Beantwoord

Arris 4K/LG UHD deep colour mode.

  • 8 October 2019
  • 104 reacties
  • 4086 keer bekeken

Beste KPN,

Al sinds mijn start bij jullie een maand geleden heb ik problemen met het beeld van de 4K ontvanger. Bij het opstarten krijg ik direct zwart beeld met de vermelding 3D modus actief, gevolgd door 3D modus uitgeschakeld. Dit herhaald zich een X aantal keer. Ik weet dat de Set Top Box geen 3D heeft, maar mijn televisie wel. Dit staat standaard uitgeschakeld.

Na een X aantal keer de tv aan en uit zetten, en een hoop zwart beeld/sneeuw en zelfs compleet geen signaal, heb ik eindelijk beeld, is dit niet het geval dan is de beste optie de stekker van de box eruit trekken en opnieuw opstarten.

Ik heb al gebeld met jullie, maar het blijkt aan mijn tv te liggen. Ik heb kabels vervangen, de Arris box vervangen (ik heb er twee), en wezenloos gezocht op internet. Niets werkt.

Totdat ik de optie Deep Colour Mode op mijn tv vond. Mijn tv is een LG55UH850V. Blijkbaar ondersteund jullie box deze optie(?) niet. Dus uitzetten is de gouden oplossing in dit geval, en sindsdien werkt alles perfect!

..dacht ik.

Het probleem start echter weer als ik via de geweldige Netflix functie (nee geen sarcasme) op de afstandsbediening de app open. De tv schakelt dan automatisch weer naar de Deep Colour Mode, en rest me geen andere optie om dit te accepteren. De tv moet eerst ge-restart worden Zie foto:

Dit heeft wel weer als gevolg dat als ik terug naar tv switch ik weer geen signaal heb. En dus de DCM moet uitzetten. En de tv moet restarten, of de kabels eruit trekken.

Kortom, ik ben non-stop bezig met settings aanpassen als ik tv of Netflix wil kijken. Wat op den duur ontzettend irritant begint te worden.
Nu ik weet wat het probleem is kan ik gerichter op jullie forum zoeken, en ik kom een aantal hits tegen van 2 jaar geleden. Dus blijkbaar is er niets veranderd sinds die tijd?!

Mijn vraag/opmerking is dus ook: kunnen jullie iets aan de Deep Colour Mode doen? Geen idee of het mogelijk is toe te passen, of te fixen want ik ben duidelijk niet de enige die hier last van heeft. Dit is dan ook een uiting van mijn frustratie en een middel om mijn verhaal kwijt te kunnen.

PS: Ja ik kan ook Netflix via Apple Tv, of de LG app kijken, maar dat is het punt niet. De Arris box werkt dus duidelijk niet perfect met LG, en ik zou dat graag verholpen zien.

Groetjes,

Vasco.

icon

Beste antwoord door george78 29 December 2019, 18:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

104 reacties

Reputatie 1
Vandaag mijn KPN 4K ontvangers ontvangen. Ik heb ook een LG met Deep Colour Mode, ik hield mijn hart vast toen ik je bericht las. Maar ik heb dit gelukkig niet, geen beeld op zwart, en ook niet bij Netflix (en ja, de optie Deep Colour Mode staat aan op mijn LG 65K6400).
Hoi @Mushussu . Welkom op het forum.
Dat is een merkwaardige en vervelende gang van zaken. Is jouw tv van de laatste firmware voorzien? Welk type 4k ontvanger heb jij thuis staan?
Hoi @Erwin_ ,

Ik heb de nieuwste 4K ontvanger van Arris. Zowel de tv als de box hebben de laatste versies.

@EagleForce , heb je toevallig ook een 3D functie op de tv?
Reputatie 1
Hoi @Erwin_ ,

Ik heb de nieuwste 4K ontvanger van Arris. Zowel de tv als de box hebben de laatste versies.

@EagleForce , heb je toevallig ook een 3D functie op de tv?

Nee, geen 3D, op een andere TV (Samsung 66 inch) wel 3D functie en ook 4K kastje, werkt ook gewoon. Hoezo de relatie met 3D? Heb zelf ook de nieuwste 4K ontvangers overigens.

