, hebben anderen dat ook. Maar daarnaast ga ik zelf uiteraard ook op onderzoek uit. 

Reputatie 7

Ik snap wat je bedoelt, en mocht dat zo zijn dan ga ik ook zeker terug. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst zeker weten of het ‘normaal’ is.

Daar verschillen we van aanpak. Als iets niet voldoet aan mijn verwachtingen dan gaat het, indien mogelijk, terug naar de leverancier.

Reputatie 3

Ik snap wat je bedoelt, en mocht dat zo zijn dan ga ik ook zeker terug. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst zeker weten of het ‘normaal’ is.

Daar verschillen we van aanpak. Als iets niet voldoet aan mijn verwachtingen dan gaat het, indien mogelijk, terug naar de leverancier.

Dan verschillen we zeker. Ik wil zeker weten dat ik niet iets verkeerds gedaan heb voordat ik iets terug stuur met de mededeling dat het apparaat niet deugt… 

Reputatie 7
Badge +24

Los van de verschillende aanpakken, start gewoon een optic bij Apple en post eventueel een foto. In een Apple store kun je dit ook zeker testen en vergelijken met een andere Apple tv. 

Reputatie 3

Is inmiddels duidelijk.

Zelfde verhaal op een ander scherm én andere apple tv. Ik ben blijkbaar heeeeel kritisch...

Reputatie 7

Dat zou voor mij een reden zijn om die Apple TV terug te brengen.

Blijkbaar voldoet de kwaliteit niet aan dat wat je er van verwacht, anders zou je mijns inziens niet een topic als deze starten met de opmerking...

... maar dit lijkt mij niet ok…

Plaats hier anders eens een foto van zo'n spikkelig scherm.

Reputatie 3

Met kritisch bedoel ik het maximale uit een tv te halen. Daardoor ben ik doorgeslagen wat instellingen betreft. Het lag vooral aan de scherpte instelling. Voor iptv en andere appletv gaf dat geen zichtbare ‘verstoringen’ maar voor de atv dus wel  

Andere apple tv gaf daardoor hetzelfde beeld. En ander scherm was met dezelfde instellingen. 

 

Zodra ik een uhd scherm heb, is het beeld uiteraard beter.