Beantwoord

Arris vip 2952 met LG magic remote

• 21 november 2016
  • 27 reacties
  • 15619 keer bekeken

Ik probeer de Arris vip 2952 te koppelen aan de LG magic remote.
In het topic https://forum.kpn.com/arcadyan-hmb2260-lg-webos-tvmagic-remote-11/arcadyan-hmb2260-lg-webos-tvmagic-remote-300952 wordt aangegeven dat de instelling Motorola afstandsbediening instellingen 3 zou moeten werken. Met deze instelling werken de meeste knoppen ook (zender + -, menu), alleen de standby(aan/uit) knop niet! Dus om de Arris vip 2952 aan/uit te zetten, heb ik alsnog de KPN ab nodig.

Is er toevallig iemand die een oplossing heeft waarbij ook de standby knop werkt op de LG magic remote?
Arris staat ook in de merkenlijst vermeld, maar dan werkt geen enkele knop helaas...
icon

Beste antwoord door Justin_ 9 januari 2018, 14:38

Hoi Mikapika, jammer om te horen dat je hierdoor jouw abonnement wilt opzeggen. 😞 Heb je de tip hierboven geprobeerd? Kiezen voor Motorola instellingen 3 of 4? In dit topic staan ook een aantal suggesties.

Maar, zoals wjb in een eerder bericht aangeeft, zal het aan en uitzetten van onze tv-ontvanger zeer waarschijnlijk niet gaan werken met de LG magic remote. Dit omdat de afstandsbediening geen infraroodsignaal uitstuurt bij aan/uit.

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @brutjens, goede vraag. Helaas heb ik het antwoord niet voor je. Wellicht iemand anders hier die de gouden tip voor je heeft.
is hier al een oplossing voor? ik onderga hetzelfde probleem namelijk
Reputatie 7
Badge +28
Welkom, Daniel! Helaas heb ik geen verlossend antwoord voor je. Wij hebben, binnen KPN, een universele afstandsbediening die op al onze ontvangers werkt. Het selecteren van de Motorola zou dan in principe gewoon moeten werken omdat de functies verder hetzelfde zijn. Als het echter niet, of niet volledig, werkt is er vanuit KPN niets dat we kunnen doen 😞 Misschien melden zich nog andere gebruikers in het topic die verdere tips hebben!
Hallo, ik heb EXACT hetzelfde probleem als de eerste poster. Heeft iemand toevallig ren oplossing ondertussen?
Brutjens, heeft u voortgang geboekt?
Reputatie 7
Ik vond het onderstaande topic binnen het 4K Ultra HD pilot forum.
https://forum.kpn.com/4k-ultra-hd-pilot-43/lg-magic-remote-gebruiken-de-kpn-uhd-settopbox-423464

Blijkbaar speelt hetzelfde probleem ook bij de 4K-Ultra HD TV ontvanger van ZTE.
Door Roko wordt vermeld dat de LG Magic Remote geen IR signaal verstuurt bij de aan/uit knop.
Dat zou dan betekenen dat dit issue bij LG aangemeld moet worden.
Ik kan helaas niet op het UHD subtopic, kan iemand mij vertellen of het een hardware issue is, of dat het komt doordat Arris (nog) niet ondersteund wordt door LG?
Reputatie 7
Precies zoals ik zei in mijn vorige bericht.
Bij de aan/uit knop wordt geen IR signaal verstuurd door die LG Magic Remote en dat betekent dat geen enkele settopbox daarmee aan of uit gezet kan worden.
LG zal aan de bak moeten om dit wel te ondersteunen.
Precies zoals ik zei in mijn vorige bericht.
Bij de aan/uit knop wordt geen IR signaal verstuurd door die LG Magic Remote en dat betekent dat geen enkele settopbox daarmee aan of uit gezet kan worden.
LG zal aan de bak moeten om dit wel te ondersteunen.

Bedankt voor je snelle reactie. Enig idee of dit issue al is aangemeld bij LG support? Zo niet, dan zal ik het doen 🙂
Reputatie 7
...Enig idee of dit issue al is aangemeld bij LG support?Ik zou het niet weten, bij ons thuis is alles van Sony.
Issue is nog niet opgelost, maar voor het koppelen van een LG OLED55E6V magic remote kies Motorola instellingen 4 ipv 3.
Kan een arcadyan worden gekoppeld met een
55SJ850V
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Mikapika, welkom op het forum! Wil je net als de andere users in dit topic de LG afstandsbediening koppelen aan de tv-ontvanger? Daar heb ik helaas geen oplossing voor.

Of wil je de KPN afstandsbediening koppelen aan jouw televisie? Kijk voor de juiste code op www.kpn.com/afstandsbediening
Ik wil idd de magic remote koppelen aan de decoder. Maar met jullie decoders is dat onmogelijk.

