Beantwoord

Arris 4K/LG UHD deep colour mode.

  • 8 October 2019
  • 104 reacties
  • 4088 keer bekeken

Beste KPN,

Al sinds mijn start bij jullie een maand geleden heb ik problemen met het beeld van de 4K ontvanger. Bij het opstarten krijg ik direct zwart beeld met de vermelding 3D modus actief, gevolgd door 3D modus uitgeschakeld. Dit herhaald zich een X aantal keer. Ik weet dat de Set Top Box geen 3D heeft, maar mijn televisie wel. Dit staat standaard uitgeschakeld.

Na een X aantal keer de tv aan en uit zetten, en een hoop zwart beeld/sneeuw en zelfs compleet geen signaal, heb ik eindelijk beeld, is dit niet het geval dan is de beste optie de stekker van de box eruit trekken en opnieuw opstarten.

Ik heb al gebeld met jullie, maar het blijkt aan mijn tv te liggen. Ik heb kabels vervangen, de Arris box vervangen (ik heb er twee), en wezenloos gezocht op internet. Niets werkt.

Totdat ik de optie Deep Colour Mode op mijn tv vond. Mijn tv is een LG55UH850V. Blijkbaar ondersteund jullie box deze optie(?) niet. Dus uitzetten is de gouden oplossing in dit geval, en sindsdien werkt alles perfect!

..dacht ik.

Het probleem start echter weer als ik via de geweldige Netflix functie (nee geen sarcasme) op de afstandsbediening de app open. De tv schakelt dan automatisch weer naar de Deep Colour Mode, en rest me geen andere optie om dit te accepteren. De tv moet eerst ge-restart worden Zie foto:

Dit heeft wel weer als gevolg dat als ik terug naar tv switch ik weer geen signaal heb. En dus de DCM moet uitzetten. En de tv moet restarten, of de kabels eruit trekken.

Kortom, ik ben non-stop bezig met settings aanpassen als ik tv of Netflix wil kijken. Wat op den duur ontzettend irritant begint te worden.
Nu ik weet wat het probleem is kan ik gerichter op jullie forum zoeken, en ik kom een aantal hits tegen van 2 jaar geleden. Dus blijkbaar is er niets veranderd sinds die tijd?!

Mijn vraag/opmerking is dus ook: kunnen jullie iets aan de Deep Colour Mode doen? Geen idee of het mogelijk is toe te passen, of te fixen want ik ben duidelijk niet de enige die hier last van heeft. Dit is dan ook een uiting van mijn frustratie en een middel om mijn verhaal kwijt te kunnen.

PS: Ja ik kan ook Netflix via Apple Tv, of de LG app kijken, maar dat is het punt niet. De Arris box werkt dus duidelijk niet perfect met LG, en ik zou dat graag verholpen zien.

Groetjes,

Vasco.

icon

Beste antwoord door george78 29 December 2019, 18:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

104 reacties

Reputatie 1

Affected Software/html versions: (NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001)

 

Welke Television/HomeCinemaSet: ( LG TV )( uh850v ) (softwareversie 05.30.60)

 

Welke STB type: (Arris VIP5202) en (ZTE 4K)

                (bij kwaliteit instellingen zijn er maar 2 instellingen sd hd standaard)
                (waarom geen 4k UHD)

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen: (netflix en de 4k zenders kijken)

 

Wat zou er moeten gebeuren: (gewoon de 4k zenders die er zijn  kunnen kijken en netflix)
                            ( op mijn Dreambox DM900UHD kan ik gewoon tv kijken heeft ook 4k zenders)

 

Wat gebeurt er daadwerkelijk:(als ik netflix app druk krijg ik beeld en na 2 sec weg beeld )
                             (open input op tv en krijg ik geen signaal of zwart beeld en sneeuw)

 

Hoe vaak gebeurt het:(altijd als ik de 4k uitzendingen wil kijken of netflix app)
                     (zie foto zet 4k zender op of netflix krijg ik melding boven in scherm HLG HDR en onder in beeld apparaat gedetecteerd)
                     (de UHD instellingen aanpassen opnieuw opstarten van TV ,als ik dat doe dan krijg ik geen beeld of sneeuw/zwart en de text
                      het 3D signaal is verloren gegaan of 3D signaal is gedetecteerd maar geen beeld welke zender ik opzet alles van stroom ,
                      dus 4k decoder en Tv en na een paar minuten weer beeld tot dat ik weer een 4k zender pak of netflix app)

 

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: ( geen )

 

Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem:

               

Reputatie 1

De beste wensen voor dit nieuwe jaar.

