Beantwoord

Arcadyan HMB2260 extreem traag bij zappen tussen HD zenders

  • 5 April 2019
  • 27 reacties
  • 1096 keer bekeken

Reputatie 2
Al een aantal maanden is mijn HMB2260 heel traag (duurt 15 seconden voordat er beeld is) als ik wissel tussen HD zenders. Ik heb nog niet eerder aan de bel getrokken omdat ik nagenoeg geen tv meer kijk, maar het begint nu toch echt wel té irritant te worden. Iemand enig idee wat ik kan proberen eraan te doen?

Ik heb glasvezel internet en een Experiabox 8. Internet werkt verder gewoon op volle snelheid, dus daar kan het niet aan liggen.
icon

Beste antwoord door wjb 14 April 2019, 11:57

Bekijk origineel

27 reacties

Ik heb zelf een Arris. Die 'moet' ik elke 2 tot 3 maanden wel even helemaal uitzetten, want dan wordt ie ineens, binnen een week, trager. Zappen duurt dan ineens bijna 2 seconden. Als ie 5 minuten uit is geweest (schakelaar achterkant) dan kan ie er weer weken tegen.

Mijn moeder heeft een Arcadyan en moet die handeling, ook wegens plotselinge traagheid (nog trager dan die 2 sec. als ik haar moet geloven) ook uitvoeren. Maar veel minder vaak; hooguit 3 X per jaar.

Dus: even enkele minuten uitzetten zou het moeten verhelpen.
Reputatie 7
Wij hebben ook de HMB2260 en daarmee hebben wij nog nooit dergelijke problemen ervaren.
Reputatie 2
Bedankt voor het advies Peter, het heeft echter niet geholpen helaas.

Klein youtube filmpje om te laten zien dat ik niet overdrijf:
Zoooo, dat duurde 11 seconden......!!

Dat wordt dit advies richting KPN moderator: omruilen die ontvanger.

(geplaatst: 13:16)

Update 14:25: er zal een Moderator komen om je verder te helpen.
Reputatie 7
Badge +9
Wij hebben ze ook HMB2260 maar nog geen last zal op letten heb ook glasvezel verbinding .🤔
Reputatie 7
Badge +19
@Sirrah81, Peter heeft al aangegeven dat we je verder helpen 🙂 De tijd die er tussen het zappen zit is inderdaad erg lang. Misschien is een nieuwe ontvanger de oplossing, maar voor ik dit doet wil ik nog het één en ander uitsluiten. Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Hoe je dit kunt doen, kun je lezen in dit topic. Daarnaast ben ik benieuwd hoe jouw ontvanger is aangesloten op het modem. Bekabeld of heb je de ontvanger aangesloten op een draadloze verbindingsadapter via het stroomnet? Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Reputatie 2
@Marina_ De link naar de reset omschrijving ontbreekt. Bedoel je terugzetten naar fabrieksinstellingen en verwijderen van software? (want die optie had ik al gevonden, maar idd nog niet geprobeerd). Ik neem aan dat de ontvanger daarna gewoon weer de laatste software update zal downloaden/installeren, heb ik dat correct?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Sirrah81, Ik heb de link alsnog verwerkt in mijn laatste reactie. Wanneer je de tv-ontvanger een reset geeft, dan wordt de laatste software update geïnstalleerd inderdaad. Controleer nog wel even of je de reset op de juiste manier hebt uitgevoerd. Als dit het geval is, dan hoef je dit niet nog eens te doen. Daarnaast ben ik benieuwd hoe jouw ontvanger is aangesloten op het modem. Bekabeld of heb je de ontvanger aangesloten op een draadloze verbindingsadapter via het stroomnet? Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Reputatie 2
De ontvanger zit rechtstreeks op de Experiabox (is nog een oude v8) aangesloten met een utp kabel.

Reset zojuist uitgevoerd, maar heeft helaas niks geholpen. Nog steeds even traag.

@Marina_ , ik heb mijn gegevens en klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Laat maar even weten hoe en wat nu verder.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sirrah81, Ik heb een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Zodra de ontvanger wordt opgestuurd ontvang je de verzendgegevens per sms. Mocht je er nog vragen over hebben, laat je het dan weten?
Reputatie 2
@Marina_ ,
Bedankt voor de goede service tot dusver 👍
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sirrah81, Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels binnen?
Reputatie 2
@Marina_ ,
Ik kan de nieuwe ontvanger ophalen bij het postkantoor en moet dan de oude afgeven.