Hoi @Erwin_ ,

Ik heb de nieuwste 4K ontvanger van Arris. Zowel de tv als de box hebben de laatste versies.

@EagleForce , heb je toevallig ook een 3D functie op de tv?
Nee, geen 3D, op een andere TV (Samsung 66 inch) wel 3D functie en ook 4K kastje, werkt ook gewoon. Hoezo de relatie met 3D? Heb zelf ook de nieuwste 4K ontvangers overigens.


Bij de eerste startup met DCM aan springt mijn tv dus naar 3D mode, en weer terug naar 2D, weer naar 3D, en weer terug. Zo gaat dat een keer of 4/5 door. Al die tijd blijft het beeld zwart. Vervolgens krijg in de screensaver te zien met de melding no signal. Dus ik dacht misschien is er een relatie tussen 3D modus en Deep Colour Mode, en de startup van de 4K ontvanger.
Reputatie 1
Overigens zit er bij mij wel een Marantz AVR tussen bedenk ik me net........Dus alles loopt via de Marantz, wellicht dat dit een verschil kan zijn nog of aanwijzing.
Ik heb hetzelfde probleem met een splinternieuwe LG OLED C8 en Onkyo AVR (4K @ 60 hz Max. & HDCP 2.2).

Als de Arris beeldscherminstellingen op automatisch staan werkt HDMI deep colour niet op de LG. Deep colour is natuurlijk wenselijk en werkte met de oude (non-4k) settopbox van KPN wel.

Opvallend is dat de output instellingen op 4k 59hz staan op "automatisch", terwijl NPO 1 aanstaat dat op 1080i uitzendt. Ik heb de Arris op UHD 50hz ingesteld ipv automatisch wat wel werkt! Het beeld is dan elaas ontzettend schokkerig zoals tijdens een voetbalwedstrijd op NPO 1.

Het probleem is opgelost wanneer de Arris op 1080i wordt ingesteld. Maar dit betekent dat de 4k kanalen het natuurlijk niet doen! Natuurlijk kan ik op de LG HDMI deep colour uitschakelen, maar mijn ps4 loopt via de Onkyo receiver voor mooier beeld. Dat wil ik dus ook niet.

Heeft iemand tips of KPN dat dit op gaat lossen met een firmware update? Een LG OLED c8 icm nieuwe Onkyo moet gewoon prima werken. Alles is nieuw!
Reputatie 1
Bbenieuwd of er nog reacties komen uit het KPN kamp 😎
Hoi allen, ik heb dit topic doorgestuurd naar de ontwikkelaars van de itv software met de vraag of ze dit herkennen en of er een oplossing voor is.
Reputatie 1

Beste Mushussu en KPN, ik heb blijkbaat te vroeg gejuicht.

Aangezien beeldinstellingen van de VIP5202 op automatisch stonden en TV en Marantz op 4K dacht ik dat alles functioneerde zoals het hoort. Vooral omdat ik deze post eerst had gelezen en al blij was dat de boel niet op zwart ging.

 

Enfin, vond toch dat ik niet echt verschil zag in beeld en wilde de settings in de settopbox handmatig op UHD 50hz zetten, echter als ik die kies en “wijzigingen opslaan” wil drukken dan wordt de setting niet gepakt, blijft gewoon staan in het scherm, kan alleen annuleren maar niet opslaan. Als ik andere resoluties/instellingen kies, behalve UHD, dan kan ik wijzigingen opslaan.

 

Kortom, waarom kan ik de UHD instelling niet opslaan en dus ook niet van genieten?????

Dat is een extra vraag die ik voor je gaat uitzetten, @EagleForce .

Development is trouwens op de hoogte van het issue met deep colour en de netflix app. Ze zoeken op dit moment naar een oplossing. Meer info heb ik nog niet kunnen lospeuteren. 

Reputatie 1

Andere mensen die ook geen UHD kunnen kiezen?

Reputatie 1

Dat is een extra vraag die ik voor je gaat uitzetten,@EagleForce .

Development is trouwens op de hoogte van het issue met deep colour en de netflix app. Ze zoeken op dit moment naar een oplossing. Meer info heb ik nog niet kunnen lospeuteren. 

