Beantwoord

Apple tv Live TV

• 1 juni 2017
  • 54 reacties
  • 2471 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik hoor dat in de volgende update van de Apple tv
Er LIVE TV bijzit ?dat kan beteken dat mensen zoals ik? die een Apple tv hebben ook gebruik kunnen maken van jullie aanbod aan zenders!?

Is dit geen goed idee?
Dat word om de tafel met Apple ?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 1 juni 2017, 18:59

Hallo KPN,

Er LIVE TV bijzit dat kan beteken dat mensen zoals ik die een Apple tv hebben ook gebruik kunnen maken van jullie aanbod aan zenders!

Is dit geen goed idee?
Dat word om de tafel met Apple
Nee, ik kan je met redelijk wat zekerheid zeggen dat dat hem niet wordt. Apple met al hun eisen, dan KPN met al hun eisen....
Nee, hier ben ik niet direct een fan van.
Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo KPN,

Er LIVE TV bijzit dat kan beteken dat mensen zoals ik die een Apple tv hebben ook gebruik kunnen maken van jullie aanbod aan zenders!

Is dit geen goed idee?
Dat word om de tafel met Apple
Nee, ik kan je met redelijk wat zekerheid zeggen dat dat hem niet wordt. Apple met al hun eisen, dan KPN met al hun eisen....
Nee, hier ben ik niet direct een fan van.
Reputatie 7
Badge +27
Ha Kim, leuk dat je meedenkt! Ik verwacht net als Robin, niet dat het op korte termijn gaat komen. Hou het forum in de gaten, mocht het er ooit van komen, dan zal je het hier zeker lezen.
En waarom lukt t Knippr dan wel om een appletv app te lanceren?
Reputatie 7
En waarom lukt t Knippr dan wel om een appletv app te lanceren?Omdat dat blijkbaar commercieel aantrekkelijk is voor Knippr. KPN heeft er nog helemaal geen baat om met zo'n app te komen, dan zullen ze eerst het betaalmodel moeten aanpassen.
Nu is het zo dat je betaalt voor het aantal TV ontvangers dat je afneemt.
Dat zal dan eerst gewijzigd moeten worden in dat je gaat betalen voor het aantal simultane TV streams dat je afneemt.
Ik ben daar sowieso een voorstander van, maar het is (helaas) nog geen praktijk en KPN kennende zal dat in de nabije toekomst ook geen praktijk gaan worden.

De KPN ITV app op iOS en Android gaat overigens wel Chromecast ondersteunen. Ik ben benieuwd in welke kwaliteit dat zal zijn, HD (720p) of full-HD (1080i).
Reputatie 1
Hallo KPN,

Er LIVE TV bijzit ?dat kan beteken dat mensen zoals ik? die een Apple tv hebben ook gebruik kunnen maken van jullie aanbod aan zenders!?

Is dit geen goed idee?
Dat word om de tafel met Apple ?Ha Kim, leuk dat je meedenkt! Ik verwacht net als Robin, niet dat het op korte termijn gaat komen. Hou het forum in de gaten, mocht het er ooit van komen, dan zal je het hier zeker lezen.

Hoi,
de houding van KPN valt me hier bitter tegen. Antwoorden als “koop je toch gewoon een Chromecast” en nu weet wijzen naar de “houding van Apple”. Drogredenen.
Ik mis het klant gerichte.
Ik overweeg nu zeer zeker een overstap naar T-Mobile of Ziggo. Die maken hier wél werk van.

Jammer. Een gemiste kans!
Reputatie 7
Ik overweeg nu zeer zeker een overstap naar T-Mobile of Ziggo. Die maken hier wél werk van.
Veel plezier bij T-Mobile of Ziggo.
Reputatie 1
Ik hoop niet dat dit de officiele reactie van KPN is?
Reputatie 7
Ik hoop niet dat dit de officiele reactie van KPN is?
Dat klopt, want ik ben net als jij "gewoon" een klant van KPN en lid van dit forum.
Reputatie 1
Prima, dan wacht ik gewoon de reactie van KPN verder af 🙏
Reputatie 7
Ik denk de reactie van KPN al te weten alleen ben ik bang dat die niet veel anders zal zijn dan de reactie van Marcia van 2 juni 2017.
Reputatie 1
Dat is een reactie van anderhalf jaar geleden. Er zal in de tussen tijd toch wel over nagedacht zijn?????
Dit is belachelijk!
KPN, reactie graag!
Reputatie 7
Hierbij een reactie van 22 augustus 2018 die niet echt (of echt niet) de indruk geeft dat er op (korte) termijn iets te verwachten valt.
Ik snap het ook wel immers het aantal Apple TV's in Nederland is heel klein en het heeft voor KPN dan ook weinig (of geen) prioriteit om hier tijd en geld aan te spenderen, iets wat overigens bevestigd wordt in deze reactie, maar die kende je al. 😉
Reputatie 1
Wat heeft dit met aandeel te maken? Dit is een kwestie van vraah een aanbod. Aloude adagium “klant is koning”. Ik betaal veel geld per maand. Kan je als KPN op zijn minst zelf (en dus niet een of andere hotemetoot op een forum!!!!!!!!) met voldoende argumenten komen. Nu word ik als klant (?) als oud vuil behandeld.