Ga dus nog contact opnemen met jullie klantenservice om ons abonnement te beeindigen en terug te gaan naar onze oude provider. Die decoders kunnen wel gekoppeld worden aan de magic remote
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Mikapika, jammer om te horen dat je hierdoor jouw abonnement wilt opzeggen. 😞 Heb je de tip hierboven geprobeerd? Kiezen voor Motorola instellingen 3 of 4? In dit topic staan ook een aantal suggesties.

Maar, zoals wjb in een eerder bericht aangeeft, zal het aan en uitzetten van onze tv-ontvanger zeer waarschijnlijk niet gaan werken met de LG magic remote. Dit omdat de afstandsbediening geen infraroodsignaal uitstuurt bij aan/uit.

Ik heb een ARRIS decoder van KPN en een LG OLED55c7v. De lg magic remote werkt onder de decoder naam "Motorola" en afstandbediening nummer 4 kiezen. Succes !
Ik heb een ARRIS decoder van KPN en een LG OLED55c7v. De lg magic remote werkt onder de decoder naam "Motorola" en afstandbediening nummer 4 kiezen. Succes !
Ik ga dit morgen eens proberen. Ik heb de 4K ontvangen maar alle afstandsbedieningen werken het zelfde bij KPN. Mocht werken zullen er heel wat mensen blij zijn.

LG 43UJ701V
LG soundbar SH7
KPN 4K setupbox.
Reputatie 7
Badge +18

Ik ga dit morgen eens proberen. Ik heb de 4K ontvangen maar alle afstandsbedieningen werken het zelfde bij KPN. Mocht werken zullen er heel wat mensen blij zijn.

LG 43UJ701V
LG soundbar SH7
KPN 4K setupbox.
De 4K ontvangers werken niet op infrarood. Deze ontvangers en afstandsbedieningen communiceren via Bluetooth.
Reputatie 7
De 4K ontvangers werken niet op infrarood. Deze ontvangers en afstandsbedieningen communiceren via Bluetooth.De 4K ontvangers werken zowel via bluetooth als via infrarood.
Reputatie 7
Badge +18
De 4K ontvangers werken zowel via bluetooth als via infrarood.Oké, bedankt voor deze update, ik deed het een keer met een infrarood afstandsbediening, maar toen werkte die niet. 😉
De 4K ontvangers werken zowel via bluetooth als via infrarood.Oké, bedankt voor deze update, ik deed het een keer met een infrarood afstandsbediening, maar toen werkte die niet. ;)

Inderdaad net geprobeerd en het werkt maar niet optimaal. De uit functie werkt niet bij mij.
Issue is nog niet opgelost, maar voor het koppelen van een LG OLED55E6V magic remote kies Motorola instellingen 4 ipv 3.

Beste mars78, het is wel 3. Wij hebben het bet getest
We hebben sinds vandaag een LG oled55c8 en proberen nu de magic remote te koppelen aan onze KPN Arris VIP2952. Zowel Arris als Motorola afstandsbediening 3 en 4 geprobeerd, maar dit werkt helaas allemaal niet bij dit model LG. Heeft er iemand misschien een andere oplossing gevonden? Bij voorbaat dank!
We hebben sinds vandaag een LG oled55c8 en proberen nu de magic remote te koppelen aan onze KPN Arris VIP2952. Zowel Arris als Motorola afstandsbediening 3 en 4 geprobeerd, maar dit werkt helaas allemaal niet bij dit model LG. Heeft er iemand misschien een andere oplossing gevonden? Bij voorbaat dank!

Hier werkt motorola afstandsbediening 2. gewoon allemaal even afgaan..... zijn er maar 12 max ofzo. ksot 5 min ;-)

Hier wel het probleem dat of ik kan de kpn box bedienen of ik kan het geluid bedienen via de homecinemaset. maar niet beide....
Ik heb een LG 55b6v, alle hierboven ARRIS en Motorola typen werken daar niet op.
Iemand met dezelfde tv en een werkende optie?

Ik vind het zo frustrerend dat KPN weer met zo'n setup box komt aanzetten, alle tv's zijn voorzien van CI+ modules, werkte voorheen ook prima met digitenne; nu wordt digitenne geupgrade en krijg je weer zo'n doosje en dus ook weer een 2e afstandsbediening.
Je wordt gedwongen 2 afstandsbedieningen te gebruiken want aan- en uitzetten maar ook LG functionaliteit en apps zoals bijv. Netfilx kunnen niet worden bediend met de KPN afstandsbediening en andersom is de eigen tv afstandsbediening dus ook niet te gebruiken.

De eerste provider die aan de klant gaat denken heeft mij als klant.
Binnenkort heb ik gelukkig een alternatief en kan ik KPN eindelijk helemaal vaarwel zeggen.
Kklopt, ouderwets is het zeker van KPN en overige aanbieders ook trouwens... Ziggo kan je wel in je TV gooien.

Ben wel benieuwd naar je alternatief 🙂

Reageer