Beantwoord

Apple TV i.c.m. KPN

  • 5 August 2019
  • 17 reacties
  • 689 keer bekeken

je reinste onzin dat je bij KPN niet zou kunnen kijken via Apple tv.
Bij Ziggo is dat geen enkel probleem. Een icoontje in het programma, AirPlay en huppakee.
En, alle zenders in het buitenland te bekijken!
Jarenlang van kunnen genieten. Programma op iPhone of iPad, klik en kijken op een joekel van een tv. Ook beter voor je ogen.

Helaas ben ik gebakken ben aan KPN omdat er in mijn flatgebouw glasvezel is.
Een groot gemis en ik vraag me af of er niet iets anders speelt.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 6 August 2019, 17:44

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Het is gewoon een kosten afweging. Al die apps voor verschillende apparaten ontwikkelen kost veel geld.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Ingecy, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Zoals Nick hierboven aangeeft is het inderdaad een afweging die gemaakt is.. Apple tv wordt waarschijnlijk minder gebruikt, vandaar de keuze. Zo heeft elke provider zijn voor en nadelen, en kunnen we nooit alles behappen wat de klanten willen en wensen. Voorlopig komt het dus nog niet bij KPN.

Daar ben ik weer in verband met Apple TV. Inmiddels in NL en had stiekem gehoopt dat het me zou lukken.

Helaas! Wat die kostenafweging betreft… wat een smoes. Kijk eens naar Cyprus, een eiland met minder dan 900.000 mensen waarvan hooguit 30% internet heeft. En dan daarvan een klein percentage Apple TV. Een klein marktaandeel en toch geen enkel punt daar.

 

Zoals gezegd, het is dat mijn flat vastzit aan KPN glasvezel want Ziggo geeft deze service wel.

 

 

 

Reputatie 3
Badge

ik snap dit ook niet.

Als je er geen app van wilt maken ondersteun dat op zijn minst airplay

Reputatie 6
Badge +2

Ondertussen test grote concurrent Ziggo wel een app voor Apple TV. Er is letterlijk steeds minder dat me aan KPN bindt. KPN Compleet is weg, de nieuwe mobiele en glasvezel abonnementen zijn een duidelijke verslechtering. Het is alsof ze me niet als klant wíllen hebben en hun uiterste best doen om me naar de concurrent te sturen. Waar is KPN in vredesnaam mee bezig???

Reputatie 7
Badge +25

Waar is KPN in vredesnaam mee bezig???

Airplay wordt inmiddels aan gewerkt. Duurt niet al te lang meer.

Reputatie 6
Badge +2

Waar is KPN in vredesnaam mee bezig???

Airplay wordt inmiddels aan gewerkt. Duurt niet al te lang meer.

 Welkom in 2017. 

Reputatie 7

Ondertussen test grote concurrent Ziggo wel een app voor Apple TV. Er is letterlijk steeds minder dat me aan KPN bindt. 

Als er ook coax in jouw woning binnenkomt, wie let je dan om de overstap te maken.

Weet dat de beeldkwaliteit van de iTV app lager is dan die van de TV ontvanger en dat de functionaliteit en het gebruiksgemak van de iTV app mijns inziens achter blijven t.o.v. de TV ontvanger. 

Ik snap echt niet waarom mensen genoegen willen nemen met een lagere beeldkwaliteit terwijl de prijs waarschijnlijk even hoog zal blijven.

Voor televisies die minder frequent gebruikt worden is de iTV app prima, maar voor onze 1e en 2e televisie houd ik het toch echt bij de TV ontvangers van KPN.

Reputatie 1

Het lineair TV kijken wordt hier in huis steeds minder. We maken steeds meer gebruik van app’s van Video land Netflix etc. Ook app’s zoals NLZiet zorgen ervoor dat mensen steeds meer een programma gaan kijken als het hun uitkomt. 
de kwaliteit van Netflix en Video land zijn hier zeer goed en voor het nieuws of een actualiteitenprogramma maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit als dit in hd ready kwaliteit is. De vraag is dan natuurlijk hoe lang we nog lineair blijven kijken?

de keerzijde zijn natuurlijk wel kosten als je alles af zou willen nemen van netflix, videoland, nlziet en disney.

Andere tip voor KPN, voor veel mensen zou het ook al schelen als het itv kastje niet in het zicht hoeft te staan voor de bediening maar via HDMI kan worden aangestuurd.  

Reputatie 7

Andere tip voor KPN, voor veel mensen zou het ook al schelen als het itv kastje niet in het zicht hoeft te staan voor de bediening maar via HDMI kan worden aangestuurd.  

De ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202 kunnen ook prima uit het zicht geplaatst worden, zij worden immers via bluetooth bediend.

Reputatie 1

@wjb dat is dan weer mooie informatie. Mag ik mijn box dan gewoon omruilen? Of horen deze boxen bij het HD pakket. Dit pakket is hier helaas niet beschikbaar en caiway heeft het alleen regt op de glasvezel.

Reputatie 7

De Arris VIP5202 is tegenwoordig de standaard TV ontvanger voor alle TV abonnementen van KPN.

Reputatie 3
Badge

Hopelijk komt er binnenkort eindelijk een app voor de appel TV

t-Mobile heeft hem al ziggo zit nu in de open test fase alleen van KPN hoor je niks.

 

Waar is KPN in vredesnaam mee bezig???

Airplay wordt inmiddels aan gewerkt. Duurt niet al te lang meer.

Hi @Paul_, kun je aangeven op wat voor termijn je verwacht dat de KPN iTV app een update krijgt waardoor het wel mogelijk wordt om naar Apple TV te streamen? Gaat dat nog kwartaal 3 2020 zijn of later?

Reputatie 3
Badge

zou beter zijn om gewoon een native app te maken.

hoef je niet extra via de GSM te gaan prusten

Reputatie 7

zou beter zijn om gewoon een native app te maken.

hoef je niet extra via de GSM te gaan prusten

Het lijkt er op dat die er (voorlopig) niet gaat komen, zelfs voor Android TV zijn er naar mijn weten nog geen plannen om met een app te komen.

Reputatie 7
Badge +25

Waar is KPN in vredesnaam mee bezig???

Airplay wordt inmiddels aan gewerkt. Duurt niet al te lang meer.

Hi @Paul_, kun je aangeven op wat voor termijn je verwacht dat de KPN iTV app een update krijgt waardoor het wel mogelijk wordt om naar Apple TV te streamen? Gaat dat nog kwartaal 3 2020 zijn of later?

Ik verwacht wel dat Q3 moet gaan lukken ja.

Reageer