Moet ik de oude ontvanger nog op een of andere manier gaan verpakken voor verzending? Of is er iets meegestuurd naar het postkantoor waar ik de oude in kan doen t.b.v. retour sturen?
Reputatie 7
Badge +19
@Sirrah81, Goed om te horen dat je de nieuwe ontvanger kan ophalen bij het postkantoor. Op het postkantoor wordt geen doos meegeleverd voor de oude ontvanger. Je mag de oude ontvanger i.c.m. stroomkabel retourneren in een willekeurige doos naar KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn o.v.v. het ordernummer die je hebt ontvangen per sms. Dit is tevens het ordernummer van het pakket die je komt ophalen.
Reputatie 2
@Marina_ ,
Waar vind ik mijn abonnementsnummer?
Staat niet (duidelijk) op factuur of op mijnKPN... beetje frustrerend..
Reputatie 6
Badge +8
Die kan je vinden in MijnKPN en dan onder Informatie & Instellingen

Daar staat je abonnementsnummer en pincode.
Reputatie 2
Die kan je vinden in MijnKPN en dan onder Informatie & Instellingen

Daar staat je abonnementsnummer en pincode.

Nope... is niet te vinden... (mobiele omgeving, ik heb geen laptop of pc bij de hand)

De enige "instellingen" die ik op mijnKPN op m'n mobiel kan vinden zijn privacy instellingen....

Er is gewoon geen tabblad "instellingen". Jeetje wat een gedoe
Het abonnementsnummer van INTERACTIEVE TV vindt je in de decoder. Dit nummer vind je niet op de factuur idd.

Menu - instellingen (ok-knop) en dan 1 X op geel drukken.

Het staat ook op MijnKPN.

klik op eerst op PRODUCTEN (!) en dan op THUIS (je adres 😉 ) en daar pas op Informatie & Instellingen. Vervolgens staan het INT. TV ABONNEENUMMER en de PINCODE daar bovenaan (OOK in de mobiele weergave).

Het klantnummer van je totale abonnement staat op de factuur gewoon onder 'klantnummer'.
Reputatie 2
Het abonnementsnummer van INTERACTIEVE TV vindt je in de decoder. Dit nummer vind je niet op de factuur idd.

Menu - instellingen (ok-knop) en dan 1 X op geel drukken.

Ik heb een nieuwe ontvanger, daar heb ik het nummer juist voor nodig 😉

Het staat ook op MijnKPN.

klik op eerst op PRODUCTEN (!) en dan op THUIS (je adres 😉 ) en daar pas op Informatie & Instellingen. Vervolgens staan het INT. TV ABONNEENUMMER en de PINCODE daar bovenaan (OOK in de mobiele weergave).

^
Dit!
Bedankt voor de uitleg

Anyways.. De nieuwe ontvanger zapt in ieder geval weer lekker vlot.
Probleem is opgelost dus
Reputatie 2
Te vroeg gejuigd

Toen ik gisteren meldde dat zappen weer goed ging, was de ontvanger nog niet volledig opgestart (zender/gids infomatie werd nog niet weergegeven). Toen ging zappen inderdaad snel.

Nu, een dagje later, de ontvanger volledig is opgestart ben ik weer terug bij af. 15sec om van kanaal te wisselen...
Het lijkt dus te zitten in het laden van de (mini)gids weergave. Echter, uitschakelen van minigids weergave in instellingen, helpt niet.


@Marina_ ,
Is er nog iets wat we kunnen proberen? (Wellicht een update van de Experiabox? Ik wil in ieder geval niet terug naar die Motorola ontvangers want daar heb ik ook allerlei problemen mee gehad)
Reputatie 7
Vreemd, je bent naar mijn weten de enige die melding heeft gemaakt van dit fenomeen.
Zelf hebben wij sinds jaar en dag HMB2260 en daarmee hebben wij nog nooit dergelijke problemen ervaren.
Welk type Experia Box heb je?
Reputatie 2
Welk type Experia Box heb je?
v8
Reputatie 7
Hmmm, aangezien je dit fenomeen dus blijkbaar op meerdere TV ontvangers hebt ervaren lijkt het uitgesloten dat de oorzaak in de TV ontvanger zelf gezocht moet worden.
Als je geen specifieke instellingen in de Experia Box hebt doorgevoerd, dan zou je die ook eens een factory reset kunnen geven d.m.v. de paperclip methode.
Als het fenomeen dan nog steeds niet weg is, dan ligt de bal volledig bij KPN.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sirrah81, Wat jammer dat de nieuwe ontvanger er niet voor heeft gezorgd dat je weer fatsoenlijk kunt zappen. Hopelijk helpt de reset van het modem. Een uitgebreide uitleg kun je lezen in dit topic. Als dit niet helpt, kijken we verder naar een andere oplossing.
Reputatie 2
Hoi @Sirrah81, Wat jammer dat de nieuwe ontvanger er niet voor heeft gezorgd dat je weer fatsoenlijk kunt zappen. Hopelijk helpt de reset van het modem. Een uitgebreide uitleg kun je lezen in dit topic. Als dit niet helpt, kijken we verder naar een andere oplossing.
Ach, laat maar zitten. Ik heb geen zin om hier allemaal (toch al schaarse) vrije tijd in te steken.

No offence maar...
-Al meerdere tv ontvangers moeten ruilen
-Geen mogelijkheid voor HBO
-Geen mogelijkheid voor Formule 1
-Wederom verhoging van de toch al hoge abonnementskosten voor glasvezel
Wellicht is het toch langzaam tijd om eens over te stappen..

Reageer