Beantwoord

AppleTV icm iTV

• 15 september 2013
  • 30 reacties
  • 15472 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Businessmodel wordt voor het gemak wel opzij geschoven voor de Chromecast?Nee, dat wordt het dus niet, maar je leest geloof ik alleen wat je wilt lezen. Lees vooral uit mijn vorige bericht het stukje onder "Voorbeeld" nog eens een keer en stel je dan de vraag hoeveel TV ontvangers ik heb en waarom ik die heb? Als je voor jezelf het antwoord hebt gevonden, meld je dan weer want dan hoop ik ook dat je begrijpt waarom die apps er niet zullen komen of niet als volwaardig alternatief zullen komen.
Begrijp me niet verkeerd, ook ik zou graag zien dat er kwalitatief volwaardige apps zouden komen voor Apple TV, Android TV en Chromecast, daarmee kan ik een hoop besparen. Ik snap echter ook drommels goed dat het in de huidige opzet niet zal gebeuren. Mijn gezond verstand zegt namelijk dat als je minder gaat verdienen door ontwikkelingen je die ontwikkelingen beter niet kunt doen tenzij je daartoe gedwongen wordt door de concurrentie. Dat laatste is nog lang niet het geval en gezien het lage marktaandeel van Apple TV in Nederland zullen ontwikkelingen door de concurrentie op dat platform ook niet snel "dwingend" worden hoe graag ik dat ook anders zou zien.
Reputatie 1
Prima. Ook bedankt?
Reputatie 1
Misschien een ideetje van KPN om dan géén chromecast meer kado te doen? In plaats daarvan een Apple TV???
Reputatie 7
Nou dan liever een Android TV. 😉
Reputatie 3
Badge +3
Dat KPN de app beschikbaar maakt voor Chromecast is wel logisch, iedere smart TV zit chromecast is en zal het aandeel ook groeien.

Apple TV is een ander "probleem", de cijfers zijn niet de officiële cijfers, alleen Apple weet hoeveel er verkocht zijn aangezien zij dit kunnen volgen naar het aantal registraties. Al kan ik begrijpen dat €39,- beter klinkt dan €199,- en denk dat dit ook het punt is waarom de verkopen tegen vallen als we het bericht mogen geloven. Jammer genoeg toont Apple geen verkoopcijfers van de Apple TV in hun kwartaalcijfers.

Maar de huidige iPhone/iPad app is simpel aan te passen lijkt me om een Apple TV app te worden misschien Airplay toevoegen, het zal (voorlopig) de tv box niet vervangen maar zal voor een hoop mensen denk ik wel een hoop schelen.

Reageer