Beantwoord

Apps op tv via menu niet zichtbaar?

• 25 oktober 2018
  • 12 reacties
  • 234 keer bekeken

Goedemorgen, wie kan mij helpen? Waarom heb ik geen “apps op tv” in mijn menu staan? De tv-ontvanger is juist, zag ik, en ik heb overal gezocht en ik vind nergens het antwoord. Zie ik iets over het hoofd?
icon

Beste antwoord door annebruijne 30 oktober 2018, 19:41

Hoi Susan, het is inmiddels opgelost via Twitter, ik ben kordaat geholpen en ik heb vanmiddag mijn Experiabox omgeruild en aangesloten en ben er nog steeds blij om(als een klein kind😬). Zoals altijd ben ik supertevreden met de service van de KPN. Mijn vader heeft er niet voor niets 40 jaar gewerkt.😊
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Annebruijne, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Dat is een hele goeie vraag! Op het moment dat je ontvanger en Experia Box er geschikt voor zijn, zou je het moeten kunnen zien. Heb je dit eerder wel gehad, of destijds niet naar gekeken? Het is niet iets wat je zelf moet installeren.. Wat je wel kan testen is of het terugkomt als je jouw tv-ontvanger opnieuw opstarten. Even uitschakelen, loshalen van de kabels voor 2 minuten, opnieuw aansluiten en inschakelen. Deze handeling lost vaak dit soort problemen al op! Mocht dat niet werken kan je ook nog een reset van de tv-ontvanger proberen.

Wil je laten weten of het hierna opgelost is of niet?
Goedemiddag Annebruijne, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Dat is een hele goeie vraag! Op het moment dat je ontvanger en Experia Box er geschikt voor zijn, zou je het moeten kunnen zien. Heb je dit eerder wel gehad, of destijds niet naar gekeken? Het is niet iets wat je zelf moet installeren.. Wat je wel kan testen is of het terugkomt als je jouw tv-ontvanger opnieuw opstarten. Even uitschakelen, loshalen van de kabels voor 2 minuten, opnieuw aansluiten en inschakelen. Deze handeling lost vaak dit soort problemen al op! Mocht dat niet werken kan je ook nog een reset van de tv-ontvanger proberen.

Wil je laten weten of het hierna opgelost is of niet?

Helaas, beide dingen gedaan en het staat niet in mijn menu. Ik begrijp er niks van. Heeft het te maken met wat voor pakket je hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond! Dat is jammer.. Het heeft niet te maken met je pakket, maar met voornamelijk met de geschiktheid van de apparaten. Je krijgt Apps op TV gratis wanneer je Experia Box en tv-ontvanger de juiste software heeft. Heb je de juiste apparaten maar nog geen Apps op TV in het menu van Interactieve TV staan, dan is Apps op TV helaas nog niet beschikbaar en moet je wachten op een software update van de Experia Box of tv-ontvanger.

Je kan nog 2 dingen proberen, namelijk op een andere manier (dan via Menu) naar App op TV Gaan:
1. Via de mini-gids. Open de mini-gids en druk op de gele knop van je afstandsbediening.
2. Via de Elektronische Programma Gids. Druk op de tv-gids-knop van je afstandsbediening en druk op de gele knop.
Reputatie 7
Toch maar eens een vraag stellen.
Welke TV ontvanger ervaar je dit probleem op? (Merk/Type)
Welke software versie staat op die TV ontvanger?
Welke Experia Box gebruik je?
Goedenavond! Dat is jammer.. Het heeft niet te maken met je pakket, maar met voornamelijk met de geschiktheid van de apparaten. Je krijgt Apps op TV gratis wanneer je Experia Box en tv-ontvanger de juiste software heeft. Heb je de juiste apparaten maar nog geen Apps op TV in het menu van Interactieve TV staan, dan is Apps op TV helaas nog niet beschikbaar en moet je wachten op een software update van de Experia Box of tv-ontvanger.

Je kan nog 2 dingen proberen, namelijk op een andere manier (dan via Menu) naar App op TV Gaan:
1. Via de mini-gids. Open de mini-gids en druk op de gele knop van je afstandsbediening.
2. Via de Elektronische Programma Gids. Druk op de tv-gids-knop van je afstandsbediening en druk op de gele knop.

Nope! Werkt allemaal niet. Jammer, zeg.
Toch maar eens een vraag stellen.
Welke TV ontvanger ervaar je dit probleem op? (Merk/Type)
Welke software versie staat op die TV ontvanger?
Welke Experia Box gebruik je?

Ik heb de HMB2260 en die zou geschikt moeten zijn. Hoe kom ik achter die software versie? Ik heb overigens gisteren opnieuw software geladen(als mogelijke oplossing), maar ook dat hielp niet.
De Experiabox is een TG789vn(is dat het type?)
Reputatie 7
Hoe kom ik achter die software versie?Menu -> Instellingen -> Systeem instellingen -> Systeem informatie.

De Experiabox is een TG789vn(is dat het type?)Ruil die prehistorische TG789vn in voor een moderne Experia Box, dat zal het probleem verhelpen.
Dat kan je waarschijnlijk doen via https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm doen en anders bel je klantenservice op 0800-0402 (24x7).
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen! Ah ja, wjb heeft hierin wel gelijk! De TG789VN is al een aardig oud model. Ik denk dat het daar ook mis gaat 😉 Heb je inmiddels een ruiling aangevraagd, via de link of 0800-0402? Ik hoor graag of dat gelukt is, en daarna ook of dit het probleem heeft opgelost!
Goedemorgen! Ah ja, wjb heeft hierin wel gelijk! De TG789VN is al een aardig oud model. Ik denk dat het daar ook mis gaat 😉 Heb je inmiddels een ruiling aangevraagd, via de link of 0800-0402? Ik hoor graag of dat gelukt is, en daarna ook of dit het probleem heeft opgelost!
Ja daar zit het ‘m inderdaad in. Alleen die omruilafspraak maken gaat voor geen meter, ik krijg elke keer ná het bevestigen de melding “er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens”, tot op heden is het dus niet gelukt.?
Reputatie 7
Ah, de TG789vn ondersteunt geen routed tv mode. En dat is wel nodig voor de Apps. Dit modem ondersteunt alleen nog het oude systeem Bridged mode.

Lukt het omruilen niet via de tool dan kan je ook bellen (zie bericht wjb). En @Susan_ kan ook zorgen voor omruil van dit antieke modem.
Binnenkort werkt dat sowieso niet meer i.c.m. interactieve tv. KPN stopt met de ondersteuning van Bridged mode.
zie ook: https://forum.kpn.com/internet-9/nieuw-modem-verplicht-460789/index1.html#post677142
Reputatie 7
Badge +20
@annebruijne , ik help je graag verder inderdaad! Wil je in dat geval je Forum profiel aanvullen met postcode + huisnummer en klantnummer? Bellen kan inderdaad ook, via 0800-0402!
Hoi Susan, het is inmiddels opgelost via Twitter, ik ben kordaat geholpen en ik heb vanmiddag mijn Experiabox omgeruild en aangesloten en ben er nog steeds blij om(als een klein kind😬). Zoals altijd ben ik supertevreden met de service van de KPN. Mijn vader heeft er niet voor niets 40 jaar gewerkt.😊

Reageer