Beantwoord

Arris box op een coax kabel met adapter?

  • 11 December 2019
  • 19 reacties
  • 1260 keer bekeken

Hallo,

Ik ben net verhuisd van mijn ouders huis naar een studentenkamer in Amsterdam, en heb mijn tv met Arris box meegenomen. Bij mijn ouders hadden we interactieve tv en was de box aangesloten met een kabel met het wifi-modem. Op dit moment krijg ik wanneer ik de tv aanzet de foutcode 842, wat inhoudt dat er geen verbinding is.

Hier in dit huis is er ook een KPN-abonnement waar ik gebruik van mag maken, echter leidt er alleen een coax kabel naar de kamer, wat dus niet op de box past. 

Mijn vraag is dus: is het probleem opgelost als ik een adapter koop (zoals de MOCA EOC03) waarmee ik de tv kan aansluiten op de coax kabel?

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 December 2019, 23:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

In theorie wel daarmee stuur je het volledige lan signaal dus internet en tv via de coax. Je moet wel een set hebben dus 2 adapters omdat aan de andere kant het signaal weer omgezet moet worden. Dit setje bijvoorbeeld

De maar van het verhaal zit er in dat jou tv ontvanger waarschijnlijk bij het abonnement van je ouders hoort en daarmee op die verbinding is geregistreerd grote kans dat al heb je verbinding je geen TV kan kijken om die reden.

Een powerline adapter set, een verbinding via het stroomnet is ook een optie echter met dezelfde maar.

Officieel moet de abonnee houder op het adres van je kamer voor jouw tv ontvanger € 5,00 per maand gaan betalen.

Reputatie 7
Badge +24

De goedkoopste en beste optie is om die coax kabel te vervangen door een utp kabel. Die setjes zijn niet goedkoop. Daarnaast zit er weer een adapter aan die dingen en nemen ze dus weer een stopcontact in gebruik. En gaat die coax kabel Ă¼berhaupt wel naar de Experiabox toe?

De goedkoopste en beste optie is om die coax kabel te vervangen door een utp kabel. Die setjes zijn niet goedkoop...

Helemaal mee eens dat moet de huisbaas wel goed vinden. @s.amsterdam kan beter de tv ontvanger meteen op de aanwezige modem aansluiten om te kijken of er hoe dan ook signaal komt.  Dat zal een boel gedoe schelen. Streamen via de chromecast en app is dan het enige alternatief.

Dit gaat niet werken, tenzij daar in huis ook itv van kpn afgenomen wordt. Anders is er alleen internet aanwezig en niet de 'verbinding’ voor de interactieve tv.

Ik néém aan dat er alleen internet van KPN is. Dan gaat een ITV box NIET werken. Het tv signaal op VLAN 4 is er dan niet, alleen internet op VLAN 6.

Breng die box n.m.m. lekker terug naar het adres van je ouders. Daar hoort ie volgens het abonnement aanwezig te zijn.

Informeer bij je medebewoners hoe zij het doen met Televisie. Met coax kan je gebruik maken van het gratis DVB-C aanbod (indien het Ziggo gebied is) met een televisie met ingebouwde DVB-C ontvanger.

Of je ouders nemen bij hun ITV abo een Digitenne-ontvanger erbij à € 5 per maand. Die kan je landelijk gebruiken; dat signaal komt door de lucht (ontvanger met antenne dus).

Je kunt ook via internet tv kijken, bv. met je laptop. Of chromecasten naar je tv.
Met interactievetv online van KPN (abo van je ouders), Met de Canaldigitaal website/app. En via NLziet.
KPN via laptop: http://interactievetv.nl
via tablet, smartphone met de KPN ITV app (met chromecast evt te casten naar je tv)
https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/
https://www.nlziet.nl/nl/

NPO zenders gratis via internet ( http://npostart.nl ) en ether ( DVB-T2 HEVC ).

Reputatie 7
Badge +24

Er staat in de start topic "Hier in dit huis is er ook een KPN-abonnement" @PeterG 

Er staat alleen niet nadrukkelijk dat er ook tv afgenomen word... dat moet wel ff helder zijn. Dus @s.amsterdam , is er een tv abonement?

Er staat in de start topic "Hier in dit huis is er ook een KPN-abonnement"

Maar dat zegt dus niks over of dat mét ITV-signaal is. Want met alleen internet van KPN zonder ITV werkt geen enkele ITV ontvanger.

@Nick83 

Reputatie 7
Badge +24

Klopt. Ik heb mn post ook nog aangevuld đŸ˜‰

Als er wel een tv abonnement is, dan zou het moeten werken, ondanks dat het eigenlijk niet hoort.

