Beantwoord

ARRIS VIP 2952 standby uitzetten

  • 1 January 2019
  • 7 reacties
  • 460 keer bekeken

Hallo,
Een tijd geleden kon je de arris vip 2952 constant aanlaten maar nu gaat hij altijd in standby tot max 8 uur. Ik vind dit jammer aangezien ik een universele afstandbediening gebruik die problemen heeft met aan en uit functie. Als hij constant aanstaat werkt het bij mij beter. Kunnen jullie de altijd aan functie weer terugzetten? Of nog beter meer energie functies (zoals standby 's nachts of wake on lan functies etc.)
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 January 2019, 19:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi Tom! Ik denk niet dat die altijd aan optie weer terug gaat komen maar het kan geen kwaad om het na te vragen. Jouw suggesties over meer keuzes en wake on LAN heb ik uiteraard ook doorgestuurd naar de ontwikkelaars. Wie weet wordt het geïmplementeerd. Mocht er een reactie komen, laat ik je dat uiteraard gelijk weten!
Ik heb een reply van de ontwikkelaars en zoals ik vermoedde zijn er (helaas) geen plannen om die standby te veranderen. Voor radio luisteren via de tuner is deze optie er trouwens wel, mochten andere lezers hier vragen over hebben. Jouw suggesties vond men heel interessant en er is zeker kennis van genomen. Maar ik ga geen verwachtingen wekken. Voorlopig is dit wat het is.
Bij Ziggo kun je het wel in het menu op “ nooit” zetten.
Ik vind het ook heel vervelend. Het lijkt me heel makkelijk om dit te regelen.
Ik ben nog nooit een apparaat tegengekomen waarbij je de stand-by modus niet kunt uitzetten. Vind het vreemd dat dit bij de Arris niet kan.

Bij Arris vip5202 hetzelfde laken en pak, kun je ook de standby optie niet uitzetten. Zeer vervelend dat dit er niet in zit en dus weer na max 8 uur in standby valt. Mn vader wordt er helemaal gek van. Denken eraan om de kpn maar op te zeggen en over te gaan naar ziggo met tv met CI+ module.

Reputatie 7

Het is wettelijk verplicht dat een apparaat na een bepaalde duur van inactiviteit automatisch in standby gaat.

Dat geldt niet alleen voor de TV ontvangers van KPN, maar ook voor de televisie zelf en voor de Mediaboxen van Ziggo.

Ondanks dat ik ook voorstander ben, dat iemand dit zelf moet kunnen instellen, is hier niet voor gekozen. Het zal ook niet aangepast worden, zoals ik al eerder schreef. Helaas.