Beantwoord

Apple TV aansluiten op Experiabox v9

• 15 januari 2016
  • 5 reacties
  • 843 keer bekeken

Mijn TV heeft maar 1 HDMI aansluitpunt en dat is nu bezet door de Experiabox. Steeds kabels omwisselen om te schakelen tussen Experiabox en Apple TV  is verschrikkelijk vervelend. Is er een andere manier om AppleTV te integreren? Ik heb al gekeken naar HDMI splitters maar die zijn behoorlijk duur (Mediamart 52 euro) en ik ben bang dat dat niet werkt, omdat ze automatisch schakelen naar de bron, die op dat moment actief is. Apple TV heeft echter geen aan/uit schakelaar, want die ingericht om automatisch uit te schakelen indien je je TV uitzet. De kans is groot dus dat de HDMI splitter niet werkt. Heeft iemand ergens een briljant idee?

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 15 januari 2016, 22:05

Hoi,

Heb je eventueel andere ingangen op de TV? Dat je een verloopkabel/adapter naar HDMI kan gebruiken ofzo?

Volgensmij werken die automatische switches ook niet altijd goed met de KPN TV ontvangers omdat die altijd een signaal versturen ofzo.

Eventueel een HDMI Switch die je zelf kan bedienen?

Robin
Bekijk origineel

5 reacties

Bedankt Mellie en Rick! Heb er een gekocht bij Bol.com. Ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je eventueel andere ingangen op de TV? Dat je een verloopkabel/adapter naar HDMI kan gebruiken ofzo?

Volgensmij werken die automatische switches ook niet altijd goed met de KPN TV ontvangers omdat die altijd een signaal versturen ofzo.

Eventueel een HDMI Switch die je zelf kan bedienen?

Robin
Reputatie 2
Badge
Zelfs voor minder dan een tientje bij Action, HDMI splitter met AB. 

Reputatie 4
Badge +3
ejvooren schreef op 16 jan '16 om 12:07u
Bedankt Robin voor je snelle antwoord. Vroeger had je inderdaad HDMI splitters waarbij je met een afstandsbediening kon schakelen. Helaas, zijn niet meer in de handel 
29.95 bij bol, met afstandbediening.

Bedankt Robin voor je snelle antwoord. Vroeger had je inderdaad HDMI splitters waarbij je met een afstandsbediening kon schakelen. Helaas, zijn niet meer in de handel

Reageer