Beantwoord

Arris settopbox met 3025 error die niet weggaat

• 9 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 216 keer bekeken

Badge
Ik ben net verhuist en sindsdien heeft 1 van mijn 2 settopboxes (beide Arris) een issue met het terugkijken van het begin van b.v. het journaal, waarbij de volgende melding komt:

"er is een fout opgetreden bij het laden van de opname." Foutcode 3025.

Ik heb al het volgende topic: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/onbekende-foutcode-3025-428767 gezien en gedaan wat daarin stond maar dat hielp niet.
Ik heb ook de settopbox naar fabrieksinstellingen gereset via het instellingen menu (had ik eerst op het internet voor dit soort storingen gevonden), maar ook dat helpt niet.
Kortom ik weet even niet meer wat ik moet doen.

Kunnen jullie me verder helpen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 13 augustus 2018, 09:37

Goedemorgen Nemelis, ik neem het even over van Marina die van haar vakantie geniet! Het probleem is, zoals ik het begrijp, niet verhuisd met de tv-ontvanger maar is op locatie gebleven waardoor ontvanger 2 er nu last van heeft in plaats van ontvanger 1. Zou je in dat geval de kabels bij langs willen gaan? Probeer een andere ethernetkabel, of die van de andere locatie. En controleer daarnaast of het werkt, zonder de aangesloten extra router? Het gaat namelijk ergens mis tussen de tv-ontvanger en Experia Box. Daar moeten we dingen gaan uitsluiten!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Nemelis, kun je de tv ontvangers eens omwisselen om te kijken of je dan nog steeds de foutmelding krijgt? Als dat op dezelfde locatie is, dan ligt het blijkbaar aan de verbinding tussen tv ontvanger en Experia. Als je de foutmelding bij dezelfde tv ontvanger op de nieuwe locatie krijgt, is er waarschijnlijk een probleem met de Arris.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Nemelis, welkom op het Forum. Joss1965 heeft al een goede tip gegeven. Heb je dit al geprobeerd? In deze link staan ook nog een aantal tips om het probleem met foutcode 3025 op te lossen. Zou je dit ook willen testen? Als dit nog geen oplossing is, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Aan de hand van deze gegevens kan ik verder kijken naar een oplossing.
Badge
Joss1965 en Marina_ bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb direct de tv ontvangers omgewisseld en resultaat is dat ik nu weet dat het aan de verbinding tussen tv ontvanger en Experia ligt, want het probleem is er nu tv ontvanger 2 en niet meer voor tv ontvanger 1 (waar het probleem dus eerst op was).
Alle dingen in de faq had ik al geprobeerd (zowel de power-toggle als de tv-ontvanger reset).

Ik zal mijn forumprofiel aanvullen.
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te weten. Zou je kunnen toelichten hoe je de ontvanger hebt aangesloten op het modem? D.m.v. een adapters via het stroomnet(DVS) of via een kabel die aangesloten is op het modem? Wanneer je gebruik maakt van een verbindingsadapter. Zou je dan kunnen toelichten welke versie je gebruikt?
Badge
In beide gevallen zitten de tv ontvangers via ethernet op de Experia aangesloten. En in beide gevallen zit er ook een router/switch tussen.
In de woonkamer (probleem locatie) zit er een TP Link router (AC1750 / Archer V7) voor waar ook wifi op zit plus een computer, de tv zelf en een spel computer.
Op mijn slaapkamer (waar alles wel goed werkt) zit er een NetGear Prosafe switch voor waar naast de tv ontvanger nog een computer op zit.

Volgens de KPN installateur zou dit allemaal zonder problemen moeten werken
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Nemelis, ik neem het even over van Marina die van haar vakantie geniet! Het probleem is, zoals ik het begrijp, niet verhuisd met de tv-ontvanger maar is op locatie gebleven waardoor ontvanger 2 er nu last van heeft in plaats van ontvanger 1. Zou je in dat geval de kabels bij langs willen gaan? Probeer een andere ethernetkabel, of die van de andere locatie. En controleer daarnaast of het werkt, zonder de aangesloten extra router? Het gaat namelijk ergens mis tussen de tv-ontvanger en Experia Box. Daar moeten we dingen gaan uitsluiten!
Badge
Het maakt niet uit of ik andere ethernet kabels aan de TP link router en de ontvanger zet. De fout blijft dan.
Als ik de TP link router er tussen uit haal werkt de ontvanger in mijn huiskamer ook zonder fouten.

Kortom het is de TP link router die roet in het eten gooit.

Is het volgende een mogelijke oplossing?
--> Zet een 2e NetGear Prosafe switch voor de TP Link router en koppel de ontvanger en de TP Link router beide op deze switch.
Op deze manier heb ik dezelfde combi (voor de ontvanger) als bij de werkende ontvanger op mijn slaapkamer.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Nemelis! Als je de tv-ontvanger op de switch aansluit, en níét op de TP Link Router, dan zou het inderdaad gewoon goed moeten werken!
Badge
Kan ik de Netgear switch via KPN bestellen of moet ik die apart kopen?
Ik zie dat de prijzen die ik op internet zie net hoger liggen dan de Eur 25 die ik voor de eerste switch heb betaald, dus via KPN is momenteel mijn voorkeur 😉
Reputatie 7
Badge +20
De enige switch die wij verkopen is deze: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/ !
Badge
bedankt

Reageer