Ik hoop dat die update gauw komt. Van de week knipperde de led groen groen van de vip box. Om die reden geen tv, nadat ik hem volledig uit had gezet en weet aan, ging hij weer door. 

Na die tijd werkte hij weer.

Badge

Ik heb deze thread gelezen en heb exact hetzelfde probleem. Geen beeld bij inschakelen ultra deep colour. Tv meld dat er geen signaal is.

 

ik heb een LG Oled 55C7V. Nieuwe KPN 4k ontvanger. Rechtstreeks aansluiten levert geen probleem op!

Ik heb echter een Marantz receiver gekocht en alles nu aangesloten via HDMI met speciale 4k geschikte kabels op de marantz (nr 1606). Als ik nu een 4 k zender wil kijken en HDR modus inschakeld begint beeld/geluid te haperen. En als ik via mijn externe mediaplayer 4k content kijk en deze deep colour inschakeld ziet decTV de KPN ontvanger niet meer. 
 

Ook hier lijkt een HDMI handshake probleem te zijn.

Reputatie 1

Continu handshake gedonder, Ziggo had dat niet.

Schiet eens op met die update voor de Arris..…

Hopelijk komen ze gauw.

Bij mij de zelfde problemen. Vandaag nieuwe ontvanger gehad. Ultra Deep Color uitschakelen helpt, maar dan moet je dus niet de 4K zenders en Netflix gebruiken. Dit betekent dat niet de volledige functionaliteit kan worden gebruikt waar wel voor betaald wordt. Ik zou dit graag opgelost zien.

 

ik heb ook een LG UH850V met Arris VIP520, originele kabels gebruikt.

Badge +12

Bij mij de zelfde problemen. Vandaag nieuwe ontvanger gehad. Ultra Deep Color uitschakelen helpt, maar dan moet je dus niet de 4K zenders en Netflix gebruiken. Dit betekent dat niet de volledige functionaliteit kan worden gebruikt waar wel voor betaald wordt. Ik zou dit graag opgelost zien.

 

ik heb ook een LG UH850V met Arris VIP520, originele kabels gebruikt.


Het lijkt wel een LG-dingetje te zijn. Ik heb een Philips UHD-tv en geen last van omschakelen van en naar HDR. Ik neem tenminste aan dat het daar mee te maken heeft.

Reputatie 1

Klopt, zit ook in de tv icm de ontvanger. 

Wat ik veel erger vind, is het handshake probleem. Dan gebruik je dat deepcolor toch niet. In je LG, kan je dat uitzetten ergens ofzo?

Philips, Sony, SamSung hebben die issues allemaal niet. 

Badge +12

Klopt, zit ook in de tv icm de ontvanger. 

Wat ik veel erger vind, is het handshake probleem. Dan gebruik je dat deepcolor toch niet. In je LG, kan je dat uitzetten ergens ofzo?

Philips, Sony, SamSung hebben die issues allemaal niet. 


Ik heb het idee dat de VIP5202 er soms moeite mee heeft als je een vaste resolutie instelt. Ik heb hem nu op automatisch staan en ervaar minder problemen. Wellicht dat je dat eens kunt proberen?

 

Reputatie 1

Ik heb een Philips en de volgende wordt ook weer een Philips, ik wil dat ambilight. Vinden wij mooi.

LG zou ikzelf nooit kopen, eerder Sony of Samsung.

Badge +12

Ik heb een Philips en de volgende wordt ook weer een Philips, ik wil dat ambilight. Vinden wij mooi.

LG zou ikzelf nooit kopen, eerder Sony of Samsung.


Maar je hebt dus een Philips en last van handshake-problemen?

Reputatie 1

Icm mijn versterker, heb nu geluid via optisch en rechtstreeks op de tv.

Anders krijg je hdcp2.2 errors, terwijl mijn versterker hdcp 2.2 4k geschikt is en bij de Ziggo altijd gespeeld heeft. 

De firmware in het kastje is niet goed daardoor hebben veel mensen last van de handshake error.

Badge +12

Icm mijn versterker, heb nu geluid via optisch en rechtstreeks op de tv.

Anders krijg je hdcp2.2 errors, terwijl mijn versterker hdcp 2.2 4k geschikt is en bij de Ziggo altijd gespeeld heeft. 

De firmware in het kastje is niet goed daardoor hebben veel mensen last van de handshake error.

Dat laatste is zeker. Er is iets niet goed met de VIP5202. Veel mensen hebben er problemen mee. Helaas wordt het probleem door KPN nog niet (h)erkend. Ik ben dus bang dat dit (weer) een langlopend verhaal gaat worden...

Affected Software/html versions: (NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001)

 

Welke Television/HomeCinemaSet: ( LG TV )( uh850v ) (softwareversie 05.30.60)

 

Welke STB type: (Arris VIP5202) en (ZTE 4K)

                (bij kwaliteit instellingen zijn er maar 2 instellingen sd hd standaard)
                (waarom geen 4k UHD)

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen: (netflix en de 4k zenders kijken)

 

Wat zou er moeten gebeuren: (gewoon de 4k zenders die er zijn  kunnen kijken en netflix)
                            ( op mijn Dreambox DM900UHD kan ik gewoon tv kijken heeft ook 4k zenders)

 

Wat gebeurt er daadwerkelijk:(als ik netflix app druk krijg ik beeld en na 2 sec weg beeld )
                             (open input op tv en krijg ik geen signaal of zwart beeld en sneeuw)

 

Hoe vaak gebeurt het:(altijd als ik de 4k uitzendingen wil kijken of netflix app)
                     (zie foto zet 4k zender op of netflix krijg ik melding boven in scherm HLG HDR en onder in beeld apparaat gedetecteerd)
                     (de UHD instellingen aanpassen opnieuw opstarten van TV ,als ik dat doe dan krijg ik geen beeld of sneeuw/zwart en de text
                      het 3D signaal is verloren gegaan of 3D signaal is gedetecteerd maar geen beeld welke zender ik opzet alles van stroom ,
                      dus 4k decoder en Tv en na een paar minuten weer beeld tot dat ik weer een 4k zender pak of netflix app)

 

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: ( geen )

 

Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem:

               

Precies dat! Ik heb de topic niet echt meer gevolgd, tot nu. 

Zoals zojuist vermeld al een tijdje niet meer gekeken op het forum. Was inmiddels wel benieuwd of er nieuwe ontwikkelingen zijn. Ik zal de lijst ook nog even invullen:

 

 

Affected Software/html versions: NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001

 

Welke Television/HomeCinemaSet:

LG UH850V 

 

Welke STB type: VIP5202

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen:

Een 4K zender opzetten of Netflix openen via de afstandsbediening.  

 Wat zou er moeten gebeuren:

 Prachtig 4K beeld.

Wat gebeurt er daadwerkelijk:

 Tv kan de box niet meer vinden, sneeuw en ruis. Haperingen in de 3D functie van de tv en de DCM wordt ingeschakeld. Gevolgd door een restart van de tv.

Hoe vaak gebeurt het:

 Altijd

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: De stekker van Arris eruit trekken en opnieuw laden. Ook dan werkt het maar 1 uit 6 keer ongeveer. Totdat de tv of de box is uit geweest en dan beginnen we weer bij af.

 

Plaatjes bij eerdere Posts.

 

 

Reputatie 1

Tik die update even door, dan kan mijn versterker er weer netjes tussen . 

 

We zijn alweer dik een maand verder. 

Hopelijk zien mensen dit topic als ze een nieuwe tv willen kopen. 

Hoe kan het dat het jij de ene LG niet lukt en bij de andere wel??.

Ik lees sinds een week mee. 

Heb exact dezelfde klachten

Voor mij is het probleem een tijdje opgelost maar doet een ander probleem zich voor. Als de STB na 8 uur op standby gaat, verliest hij de 4k-instelling. In de STB staat er nog netjes "UHD@50" maar de output is toch echt 1080i@25 (automatische kwaliteit).

Als ik de STB weer instel op UHD@50, heb ik weer 4k output zoals gewenst. Het probleem is dat ik nu dus na 8 uur dit elke keer moet aanpassen…

Setup zoals eerder genoemd: LG OLED C8, Onkyo receiver met Dolby Atmos 4k HDCP2.2.

Reputatie 4
Badge +4

Volgens dit bericht is er een update maar waar blijft het dan ?