Het is volgens mij gewoon omdat Google meer “mogelijkheden” biedt (lees: meer met mijn informatie kan doen).

Maargoed- volgende vraag is dus aan KPN dus NIET aan WJB:
wanneer gaat er een app voor Apple TV komen?
Reputatie 7
Badge +18
Het is tegen de forumregels om hier anderen te beledigen, dus hou je een beetje in @Faas1975
Overigens heeft KPN al gereageerd, dus lezen is ook een kunst.
En wat wjb zegt klopt precies.
Jij wilt koste wat kost je zin doordrijven maar voor die paar mensen die willen wat jij wilt, gaat dat echt niet gebeuren.
Daar zul je mee moeten leven.
Reputatie 1
Ho-ho, ik vraag alleen om een inhoudelijk antwoord. Ik beledig niemand. Als dit wel zo overkomt , dan is dat jammer.

Ik wil wel graag een normaal antwoord en wel an KPN
Het eerderse antwoord “Veel bij T-Mobile of Ziggo” ka dan wel?
Dit geeft dus aan dat “klanten” niet serieus gemonen worden.
Reputatie 7
Badge +18

en dus niet een of andere hotemetoot op een forum!!!!!!!!
---
Nou als je dat niet beledigend vindt dan weet ik het ook niet meer...
En je schrijft op een consumentenforum waar klanten andere klanten te woord staan en proberen te helpen met de beste bedoelingen dus dan hoor je niet zo te reageren.
En de reactie veel plezier bij T-mobile en Ziggo heb je zelf uitgelokt.
.
Reputatie 7
Maargoed- volgende vraag is dus aan KPN dus NIET aan WJB:
wanneer gaat er een app voor Apple TV komen?

Nogmaals, zoals je in dit recente bericht van een KPN moderator kunt lezen is Apple TV niet interessant voor KPN en dat betekent dat er hoogstwaarschijnlijk op korte en middellange termijn geen app voor Apple TV te verwachten is.
En als je dit artikel leest, dan snap je vast ook waarom KPN Apple TV niet interessant vindt.

Ik kan het niet mooier maken en een KPN moderator zeer waarschijnlijk ook niet.

Het eerderse antwoord “Veel bij T-Mobile of Ziggo” ka dan wel?
Dit geeft dus aan dat “klanten” niet serieus gemonen worden.

Jij bent ook geen klant van mij maar van KPN. Dus als ik dat schrijf, dan heeft dat niets te maken met het "als klant niet serieus genomen worden".
Reputatie 1
Wat is dan jouw functie jn KPN en kan jij dit soort dingen namens KPN zeggen.
ik wil daarom een antwoord van KPN en niet van jou.
dani
Reputatie 1
Moet “ danK” zijn 😬
Reputatie 7
Wat is dan jouw functie jn KPN en kan jij dit soort dingen namens KPN zeggen.
ik wil daarom een antwoord van KPN en niet van jou.

Ik zeg helemaal niets namens KPN, maar namens mijzelf.
KPN heeft jou op 15 september 2018 een inhoudelijk antwoord gegeven waar ik in dit topic nu al een paar keer aan gerefereerd heb.
Ik weet 100% zeker dat als KPN vandaag opnieuw antwoord zou moeten geven dat dit niet anders zal zijn dan iets in de trend van:

Er is ons helaas nu nog niets bekend of en zo ja wanneer er een iTV app voor Apple TV beschikbaar zal komen. Zodra we meer weten zullen we (KPN) dat uiteraard hier op het forum kenbaar maken, dus houdt het forum goed in de gaten.
Reputatie 1
Allemaal vaag en vol aannames.
Reputatie 7
Allemaal vaag en vol aannames.
Wat is er vaag en welke aannames zie je dan?
De onderstaande uitspraak van KPN lijkt me toch 100% duidelijk of niet soms?

Voor ons is Apple TV simpelweg niet aantrekkelijk, kwestie van vraag en aanbod.
Reputatie 1
Inderdaad. Ik (een klant) vraag hierom en het aanbod is er niet.
Drogreden dus. Geen onderbouwing.
Reputatie 7
Inderdaad. Ik (een klant) vraag hierom en het aanbod is er niet.
Klopt, het gaat immers om "vraag en aanbod" en aangezien, zoals eerder vermeld, de vraag heel klein is (weinig Apple TV's) vindt KPN het niet interessant om daar aanbod voor te maken.

Drogreden dus. Geen onderbouwing.
De onderbouwing: Lage vraag ... (commercieel) niet interessant.
Drogreden: Nee, een zeer bewuste keuze van KPN die we (helaas) te respecteren hebben.

Heb je het aantal verkochte Apple-TV's bekeken?
Heb je dat aantal vergeleken met het aantal verkochte ChromeCasts en SmartTV's?
Snap je dan waarom het voor KPN veel interessanter is om te investeren in de iTV app voor Android en iOS i.p.v. een iTV app voor Apple TV?
KPN investeert overigens ook niet in een iTV app voor Android TV, maar nu heeft Android TV de Chromecast functionaliteit ingebouwd dus ook daarvoor is de app op Android en iOS voldoende.
Reputatie 1
Draai er maar om heen. Dit gaat helemaal nergens over.
Weinig klant gericht. KPN is gewoon bang

Reageer