Beantwoord

Arris 5202: Af en toe zwart beeld met de Samsung UE43TU7170SXXN (2020)

  • 31 March 2021
  • 43 reacties
  • 718 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb af en toe zwart beeld met de Samsung UE43TU7170SXXN (2020), de ene keer wel, en de andere keer niet. Alles is goed aangesloten, ik heb het gevoel dat het met de DRM (copyright) te maken heeft, en heel zelden hoor je even een schel piepje. Maar dat is niet altijd, maar ik heb het een tijdje aangekeken (maanden) maar begin nu wel me vraagtekens te krijgen. Want het zou beter zijn dat dit niet meer voor komt. Alles is bekabeld aangesloten, en resetten heb ik ook vaak gedaan. Ik heb dit niet met de ZTE ZXV8001, want daar heb ik er 3 van, en de 1 Arris 5202.

Hopelijk kunnen we de oorzaak vinden. :wink:

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 2 April 2021, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@Dennis Schreve Ik heb er hier een tijd ook flink last van gehad. Ik heb daar verschillende meldingen van gemaakt in het topic over het nieuwe menu. Sinds 2 weken gaat het hier gelukkig goed. Ik ben heel benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkelt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dennis Schreve, wat gek dat je af en toe zwart beeld hebt. Je lijkt de oplossing dus niet te kunnen vinden. Je hebt de ontvangers als eens omgeruild en met de ZTE heb je het dus niet. Bekabeling blijft dan hetzelfde? Dus zelfde HDMI, zelfde poort etc.? Zo niet, kun je dat nog eens testen? Dus andere poort en anders een andere HDMI kabel? Ik ben wel benieuwd of het dan nog voorkomt. 

Op welke resolutie heb je de ontvanger staan? Probeer eens 1080i of (als je het 4k pakket hebt) UHD@50Hz.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb ze ZTE ZXV8001 naar beneden gedaan, en die aangesloten aan de Samsung. De Arris 5202 heb ik nu aangesloten op de Sony. Maar het menu om de afstandsbediening in te stellen heb ik liever die van de ZTE ZXV8001, deze stukje software vind ik veel beter. Want die van de 5202 vind ik echt omslachtig, op twee knoppen te gelijk drukken, code intoetsen. Voor mensen met een slechte motoriek is het een fiasco!

Reputatie 7
Badge +20

Dan is het zo de beste manier om beneden fijn tv te kijken. Fijn dat je een goed werkende opstellingen hebt gevonden. Fijne paasdagen gewenst.

Reputatie 7
Badge +22

Dan is het zo de beste manier om beneden fijn tv te kijken. Fijn dat je een goed werkende opstellingen hebt gevonden. Fijne paasdagen gewenst.

Ik kijk het even aan, als dit goed blijkt te werken dan blijft het zo. De Arris 5202 staat nu in de slaapkamer, en daar werkt ie goed op de Sony tv. Dus…. wordt vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt goed. Mocht er toch weer zwart beeld komen, dan hoor ik dat. 

Reputatie 7
Badge +7

Dat klinkt goed. Mocht er toch weer zwart beeld komen, dan hoor ik dat. 

@Bart_Z  Afgelopen weekend heb ik helaas weer 2 keer voor 2 secs zwart beeld en geen geluid gehad. Heb dit gemeld in het topic over het nieuwe menu. 

Hierna heb ik het laatste gedaan wat ik zelf kan doen: tv-ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen, experiabox stroomloos maken en daarna terugzetten naar fabrieksinstellingen.  De HDMI-kabel had ik al eerder vervangen en ook op een andere ingang van de tv aangesloten.
Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat.

Reputatie 7
Badge +20

@Katana321, ik zie dat je het gemeld hebt. Je hebt nu alles gereset, dat is een goede stap. Hopelijk blijft het nu goed. Zo niet, hoor ik dat graag. Dan zou ik ook graag willen weten welk merk en type toestel je precies hebt? Of je al meerdere HDMI-poorten hebt getest. Al hoop ik dat het nu goed blijft. 

Reputatie 7
Badge +22

Even een update @Bart_Z, de 5202 werkt perfect samen met Sony. Waarom die niet goed werkt met Samsung, maar de ZTE ZXV8001 werkt weer wel goed met de Samsung. Raar dat de 5202 niet helemaal vlekkeloos werkt, kan het ermee te maken hebben met de dataverkeer via de HDMI aansluiting? (DRM, copy beveiliging)

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het je niet te zeggen @Dennis Schreve, zou best kunnen. Ik had dan wel verwacht dat ik het vaker zou zien. 

