Beantwoord

Arris kastjes automatisch aanzetten wanneer je tv aanzet

  • 13 January 2019
  • 4 reacties
  • 1606 keer bekeken

Dag @Dennis Schreve ,

Even een off-topic vraagje aan jou persoonlijk;
Je hebt 3x een ZTE - ZXV8001 4k ontvanger en een Samsung 4K tv.

Ik heb net een nieuwe Samsung Q8F 2018 TV en de Arris 2952 v2 kastjes.
Hiermee heb ik het probleem dat de Arris kastjes niet automatisch aanschakelen als je de tv aanzet.
Je kunt met de one remote wel de Arris aanzetten door op 123 knopje 2x te drukken en dan meer te kiezen en dan drie keer naar links en dan 'stroom kabelontvanger aan' te kiezen. Super omslachtig.
Het probleem komt omdat de Arris in standby een screensaver heeft die de tekst 'Druk op [power] om de TV-ontvanger aan te zetten. Hierdoor denkt de Samsung dat het kastje al aan staat.
Verder ondersteund de Arris geen HDMI-CEC naar het schijnt?

Ik zou kunnen overstappen naar 4K TV en de ZXV8001 ontvangers gaan gebruiken.
Nu komt de vraag; als jij de Samsung TV aanzet met de one remote.... gaat dan de ZXV8001 ook uit standby??

Dank voor je snelle antwoord!!

WJW

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 13 January 2019, 19:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Dag @Dennis Schreve ,

Ik zou kunnen overstappen naar 4K TV en de ZXV8001 ontvangers gaan gebruiken.
Nu komt de vraag; als jij de Samsung TV aanzet met de one remote.... gaat dan de ZXV8001 ook uit standby??

Dank voor je snelle antwoord!!

WJW

Beste @WJWIJ,

ik zet de Samsung aan met de Bluetooth afstandsbediening van de 4K ontvangers, ik gebruik geen afstandsbediening van Samsung. Je kunt namelijk de code van de Samsung instellen in je afstandsbediening. Bij de 4K afstandsbediening werkt het weer anders, op diezelfde link die ik je hebt gegeven. Klik dan op de 4K afstandsbediening, en het wordt je stap voor stap uitgelegd. Dat geldt ook voor de afstandsbedieningen van de Arris 2952.
Reputatie 3
Badge
Het probleem komt omdat de Arris in standby een screensaver heeft die de tekst 'Druk op [power]
om de TV-ontvanger aan te zetten. Hierdoor denkt de Samsung dat het kastje al aan staat.
Verder ondersteund de Arris geen HDMI-CEC naar het schijnt?




Kan die screensaver niet worden uitgezet? Zo ja, hoe? Zo nee, is dat niet iets voor een update????

Ik heb een 4K monitor aan mijn 4K ontvanger en die moet ik steeds handmatig uit en aanzetten en dat wil ik liever niet hoeven te doen, dus dat ie vanzelf uit en aangaat als ik de 4k ontvanger uit en aan zet.

Het probleem komt omdat de Arris in standby een screensaver heeft die de tekst 'Druk op
[power]


om de TV-ontvanger aan te zetten. Hierdoor denkt de Samsung dat het kastje al aan staat.
Verder ondersteund de Arris geen HDMI-CEC naar het schijnt?



Kan die screensaver niet worden uitgezet? Zo ja, hoe? Zo nee, is dat niet iets voor een update????

Ik heb een 4K monitor aan mijn 4K ontvanger en die moet ik steeds handmatig uit en aanzetten en dat wil ik liever niet hoeven te doen, dus dat ie vanzelf uit en aangaat als ik de 4k ontvanger uit en aan zet.

Nee alleen fysiek de stroom er af werkt zover ik weet. Ditzelfde geld in ieder geval voor de arris voor het spdif/optical dat lampje staat ook altijd aan. Dus zeker iets voor een update.
Reputatie 3
Badge


Het probleem komt omdat de Arris in standby een screensaver heeft die de tekst 'Druk op
[power]



om de TV-ontvanger aan te zetten. Hierdoor denkt de Samsung dat het kastje al aan staat.
Verder ondersteund de Arris geen HDMI-CEC naar het schijnt?



Kan die screensaver niet worden uitgezet? Zo ja, hoe? Zo nee, is dat niet iets voor een update????

Ik heb een 4K monitor aan mijn 4K ontvanger en die moet ik steeds handmatig uit en aanzetten en dat wil ik liever niet hoeven te doen, dus dat ie vanzelf uit en aangaat als ik de 4k ontvanger uit en aan zet.
Nee alleen fysiek de stroom er af werkt zover ik weet. Ditzelfde geld in ieder geval voor de arris voor het spdif/optical dat lampje staat ook altijd aan. Dus zeker iets voor een update.

Ja default mag ie best aan staan, om mensen te uit te leggen waarom ze geen beeld krijgen maar nu is het een beetje jammer. Steeds meer autoswitching en autosensing dus maak daar gebruik van ;-)

En wie weet spaart het weer een aantal watt aan stroom.

Dus ja, graag een update hiervoor.