Beantwoord

AppleTV icm iTV

• 15 september 2013
  • 30 reacties
  • 15483 keer bekeken

Onlangs ben ik van Ziggo naar KPN glasvezel alles-in-een overgestapt. Hierbij dus ook overgestapt van Digitale TV van Ziggo naar iTV van KPN. Voor mijn TV in de huiskamer en slaapkamer had ik een ontvanger gekregen. Met de draadloze verbindingsset hoefde ik zelfs geen coax voor UTP te vervangen.

Alleen voor de TV in de keuken (flatscreen aan de muur), stopcontact en coax netjes achter de tv, had ik een probleem. Geen TV meer. Toen op het idee gekomen een tweede Apple TV aan te schaffen. Dit bleek een briljante zet. Via Apple Airplay is het mogelijk het beeld van de iPhone of iPad over te zetten naar de Apple TV en dus de TV.

Naast dat ik dus nu ook gewoon TV kan kijken (zenderset van iTV Online) heb ik ook alle mogelijkheden van AppleTV, inclusief Netflix waar ik meteen lid van ben geworden.

Dus een tip voor allen. Een extra decoder en bekabeling (of verbindingsset) is niet nodig. Voor € 111 (plus HDMI kabel) heb je meer dan KPN iTV alleen en dat is feitelijk geen geld voor een decoder.

Voorwaarde is natuurlijk wel het bezit van een Apple ipad of iPhone, wat op zich geen straf is.
icon

Beste antwoord door Allart 16 september 2013, 15:07

Goeie tip Vos00819, goed om te lezen dat je met deze oplossing naar tevredenheid televisie kan kijken. 

Groet,

Allart

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Goeie tip Vos00819, goed om te lezen dat je met deze oplossing naar tevredenheid televisie kan kijken. 

Groet,

Allart

Hoe heb je dat ingesteld? Want als ik de iTV app open en een programma speel zie ik nergens de keuze om appletv te activeren ook niets als ik net een programma gekeken heb op YouTube of zo. Ik mis het airplay tekentje? Ik wil dit wel heel graag als tussenoplossing voor een slaapkamer
Mooier zou natuurlijk zijn als er in de toekomst een iTV app beschikbaar komt voor Apple TV. Helaas is dit nog een beperking die ligt bij Apple en niet bij KPN. Hopelijk komt deze deze mogelijkheid in de toekomst wel beschikbaar. 

Hoi,

Werkt deze optie nog steed? Ik krijg namelijk in het scherm van de Ipad te zien "Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.". 

Ik kan op de Ipad wel gewoon via de app ITV kijken maar zodra ik overschakel naar AppleTV via Airplay krijg ik deze melding.

Heeft iemand enig idee waaraan dit ligt?

Alvast bedankt.

Groet

Reputatie 1
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb ook een AppleTV en een derde tv dus was mijn idee om het ook zo te doen zoals de TS aangeeft.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de beeldkwaliteit (resolutie).

Na veel pogingen lukt het me toch niet om met de AppelTV iTV op mijn TV-scherm te krijgen.Ik krijg het gevoel dat het alleen lukt als de iTV-app via iTunes geinstalleerd zou worden. Of is er iemand die mij kan aangeven hoe ik dat moet installeren.

Mooier zou natuurlijk zijn als er in de toekomst een iTV app beschikbaar komt voor Apple TV. Helaas is dit nog een beperking die ligt bij Apple en niet bij KPN. Hopelijk komt deze deze mogelijkheid in de toekomst wel beschikbaar. 

Er zijn allang geen beperkingen meer van Apple, KPN wanneer komen jullie met een AppleTV app en kan de decoder definitief aan de kant?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag @SimondeBoer. Welkom op het Forum!

Helaas bieden we op dit moment nog geen ondersteuning voor Apple tv. Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt. Maar op dit moment is hier nog niks over bekend.
Als dit in de toekomst mogelijk wordt zullen we dat laten weten. ☺
Goedemiddag @SimondeBoer. Welkom op het Forum!

Helaas bieden we op dit moment nog geen ondersteuning voor Apple tv. Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt. Maar op dit moment is hier nog niks over bekend.
Als dit in de toekomst mogelijk wordt zullen we dat laten weten.

Ik hoop dat jullie wel snel zijn, Ziggo schijnt al binnenkort met een AppleTV app te komen!
Reputatie 7
Badge +15
Het zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. Helaas heb ik hier zelf geen invloed op. Tot die tijd zal je het moeten doen op de manier zoals hierboven staat uitgelegd.
Reputatie 1
Wat is de reden dat er na 3 jaar nog steeds geen app voor de Apple TV is? Er is wel een Chromecast ondersteuning.
3 Jaar mensen, dat is toch een beetje schandelijk, he
Reputatie 7
Wat is de reden dat er na 3 jaar nog steeds geen app voor de Apple TV is? Er is wel een Chromecast ondersteuning.Waarschijnlijk omdat er veel te weinig vraag voor is.
Reputatie 1
Dat is dus duidelijk niet het geval. Er is wel degelijk vraag naar.
Reputatie 1
KPN, geef aub aan wanneer jullie van plan zijn hiermee te beginnen. Dank U
Reputatie 7
Dat is dus duidelijk niet het geval. Er is wel degelijk vraag naar.Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg dat er waarschijnlijk te weinig vraag voor is, dat wil niet zeggen dat er geen vraag is.
Dat is ook wel logisch want in Nederland is het marktaandeel van Apple TV zeer laag in vergelijking tot de de Chromecast en Smart TV's.