Reputatie 6
Badge +8

Ook al is er een KPN ITV abonnement aanwezig zal het waarschijnlijk nog niet gaan werken. Want de ontvanger is gekoppeld aan het abonnement van het ouderlijk huis en niet aan het abonnement dat daar in het studentenhuis aanwezig is.

Reputatie 7
Badge +24

Ook al is er een KPN ITV abonnement aanwezig zal het waarschijnlijk nog niet gaan werken. Want de ontvanger is gekoppeld aan het abonnement van het ouderlijk huis en niet aan het abonnement dat daar in het studentenhuis aanwezig is.

Het hoort niet, maar het schijnt wel te werken heb ik hier opt forum weleens gelezen.

@Hsd 

Een ITV box kan overal gebruikt worden waar ook ITV op de lijn zit. Mijn box uit Heemstede werkt gewoon bij mijn moeder in Brummen. Waar mijn box dan op mĂ­jn gegevens werkt met mijn eigen pakketten, opnames e.d. Hartstikke handig.

Reputatie 7
Badge +24

Juist. Het grote voordeel is dat dan de opnames niet door elkaar lopen. Want de huurbaas zou ook voor een decoder kunnen zorgen. Maar zie je dus elkaars opnames. Dat wil je waarschijnlijk niet.

Reputatie 7

Als het abonnement een KPN abonnement met TV is, dan zou het kunnen werken mits er voldoende bandbreedte is.

Sluit daarvoor eerst de TV ontvanger eens op de Experia Box aan met een netwerkkabel, desnoods in de meterkast. Komt er dan geen foutmelding meer in het display?

 

Overigens kijken mijn kinderen met de KPN iTV app en een Chromecast televisie op hun studentenkamers in Leiden en Gent.

 

De goedkoopste en beste optie is om die coax kabel te vervangen door een utp kabel. Die setjes zijn niet goedkoop. Daarnaast zit er weer een adapter aan die dingen en nemen ze dus weer een stopcontact in gebruik. En gaat die coax kabel Ă¼berhaupt wel naar de Experiabox toe?

Ja de kabel loopt daar naartoe!

Klopt. Ik heb mn post ook nog aangevuld đŸ˜‰

Als er wel een tv abonnement is, dan zou het moeten werken, ondanks dat het eigenlijk niet hoort.

Er is een tv abonnement!

Bedankt voor alle reacties!!

Ik zal er achteraan gaan om te kijken of een extra digitenne ontvanger dus een optie is.

En als ik het goed begrijp, heb je om een chromecast aan te sluiten alleen het tv scherm nodig? Dus geen tv abonnement?

Dus geen tv abonnement?

Nou-ou-ou….

Je moet wel een bron hebben voor tv.
Gratis is NPOstart (alleen NPO zenders).
Maar je kunt wél gebruik maken van het itv abonnement van je ouders via de KPN ITV app voor tablet of smartphone. Met een Chromecast (bv deze) kun je dat vervolgens streamen en op je tv (met hdmi!) kijken.

Die KPN ITV app lijkt me het handigst. Dat kost niks extra.

Via een laptop kun je ook KPN ITV kijken. Via interactievetv.nl . Als je de browser Google Chrome gebruikt kun je ook die gebruiken via Chromecast op je tv.

Er zijn nog andere online tv diensten maar die noemen lijkt me wat overdone.

Dus geen tv abonnement?

Nou-ou-ou….

Je moet wel een bron hebben voor tv.
Gratis is NPOstart (alleen NPO zenders).
Maar je kunt wél gebruik maken van het itv abonnement van je ouders via de KPN ITV app voor tablet of smartphone. Met een Chromecast (bv deze) kun je dat vervolgens streamen en op je tv (met hdmi!) kijken.

Die KPN ITV app lijkt me het handigst. Dat kost niks extra.

Via een laptop kun je ook KPN ITV kijken. Via interactievetv.nl . Als je de browser Google Chrome gebruikt kun je ook die gebruiken via Chromecast op je tv.

Er zijn nog andere online tv diensten maar die noemen lijkt me wat overdone.

ah super, dit helpt heel erg! bedankt!

Graag gedaan. Ik zie dat ik het Chromecast linkje ben vergeten…. bv. deze dus.

Succes! En natĂºĂºrlijk ook succes met je studie :relaxed:

Reputatie 7
Badge +25

Hi @s.amsterdam. Zijn al je vragen inmiddels beantwoord? Het is niet de bedoeling dat je de tv-ontvanger van het ene ander adres meeneemt naar een ander adres (behalve als je het abonnement verhuist). Het gaat ook niet werken omdat de tv-ontvanger al de iTV codes heeft van je ouders, en dat werkt dan niet op een ander iTV abonnement.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.