Beantwoord

[Arcadyan HMB 2260 STB] Na deze in stand-by modus te hebben gezet, start deze STB niet meer op.

• 15 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 537 keer bekeken

Reputatie 6
Een van mijn twee Arcadyan HMB 2260 STB's (2013/08/12) werkt niet meer zoals ik kan/mag verwachten. Na het in stand-by zetten, komt deze STB niet meer echt goed tot leven. Button bovenop geeft wel groen licht, maar ik zie in het display verder niets meer, de HDMI led knippert af-en-toe:

Alleen na een harde reset via de schakelaar op de achterzijde, wordt de STB opnieuw met de firmware geladen - 0P / 25P / 50P etc - en doet is het weer, kanaal 661 is dan ook weer zichtbaar in het display.

Kan ik een nieuwe STB ontvangen? Dit lijkt mij een gevalletje "einde oefening" of EOL! 🤔
icon

Beste antwoord door wjb 16 oktober 2017, 23:17

Firmware versie 7.1.31_4 wordt deze week uitgerold naar de Arcadyan, Arris en Motorola TV ontvangers.
Op de 4K Ultra-HD ontvanger van ZTE, waar wij er één van hebben, is deze al sinds 5 oktober uitgerold.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Welke firmware versie staat nu op de TV ontvanger?
Reputatie 6
Welke firmware versie staat nu op de TV ontvanger?

Reputatie 7
Dan heb jij nog niet de nieuwe firmware (7.1.31), die zal wel over ongeveer een week waarschijnlijk wel gaan komen.
Heb je de HDMI kabel al eens opnieuw "gestoken" en/of omgedraaid.
Treedt het fenomeen elke keer op of maar (heel) af en toe?
Reputatie 6
Dank weer voor je info/suggesties @wjb!

1. Draai jij dan zelf al wel firmware versie (7.1.31)?
2. Hoe lang kan zo'n uitrol vanuit KPN - voor alle STB's van dit type - van een nieuwe versie duren eigenlijk?
3. HDMI opnieuw omgekeerd geplaatst
4. Bij de Arcadyan HMB2260 is dat elke keer als ik deze uit stand-by haal.

Sinds vandaag heeft mijn andere STB - ARRIS VIP2952 V2 - ook dezelfde kuren gekregen:

Ook hier dus niet de laatste firmware versie (7.1.31)!

1. HDMI ook opnieuw omgekeerd geplaatst
2. Bij de ARRIS VIP2952 V2 is dat NIET elke keer als ik deze uit stand-by haal.

Toch een firmware issue voor beide STB's? Ik weet eerlijk gezegd niet wanneer 7.0.29_6 is geïnstalleerd, dus heb ik geen referentie m.b.t. deze firmware t.o.v de vorige versie.
Reputatie 7
Firmware versie 7.1.31_4 wordt deze week uitgerold naar de Arcadyan, Arris en Motorola TV ontvangers.
Op de 4K Ultra-HD ontvanger van ZTE, waar wij er één van hebben, is deze al sinds 5 oktober uitgerold.
Reputatie 7
Je kunt de firmware update overigens forceren door in Menu -> Instellingen -> Systeem instellingen -> Systeem informatie -> gele knop op afstandsbediening te kiezen voor het verwijderen van de software.
Ik heb dat zelf net ook even gedaan waardoor onze HMB2260 nu ook voorzien is van de laatste firmware.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Berend, balen dat je last hebt van deze problemen. Zie je wel de menuschermen in beeld als je jouw ontvangers aanzet?

De software-update wordt inderdaad deze week uitgerold naar alle ontvangers. 🙂 Ik ben benieuwd of die update deze problemen oplost. Laat je dat weten?
Reputatie 6
Hallo @wjb en @Justin_,
Bedankt weer voor julliie reacties, ik zal vandaag die geforceerde update eens proberen!
Reputatie 6
Je kunt de firmware update overigens forceren door in Menu -> Instellingen -> Systeem instellingen -> Systeem informatie -> gele knop op afstandsbediening te kiezen voor het verwijderen van de software.
Ik heb dat zelf net ook even gedaan waardoor onze HMB2260 nu ook voorzien is van de laatste firmware.

ik heb inmiddels de automatische update van de laatste firmware 7.1.31_4 ontvangen op mijn twee STB's! 😎

Reageer