Beantwoord

Arris ontvanger wordt niet meer herkend door smart tv

  • 5 May 2021
  • 20 reacties
  • 810 keer bekeken

Reputatie 2

Een probleemĀ 

Onlangs kreeg mijn kpn Arris ontvanger , wederom een update vorige week .

Maar nu herkent mijn Samsung het Arris kastje niet meer.

De Samsung afstandsbediening kan de Arris kastje niet meer bedienen.

Voor de update werkte het juist wel, en herkende de Samsung de kpn direct.

Het ligt niet aan de kabels, ook niet aan de tv.

Staat ook niet op ARC poort.

Want alles werkte normaal voordat kpn een software update uitvoerde.

Kastje gereset geen effect.

Zelfs tv gereset ook geen effect.

Iemand een oplossing om mijn afstandsbediening te koppelen naar de kpn ontvanger.

Samsung ue65tu7000 (NL)

icon

Beste antwoord door Pinkelmans 28 May 2021, 17:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @PinkelmansĀ 

Dit is erg vervelend, heb je de HDMI-kabel eens eruit gehaald en daarna er weer in? En hoe heb je de TV ontvanger gereset? Zou je nogmaals het software eens opnieuw willen installeren:

Het kan best zijn dat de update niet goed is gegaan, door het software opnieuw te installeren kan dit eventueel het probleem oplossen.

Reputatie 2

Nou heb ik hem weer gereset software matig.

En nu komt het.

De Arris ontvanger heeft twee keer een update.ā€¦

Ā 

Na de eerste keer de kpn software gereset te hebben, kreeg ik direct een melding dat er een nieuwere softwareĀ  update was.Ā 

Nu heb ik op " later" gedrukt , na deze (eerste)reset herkende mijn Samsung tv de kpn ontvanger ineens WEL.ā€¦

Nadat ik de tweede software versie update gedaan heb , herkend mijn Samsung tv ineens de kpn ontvanger niet meer.ā€¦

Ik vindt het wel vreemd dat de software update twee keer plaats vindt, normaal zou het gelijk de nieuwste versie installeren.

Dus het zit naar mijn mening toch echt in de laatste update.

Ā 

Reputatie 2

UpdateĀ 

Samsung heeft de tv doorgemeten en gecontroleerd.

Alles werkt naar behoren.en is voorzien van de laatste update.

Ik heb nog voor de zekerheid mijn HDMI kabel gewisseld met die van mijn blue-ray .Ā 

Modem gereset .

Tv frisse start .

Niks hielp, de Samsung herkent nog steeds de apperaat bron niet,Ā  volgens de monteur van Samsung ligt het toch aan de Arris 2952 qua software.

Hoi @PinkelmansĀ . Heb je ook andere hdmi poorten geprobeerd?

Reputatie 2

HoiĀ @PinkelmansĀ . Heb je ook andere hdmi poorten geprobeerd?

Ā @Erwin_Ā 

Jazeker, met en zonder ARC .

Helaas geen effect.

De Arris 2952 staat wel in de bron lijst van de Samsung tv als je hem handmatig opzoekt. Dus hij zou hem gewoon moeten herkennen, en dat deed deze ook gewoon direct, TOTDAT vorige week een update kwam van deĀ  arris2952.

Toen maanden geleden het nieuwe update van het menu en lay-out kwam was er niks aan de hand deze werkte perfect.

Ā 

Alles wat ik ondertussen gedaan heb:

Diverse kabels geprobeerd (2.0 en 2.1)

Verschillende poorten geprobeerd

Tv geresetĀ 

Tv oude firmware geprobeerd

Kpn tuner gereset / frisse start

Stroomloos gemaakt tuner en tv

Modem gereset

Tv door monteur gecontroleerd op HDMI en ontvanger ( werkt normaal)

Kpn tuner getest op een andere Samsung tv

Andere randapparatuur werkt normaal.

KpnĀ  tuner via home cinema set gekoppeld.

Dit heeft helaas niks geholpen,Ā 

Ā 

@Erwin_Ā  is het normaal dat na een reset van de tuner ,eerst software wordt geĆÆnstalleerd met het oude menu/ gids.( Oude Menu werkt trouwens niet)

En direct komt er een melding dat er een nieuwe software versie geĆÆnstalleerd kan worden.

Normaal wordt er gelijk de allerlaatste software geĆÆnstalleerd.Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Dit is normaal. Ik vermoed omdat nog niet iedereen naar het nieuwe menu over is en dat er daarom 2 updates zijn.

Ik heb je vragen nog eens goed gelezen en ik ben nu een beetje in de war. Gaat dit om een afstandbediening die niet te koppelen is? Of kun jij momenteel geen tv kijken met die tuner?

Ā 

Reputatie 2

Dit is normaal. Ik vermoed omdat nog niet iedereen naar het nieuwe menu over is en dat er daarom 2 updates zijn.

Ik heb je vragen nog eens goed gelezen en ik ben nu een beetje in de war. Gaat dit om een afstandbediening die niet te koppelen is? Of kun jij momenteel geen tv kijken met die tuner?

Ā 

@Erwin_Ā  ik zal het even anders formuleren.

Sinds afgelopen week kreeg ik een nieuwe update van de Arris ontvanger.