Reputatie 7
Badge +22

@Bart_Z dit is toevallig, een klant met hetzelfde probleem:

En heeft ook een Samsung! Weet alleen niet welke tv ontvanger, maar dat ga ik wel vragen aan de klant.

Reputatie 3

KPN box 12 met Samsung UE55MU7040L

 

Reputatie 7
Badge +22

KPN box 12 met Samsung UE55MU7040L

 

KPN box 12 is de modem, welke TV ontvanger heb je bij de TV staan?

Reputatie 3

Arris van 2020-06

Reputatie 3

Hardware VIP5202

Reputatie 7
Badge +22

Arris van 2020-06

Dus deze: Arris 5202:

 

Met deze tv ontvanger heb ik ook problemen met de Samsung, maar ik heb hem naar boven gedaan naar de Sony TV, daar heb ik geen problemen bij. En heb mijn andere ontvanger (ZTE ZXV8001) op mijn Samsung aangesloten. Overigens is de ZTE ZXV8001 niet meer leverbaar. Want die tv ontvanger heeft toen meegedaan aan een testfase.

Reputatie 3

Dat betekent dus: een andere TV ???

Reputatie 7
Badge +22

Dat betekent dus: een andere TV ???

Nee zeker niet! KPN moet dit gewoon oplossen. Ik denk dat het met DRM te maken heeft.

DRM is bedoeld om auteursrechtelijk beschermd materiaal te beveiligen tegen piraterij en wordt gebruikt op fysieke dvd's, TV ontvangers, On Demanddiensten en voor series of films die je direct kunt kijken. Meestal merk je niets van DRM. Wanneer DRM goed werkt, wordt de beveiliging op de speler gedecodeerd en de titel afgespeeld.

Ik heb hierboven maar even geschreven wat DRM in houdt. 👍🏼:wink:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog even met collega's overlegd wij willen graag het volgende nog even weten: de 5202 heeft hdmi-cec optie (onder instellingen- standby de 'schakel tv automatisch in op juiste hdmi ingang') Kun je dat nog eens testen? Ben wel benieuwd of het daar mee te maken heeft. 

 

En anders wanneer komt het zwarte beeld precies voor? En @Klasinus, welk specifiek type tv heb jij?

Reputatie 3

Gisteren de hdmi-cec ingesteld op de 5202.
Vanochtend had ik geen probleem. Televisie ging zonder een aantal keren zwart beeld aan. Hopelijk is dit de oplossing. Zo niet, dan meld ik me weer. Thanks.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb nog even met collega's overlegd wij willen graag het volgende nog even weten: de 5202 heeft hdmi-cec optie (onder instellingen- standby de 'schakel tv automatisch in op juiste hdmi ingang') Kun je dat nog eens testen? Ben wel benieuwd of het daar mee te maken heeft. 

En anders wanneer komt het zwarte beeld precies voor? En @Klasinus, welk specifiek type tv heb jij?

@Bart_Z  Zoals je weet heb ik al langere tijd last van af en toe zwart beeld en geen geluid.

Ik kan je melden dat dit ook is voorgekomen sinds ik laatst die hdmi-cec optie heb ingeschakeld...

Reputatie 7
Badge +20

@Katana321, bij jou is het echt puur willekeurig toch? @Dennis Schreve & @Klasinus is dat bij jullie ook het geval? Of was het echt alleen bij het opstarten?

Reputatie 3

Vooral komt het voor bij het opstarten. Onregelmatig ook plotseling bij het kijken. Soms ook bij het veranderen van kanaal.

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321, bij jou is het echt puur willekeurig toch? @Dennis Schreve & @Klasinus is dat bij jullie ook het geval? Of was het echt alleen bij het opstarten?

@Bart_Z Hier niet bij het opstarten. Wel willekeurig bij zowel live-tv, als bij opnames en ook bij “terugkijken". Ik heb dit laatst ook in het topic over het nieuwe menu gemeld. Ook heb ik daar gemeld wat ik allemaal heb gedaan om uit te sluiten dat het probleem aan deze kant zit.