Hoi Erwin,

Weet je al iets?

Ik kan geen gebruik maken van mijn 4K abonnement omdat ik de UHD optie niet kan kiezen/opslaan…..…….zo heb ik weinig aan mijn 4K ontvangers,  4K TV, 4K abonnement en ook bij Netflix speciaal 4K abo…….....….

 

EDIT: Krijg net een mail dat mijn zojuist geplaatste vraag aan Erwin is beantwoord, maar ik zie geen nieuw antwoord van Erwin in dit topic? 

Reputatie 1

@Mushussu  Ben jij al verder hiermee?

@Mushussu  Ben jij al verder hiermee?

Nee, ik heb het eerlijk gezegd opgegeven. Mijn hoop ligt bij een eventuele nieuwe update. Ik kan zonder DCM gewoon tv kijken en alles werkt prima, maar dan moet ik Netflix via Apple TV kijken.. Het is op dit moment niet anders, maar ik hoop dat er in de toekomst een fix in zit. Fingers crossed 🤞🏼

Reputatie 1

Je kunt dus ook geen UHD kijken? Ook Netflix niet of die wel via Apple TV op 4K?

Ik kan wel UHD kijken, maar dan niet de Netflix app via de afstandsbediening. Doe ik dat toch, kan ik helemaal geen tv meer kijken en moet ik de boel resetten. (DPM weer uit zetten)   
Zowel Apple TV en de LG Netflix app werken prima in 4K. Alleen de combinatie niet met de KPN Box. 

@EagleForce : Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag verder onderzoeken waarom jij UHD niet kan selecteren. 

Reputatie 1

Ik kan wel UHD kijken, maar dan niet de Netflix app via de afstandsbediening. Doe ik dat toch, kan ik helemaal geen tv meer kijken en moet ik de boel resetten. (DPM weer uit zetten)   
Zowel Apple TV en de LG Netflix app werken prima in 4K. Alleen de combinatie niet met de KPN Box. 

Heb jij er nog een AVR tussen zitten of zit je settopbox direct op je TV aangesloten?

Reputatie 1

@EagleForce : Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag verder onderzoeken waarom jij UHD niet kan selecteren. 

Aangevuld voor zover ik wist momenteel.

Ik kan wel UHD kijken, maar dan niet de Netflix app via de afstandsbediening. Doe ik dat toch, kan ik helemaal geen tv meer kijken en moet ik de boel resetten. (DPM weer uit zetten)   
Zowel Apple TV en de LG Netflix app werken prima in 4K. Alleen de combinatie niet met de KPN Box. 

Heb jij er nog een AVR tussen zitten of zit je settopbox direct op je TV aangesloten?

Nee, mijne is direct op de tv aangesloten.  

Reputatie 1

Ok, da's in ieder geval 1 verschil met mij ;-)

Dank voor de gegevens! Wat gebeurt er als je die marantz er tussenuit haalt en direct op de tv aansluit, @EagleForce . Kun je dan wel UHD kiezen? 

 

Reputatie 1

Dank voor de gegevens! Wat gebeurt er als je die marantz er tussenuit haalt en direct op de tv aansluit,@EagleForce . Kun je dan wel UHD kiezen? 

 

Dat weet ik (nog) niet, wordt een gedoe dat te bewerkstelligen, tv aan wand, kabels weggewerkt etc…….zodra ik daar een mogelijkheid in zie zal ik testen en info hier delen.

Reputatie 4
Badge +4

Dank voor de gegevens! Wat gebeurt er als je die marantz er tussenuit haalt en direct op de tv aansluit,@EagleForce . Kun je dan wel UHD kiezen? 

 

Dat weet ik (nog) niet, wordt een gedoe dat te bewerkstelligen, tv aan wand, kabels weggewerkt etc…….zodra ik daar een mogelijkheid in zie zal ik testen en info hier delen.

 

Ik heb dat probleem ook maar als ik het zonder mijn Onkyo surround systeem dus rechtstreeks aansluit op de tv kan ik het wel bewaren. Dus er gaat blijkbaar iets mis met een sound system ertussen. We willen natuurlijk wel het systeem ertussen houden.