Reputatie 1

fuck update (sorry hoor) nu kan ik helemaal niks meer kijken met mijn tv

 

 

Affected Software/html versions: (NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001) nu nieuwste

 Welke Television/HomeCinemaSet: ( LG TV )( uh850v ) (softwareversie 05.30.60) 

Welke STB type: (Arris VIP5202) en (ZTE 4K)                (bij kwaliteit instellingen zijn er maar 2 instellingen sd hd standaard)
                (waarom geen 4k UHD)
 Wat moet je doen om de fout te krijgen: (netflix en de 4k zenders kijken) Wat zou er moeten gebeuren: (gewoon de 4k zenders die er zijn  kunnen kijken en netflix)
                            ( op mijn Dreambox DM900UHD kan ik gewoon tv kijken heeft ook 4k zenders)
 Wat gebeurt er daadwerkelijk:(als ik netflix app druk krijg ik beeld en na 2 sec weg beeld )
                             (open input op tv en krijg ik geen signaal of zwart beeld en sneeuw)
 Hoe vaak gebeurt het:(altijd als ik de 4k uitzendingen wil kijken of netflix app)
                     (zie foto zet 4k zender op of netflix krijg ik melding boven in scherm HLG HDR en onder in beeld apparaat gedetecteerd)
                     (de UHD instellingen aanpassen opnieuw opstarten van TV ,als ik dat doe dan krijg ik geen beeld of sneeuw/zwart en de text
                      het 3D signaal is verloren gegaan of 3D signaal is gedetecteerd maar geen beeld welke zender ik opzet alles van stroom ,
                      dus 4k decoder en Tv en na een paar minuten weer beeld tot dat ik weer een 4k zender pak of netflix app)
 Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: ( geen ) Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem:

Wat vervelend, @george78 .Heb je al geprobeerd de software te resetten? 

Hier is trouwens de informatie te vinden over deze update. Ik ben benieuwd naar de rest van de ervaringen en uiteraard hoop ik dat er voor de meesten een aanzienlijke verbetering is opgetreden. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/updates-voor-interactieve-tv-2020-491176

 

Wat vervelend, @george78 .Heb je al geprobeerd de software te resetten? 

Hier is trouwens de informatie te vinden over deze update. Ik ben benieuwd naar de rest van de ervaringen en uiteraard hoop ik dat er voor de meesten een aanzienlijke verbetering is opgetreden. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/updates-voor-interactieve-tv-2020-491176

 

Zoals het er nu naar uit ziet draaien de 4K zenders MET DCM op volle toeren! De tv zette automatisch de DCM weer aan voor alle HDMI ingangen. Ook de Netflix app via de remote werkt zonder problemen. 
 

Ik heb wel nog een opmerking/vraag betreft  Netflix via de afstandsbediening: Geen van de content geeft 4K aan? Alleen maar HD. 
Terwijl via Apple TV wel alles op 4K werkt.

Voorlopig lijkt men de goede weg te zijn ingeslagen waarvoor mijn dank!

 

@Mushussu Fijn om te lezen dat het nu een stuk beter is.

Bij mijn weten is lang niet alles op netflix in 4k. En het is ook afhankelijk van het soort abonnement wat je bij netflix hebt. 

Kun je daar nog eens naar kijken? 

@Mushussu Fijn om te lezen dat het nu een stuk beter is.

Bij mijn weten is lang niet alles op netflix in 4k. En het is ook afhankelijk van het soort abonnement wat je bij netflix hebt. 

Kun je daar nog eens naar kijken? 

Nee dat begrijp ik. Ik heb het Netflix premium abonnement met 4K. De titels die bij mij via Apple TV in 4K worden weergeven zijn in de Netflix app alleen te zien als HD. Ik heb er een aantal uitgezocht om te vergelijken. Ik ben eerlijk gezegd nog helemaal geen titels met 4K tegen gekomen op Netflix via de remote, alleen maar HD. 

Hier moet ik navraag over doen. Ik kom er op terug. :-)

Ik heb sinds een week een nieuwe LG 55 OLED C9. De Arris 4K decoder werkt niet met deze televisie. Als ik hem aansluit dan schakelt de tv na ongeveer 20 minuten vanzelf uit. Als ik hem

weer aanzet schakelt hij om de ongeveer 5 minuten uit. Als ik de “oude” HD decoder aansluit is er geen probleem. 
Uitvoerig gesproken met zowel LG als KPN en deze wijzen naar elkaar. Dramatisch!