Vraag

Arris Vip 5202 4K ontvanger omruilen voor mijn huidige

• 23 januari 2020
  • 12 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij KPN en ik heb een totaalpakket.

Sinds een tijdje bezit ik een Q led tv waarop ik 4K uitzendingen kan kijken.

Echter is mijn huidige ontvanger alleen geschikt voor HD ontvangst.

Hoe kom ik zonder andere abonnements vormen aan de nieuwe Arris ontvanger?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Filmkijker , je zou in MijnKPN kunnen kijken of jouw abo geschikt is voor 4K, dan kun je daar voor € 2,50 per maand een aanvullend abo voor nemen en krijg je een geschikte ontvanger in bruikleen thuisgestuurd, de oude ontvanger dien je dan weer terug te sturen.

Hallo Jan-D ,

Dit heb ik alreeds gedaan, maar ik heb geen zin om daar weer meer voor 

te moeten betalen.

Dan stream ik de films wel direct van Netflix , die zend standaard al 4K uit via internet.

Bedankt voor je snelle reactie

Reputatie 5
Badge +3

Ik ben al jaren klant bij KPN en ik heb een totaalpakket.

Sinds een tijdje bezit ik een Q led tv waarop ik 4K uitzendingen kan kijken.

Echter is mijn huidige ontvanger alleen geschikt voor HD ontvangst.

Hoe kom ik zonder andere abonnements vormen aan de nieuwe Arris ontvanger?

Filmkijker, 

Ik heb hier in dit forum begrepen dat je als je 4K wilt je je abonnement niet kan upgraden. Je moet een nieuwe overeenkost voor 1 jaar aan gaan. KPN noemt dat husselen. Dat deed mijn grootvader op het Waterlooplein vroeger ook altijd. (Voor de betekenis kan je van Dale er bij nemen) :disappointed_relieved:

Op de website van KPN heb ik niets hierover kunnen vinden. Alleen van mensen die hier in dit forum daarover klagen. Dus misschien kan een KPN moderator hier een link geven naar de KPN pagina op de KPN website (dus niet een notitie hier), Waarin dat helder staat?

Let wel je moet minimaal een 100Mbit verbinding hebben (zo wel goed Peter?) :wink:

Reputatie 7

Bijna Cor :grinning:

Mbit is een hoeveelheid; Mb/s is een snelheid.

Reputatie 7

Ik hoop niet dat je dacht dat je met zo'n 4K abonnement ineens alle zenders in 4K kwaliteit zou kunnen zien, want dan kom je bedrogen uit.

Het 4K abonnement kent drie (!!!) 4K zenders die geen van drieën volwaardig zijn (veel herhalingen) en qua genre zover uit elkaar liggen dat je er waarschijnlijk maar één interessant zult vinden. Daar heb je dus helemaal niets aan en zeer waarschijnlijk zal dat de eerstkomende jaren ook nog niet significant gaan veranderen.

Voor alle andere zenders is de beeldkwaliteit van die nieuwe Arris precies hetzelfde als die van jouw huidige HD ontvanger. Je schiet dus echt helemaal niets op met zo'n nieuwe Arris. Sterker nog, er zijn best veel meldingen over bugs in de software en slechtere beeldkwaliteit van die nieuwe Arris.

Mijn persoonlijke mening: Die nieuwe Arris moet je op dit moment nog niet willen hebben.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo Jan-D ,

Dit heb ik alreeds gedaan, maar ik heb geen zin om daar weer meer voor 

te moeten betalen.

Dan stream ik de films wel direct van Netflix , die zend standaard al 4K uit via internet.

Bedankt voor je snelle reactie

Hallo @Filmkijker , voor een 4K-abo bij Netflix moet je ook meer betalen, die levert 4K ook niet standaard.

Hallo Jan-D ,

Ik heb al een abo bij netflix  en dat deel ik met mijn 2 kinderen , dus de kosten delen we het door 3.

De films en serie's zijn in ieder geval beter en vaker in 4K te zien , vooral de wat jongere vanaf 2018/2019

Reputatie 7
Badge +21

@Filmkijker, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is inderdaad zo dat als je 4K wil kijken, dit ook in je abonnement moet afnemen bij KPN. Dus indien je dat niet wil, dan kan je via de tv-ontvanger geen 4K kijken helaas.

Heb je nog andere vragen, dan hoor ik het graag!

Ik heb TV ontvanger Arris 2952

samsung 4K gekocht.

is het nu beter om ontvanger 5202 te bestellen ?

Reputatie 7
Badge +21

@Arris, bedankt voor jouw bericht! De Arris 5202 bestel je helaas niet zomaar, je krijgt deze pas op het moment dat je ook een abonnement voor 4K televisie bij ons afneemt. Heb je dat? Dan zou je automatisch een bericht moeten krijgen dat je hem kan omruilen. Heb je geen 4K abonnement? Dan krijg je standaard een HD tv-ontvanger. Op het moment zijn er trouwens ook nog niet super veel zenders in 4K. 

Heb je nog meer vragen hierover, dan hoor ik het graag!

Reputatie 4
Badge +4

@wjb Ik heb de Arris VIP5202 i.c.m. met een (vrij nieuw) HD abonnement en TV en ik kan je zeggen dat het beeld prima is. Ben nu 4 maanden klant en pas 2x gehad dat ie niet aan wilde en dat ik ‘m even spanningsloos moest maken, ik heb de optie “na 15 minuten in spaarstand na uitzetten” uitgeschakeld zodat ie altijd meteen beeld geeft. Werkt gewoon prima, ook de ingebouwde Netflix app werkt probleemloos en navigeren met de afstandbediening is heel makkelijk.

Reputatie 7

Ben nu 4 maanden klant en pas 2x gehad dat ie niet aan wilde en dat ik ‘m even spanningsloos moest maken, 

Dat is 2x te veel want een TV ontvanger zou je uiteraard nooit spanningsloos moeten hoeven maken.

Reageer