(bron)
Reputatie 1
Dat geeft niet aan dat er geen vraag naar is en waarom ik hier met zo’n Experia box blijf zitten.
Men krijgt nu overigens een experia box kado bij een kpn abonement, zo kom je wel op die aantallen.
Reputatie 1
Maargoed, er komen dus alternatieven voor KPN, Ziggo is er mee begonnen. Dat biedt perspectief.
Reputatie 7
Dat geeft niet aan dat er geen vraag naar is ...Nogmaals, dat zeg ik ook niet, maar je gaat natuurlijk niet eerst investeren in een heel kleine doelgroep om daarna in een grote te investeren. De ondersteuning van de Chromecast is nog maar net afgerond en dus kan KPN wellicht gaan denken aan het volgende platform.
Dan is natuurlijk de vraag of het commercieel überhaupt zinvol is om in Apple TV te investeren en welke voorwaarden Apple daar aan stelt.
Als Apple zegt dat full-HD de minimum beeldkwaliteit is die aangeboden moet worden, dan kan je het zeer waarschijnlijk op jouw buik schrijven dat er ooit ondersteuning voor Apple TV zal komen. De reden daarvoor is dat anders geen enkele abonnee nog een tweede TV ontvanger zal abonneren omdat ze voor een tweede en volgende televisie dan een Apple TV of Chromecast zullen gebruiken en dan gaat KPN een hoop inkomsten mislopen.
Het feit dat er blijkbaar ook weinig animo is bij app developers om apps voor de Apple TV te ontwikkelen heeft alles te maken met het lage aantal Apple TV's dat "in de markt" is.
Reputatie 1
Ik betaal “gewoon” voor mijn abonnenement en dan zou je verwachten dat je verzoeken serieus worden genomen.
Het aantal Chromecasts is oon geen garantie dat dit voor de KPN app gebruikt wordt
Reputatie 7
Ik betaal “gewoon” voor mijn abonnenement en dan zou je verwachten dat je verzoeken serieus worden genomen.
Het aantal Chromecasts is oon geen garantie dat dit voor de KPN app gebruikt wordt
Ik betaal ook gewoon, maar het gaat dus om die full-HD,. Lees nogmaals mijn vorige bericht en begrijp waarom je waarschijnlijk nooit full-HD op een Apple TV of Chromecast zult krijgen.
Misschien snap je dan ook dat het allemaal draait om centjes.

Wat KPN zou moeten doen is afstappen van een businessmodel waarbij betaald wordt voor het abonneren van een TV ontvanger om een businessmodel te introduceren waarbij betaald wordt voor een maximaal aantal simultaan te ontvangen streams. Dan maakt het ineens niet meer uit of zo'n stream via een TV ontvanger, Apple TV, Chromecast of Smart TV afgespeeld wordt.

Overigens heb ik er een hard hoofd in dat Apple TV ooit echt iets zal worden in Nederland en gezien de cijfers van de afgelopen jaren lijkt het inderdaad een probleemkindje te gaan worden.
Reputatie 5
De potentie was er wel met KPN Play, dat zou een mooie app zijn geweest, maar dat is uit de lucht vanwege te weinig animo. Hoe jammer het ook is denk ik dat het voor Apple TV ook geen storm zal gaan lopen als daar ooit een app voor komt. Met de komst van universele apps gaat dat misschien ooit veranderen, dan hoeft de ontwikkelaar alleen maar aan te geven op welke platforms de app bruikbaar moet kunnen zijn. Maar ook dan nog moet er wel animo/draagvlak zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Ik kan mij goed voorstellen dat je graag Apple TV ziet in de ondersteuning. Zoals eerder al aangegeven door Vikash heb ik daar zo verder geen invloed op. De wens is doorgegeven aan mijn collega's. Mocht er meer duidelijkheid over komen dan zullen we dat zeker naar buiten brengen.
Reputatie 1
Ik hoo nu alleen “helaas heb ik daar geen invloed” en “we kunnen niet aangeven wanneer het wel komt”.
Even een botte vraag: hoe kan een bedrijf zo arrogant zijn om te denken dat ze hier mee wegkomen nu concurrenten wél met Apple TV apps gaan beginnen???
Reputatie 7
Er is commercieel helemaal geen noodzaak om iTV naar de Apple TV te brengen en dat heeft een paar redenen.
1) Het marktaandeel van Apple TV binnen de Nederlandse huishoudens is heel klein en dalende.
2) Het businessmodel voor iTV van KPN moet eerst op de schop waarbij niet meer betaald moet worden voor een TV ontvanger, maar voor een aantal simultaan te ontvangen TV streams.

Zolang er niet eerst verandering komt t.a.v. de bovenstaande punten zal je zien dat er geen apps zullen komen die kwalitatief hoogwaardige televisie naar Apple TV en Chromecast zullen brengen.
Ja, je leest het goed, ook iTV via Chromecast zal altijd van lagere kwaliteit blijven zolang het businessmodel niet aangepast is. Anders zal de Chromecast immers sterk kanibaliserend werken op de tweede en volgende TV ontvangers die gecontracteerd zijn.
Voorbeeld: Als via de Chromecast of Android TV ook volwaardig 1080i full-HD geleverd zou worden, dan gaan bij ons twee van de drie TV ontvangers de deur uit. De derde moet ik wel houden omdat ik anders ook geen iTV meer zou krijgen.
Dan betaal ik dus €120,- per jaar minder aan KPN en, geloof me, dat is commercieel dus niet handig.
Reputatie 1
Werk jij bij KPN ofzo?
Businessmodel wordt voor het gemak wel opzij geschoven voor de Chromecast?
Maargoed, zoals ik al zei, KPN is niet de enige aanbieder, Ziggo was al begonnen en nu komt T-Mobile ook al?
Nou ja, zeg
https://www.onemorething.nl/2018/07/tv-anywhere-t-mobile-apple-tv/
Lees voor de gein even de reacties, zou ik zeggen.

Reageer