En sinds dien herkend de Samsung tv de Arris ontvanger niet meer.Ā 

Ook niet als ik hem handmatig invoer ( staat gewoon in de bron lijst van de tv)

Ik moet nu via een omweg beeld krijgen, ik kan wel tv kijken , maar niet zoals het hoort , omdat de bron apperaat ( de Arris) niet meer herkent wordt.

En dit was voor de update niet het geval, toen werkte alles normaal.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +22

@Erwin_Ā ik denk dat dit te maken heeft met de DRM, (Digital rights management) En valt me wel op dat het weer bij Samsung is, want die zorgen dat hun DRM ook wordt bijgewerkt, i.v.m. illegaal kopiĆ«ren van programmaā€™s. Maar er gaan er ookĀ 2 topics over deze soortgelijke issue:

Misschien dat het toch aan de firmware ligt?Ā :thinking:

Reputatie 2

@Erwin_Ā 

Ik heb de topics even doorgelezen, maar dat gaat meer over het beeld zelf.

Hier is het beeld gewoon perfect , geen storing ofzo.

Het doet ook meer denken aan de firmware van de Arris . Misschien een bug?

De tv en de tuner communiceren niet lekker meer. Ik kan proberen om een andere tuner te regelen (ander type).Ā  Geen beloftes maar ik wil het voor je proberen. Lijkt jou dit iets?

Reputatie 2

De tv en de tuner communiceren niet lekker meer. Ik kan proberen om een andere tuner te regelen (ander type).Ā  Geen beloftes maar ik wil het voor je proberen. Lijkt jou dit iets?

We kunnen het altijd proberen , dan sluit gelijk het Ć©Ć©n en ander uit.als de andere een iets andere software gebruikt zou het weer gewoon moeten werken .

Mocht het niet werken , dan ik hem gewoon terug sturen. En ligt het probleem toch ergens anders .

Ā 

Ik moet trouwens wel even mijn complimenten geven qua service, dat ligt bij andere providers echt beneden peil.

Reputatie 2

Ik volg dit draadje want ik heb exact hetzelfde issueā€¦.ben benieuwd naar de uitkomst.Ā 

@PinkelmansĀ : Heb je die nieuwe al aangesloten? Ik ben benieuwd of jouw probleem nu verholpen is.

Reputatie 2

@PinkelmansĀ : Heb je die nieuwe al aangesloten? Ik ben benieuwd of jouw probleem nu verholpen is.

@Erwin_Ā 

Ondertussen aangesloten.

Helaas heeft dit niet geholpen, de Samsung herkend nog steeds de kpn tv niet.

Maandag wordt er weer hulp op afstand ingeschakeld, ze gaan meen ik de HDMI poorten doormeten .

Ik hou je op de hoogte.

Ai. En dit was wel een ander type tuner toch? In dat geval wordt de kans dat het iets met de tv te maken heeft, wel een stuk groter.

Reputatie 2

Ai. En dit was wel een ander type tuner toch? In dat geval wordt de kans dat het iets met de tv te maken heeft, wel een stuk groter.

Het is inderdaad een andere type tuner.

Er is wel signaal, en de tuner werkt naar behoren.

Ik blijf het vreemd vinden , voor de tuner update werkte alles naar behoren. En na de laatste update wordt de tuner niet meer herkent.

Is het mogelijk om de tv tuner te downgraden naar een oude firmware versie , om te kijken of het probleem wellicht in een bug zit.?

Ā 

Ik ga tevens een 5202 testen op deze tv als mij dat lukt tenminste, ik meende dat deze tuners een compleet andere firmware gebruikt.baad het niet dan schaadt het niet.

Het blijkt dat er meer Samsung gebruikers problemen ervaren met tv tuners. Niet alleen kpn hoor .

Ik heb tevens een oude topic bij het Samsung forum weer heropent.

Het komt incidenteel voor dat een tv en een tuner elkaar niet meer goed snappen. Dat is vaak een HDMI probleem (blijkbaar is dat een ingewikkeld protocol)

De oplossing is dat bijna altijd een andere tuner. Omdat die dan net even weer ietsjes anders ā€˜praatā€™ met de tv.Ā  Aangezien deze bij jou ook niet werkt, vrees ik toch dat er meer aan de hand is. Er staan geen firmware updates voor die tv gepland?Ā 

Reputatie 2

We gaan even afwachten.

Inmiddels komt er Ć©Ć©n der deze dagen een monteur ( Samsung) langs.

Scheelt dat ik nog garantie heb.

Zodra deze is geweest meld ik mij weer even .

Reputatie 2

Het komt incidenteel voor dat een tv en een tuner elkaar niet meer goed snappen. Dat is vaak een HDMI probleem (blijkbaar is dat een ingewikkeld protocol)

De oplossing is dat bijna altijd een andere tuner. Omdat die dan net even weer ietsjes anders ā€˜praatā€™ met de tv.Ā  Aangezien deze bij jou ook niet werkt, vrees ik toch dat er meer aan de hand is. Er staan geen firmware updates voor die tv gepland?Ā 

@Erwin_Ā 

Het probleem is gelukkig opgelost.

De monteur kwam langs, deze heeft de moederbord en wifi module vervangen.

En waarempel alles werkt weer als normaal.

Conclusie Samsung moederbord waarschijnlijk een fabrieksfout . Volgens de monteur gebeurd dit bij 10% van de nieuw verkochte modellen het eerste jaar.

Bedankt voor de medewerking kpn.šŸ‘

Ā 

Ah! 10 procent is ook niet bepaald weinig. Fijn dat het nu opgelost is! Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden.