Beantwoord

Arris Vip 5202 4K ontvanger omruilen voor mijn huidige

  • 23 January 2020
  • 28 reacties
  • 16715 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij KPN en ik heb een totaalpakket.

Sinds een tijdje bezit ik een Q led tv waarop ik 4K uitzendingen kan kijken.

Echter is mijn huidige ontvanger alleen geschikt voor HD ontvangst.

Hoe kom ik zonder andere abonnements vormen aan de nieuwe Arris ontvanger?

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 January 2020, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @Filmkijker , je zou in MijnKPN kunnen kijken of jouw abo geschikt is voor 4K, dan kun je daar voor € 2,50 per maand een aanvullend abo voor nemen en krijg je een geschikte ontvanger in bruikleen thuisgestuurd, de oude ontvanger dien je dan weer terug te sturen.

 

Hallo Jan-D ,

Dit heb ik alreeds gedaan, maar ik heb geen zin om daar weer meer voor 

te moeten betalen.

Dan stream ik de films wel direct van Netflix , die zend standaard al 4K uit via internet.

Bedankt voor je snelle reactie

 

Ik ben al jaren klant bij KPN en ik heb een totaalpakket.

Sinds een tijdje bezit ik een Q led tv waarop ik 4K uitzendingen kan kijken.

Echter is mijn huidige ontvanger alleen geschikt voor HD ontvangst.

Hoe kom ik zonder andere abonnements vormen aan de nieuwe Arris ontvanger?

Filmkijker, 

Ik heb hier in dit forum begrepen dat je als je 4K wilt je je abonnement niet kan upgraden. Je moet een nieuwe overeenkost voor 1 jaar aan gaan. KPN noemt dat husselen. Dat deed mijn grootvader op het Waterlooplein vroeger ook altijd. (Voor de betekenis kan je van Dale er bij nemen) :disappointed_relieved:

Op de website van KPN heb ik niets hierover kunnen vinden. Alleen van mensen die hier in dit forum daarover klagen. Dus misschien kan een KPN moderator hier een link geven naar de KPN pagina op de KPN website (dus niet een notitie hier), Waarin dat helder staat?

Let wel je moet minimaal een 100Mbit verbinding hebben (zo wel goed Peter?) :wink:

Bijna Cor :grinning:

Mbit is een hoeveelheid; Mb/s is een snelheid.

Reputatie 7

Ik hoop niet dat je dacht dat je met zo'n 4K abonnement ineens alle zenders in 4K kwaliteit zou kunnen zien, want dan kom je bedrogen uit.

Het 4K abonnement kent drie (!!!) 4K zenders die geen van drieën volwaardig zijn (veel herhalingen) en qua genre zover uit elkaar liggen dat je er waarschijnlijk maar één interessant zult vinden. Daar heb je dus helemaal niets aan en zeer waarschijnlijk zal dat de eerstkomende jaren ook nog niet significant gaan veranderen.

Voor alle andere zenders is de beeldkwaliteit van die nieuwe Arris precies hetzelfde als die van jouw huidige HD ontvanger. Je schiet dus echt helemaal niets op met zo'n nieuwe Arris. Sterker nog, er zijn best veel meldingen over bugs in de software en slechtere beeldkwaliteit van die nieuwe Arris.

Mijn persoonlijke mening: Die nieuwe Arris moet je op dit moment nog niet willen hebben.

Hallo Jan-D ,

Dit heb ik alreeds gedaan, maar ik heb geen zin om daar weer meer voor 

te moeten betalen.

Dan stream ik de films wel direct van Netflix , die zend standaard al 4K uit via internet.

Bedankt voor je snelle reactie

 

Hallo @Filmkijker , voor een 4K-abo bij Netflix moet je ook meer betalen, die levert 4K ook niet standaard.

Hallo Jan-D ,

Ik heb al een abo bij netflix  en dat deel ik met mijn 2 kinderen , dus de kosten delen we het door 3.

De films en serie's zijn in ieder geval beter en vaker in 4K te zien , vooral de wat jongere vanaf 2018/2019

Reputatie 7
Badge +21

@Filmkijker, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is inderdaad zo dat als je 4K wil kijken, dit ook in je abonnement moet afnemen bij KPN. Dus indien je dat niet wil, dan kan je via de tv-ontvanger geen 4K kijken helaas.

Heb je nog andere vragen, dan hoor ik het graag!

Ik heb TV ontvanger Arris 2952

samsung 4K gekocht.

is het nu beter om ontvanger 5202 te bestellen ?

Reputatie 7
Badge +21

@Arris, bedankt voor jouw bericht! De Arris 5202 bestel je helaas niet zomaar, je krijgt deze pas op het moment dat je ook een abonnement voor 4K televisie bij ons afneemt. Heb je dat? Dan zou je automatisch een bericht moeten krijgen dat je hem kan omruilen. Heb je geen 4K abonnement? Dan krijg je standaard een HD tv-ontvanger. Op het moment zijn er trouwens ook nog niet super veel zenders in 4K. 

Heb je nog meer vragen hierover, dan hoor ik het graag!

Reputatie 5
Badge +4

@wjb Ik heb de Arris VIP5202 i.c.m. met een (vrij nieuw) HD abonnement en TV en ik kan je zeggen dat het beeld prima is. Ben nu 4 maanden klant en pas 2x gehad dat ie niet aan wilde en dat ik ‘m even spanningsloos moest maken, ik heb de optie “na 15 minuten in spaarstand na uitzetten” uitgeschakeld zodat ie altijd meteen beeld geeft. Werkt gewoon prima, ook de ingebouwde Netflix app werkt probleemloos en navigeren met de afstandbediening is heel makkelijk.

Reputatie 7

Ben nu 4 maanden klant en pas 2x gehad dat ie niet aan wilde en dat ik ‘m even spanningsloos moest maken, 

Dat is 2x te veel want een TV ontvanger zou je uiteraard nooit spanningsloos moeten hoeven maken.

Reputatie 2

ik ben nu 3 jaar all-in-one klant bij KPN met voor de tv een 4k abonnement op een Zte ZXV8001 decoder.  Niks mis met dat ding, maar ik heb nu een 4k TV en een Soundbar met Dolby Atmos gekocht. Omdat de ZXV8001 niet omgeruild kan worden voor de VIP5202 met Dolby Atmos heb ik het 4k abonnement ook maar opgezegd.   

Reputatie 7

...heb ik het 4k abonnement ook maar opgezegd.   

Ik denk ook dat je daar zeer verstandig aan gedaan hebt, de het 4K aanbod is immers ook nog marginaal. Je kunt altijd weer terug als je het 4K aanbod groter is geworden.

Reputatie 2

Ja, maar ik zou toch wel graag over Dolby Atmos willen beschikken en dat kan niet op de ZXV8100 en wel op de VIP5202.    

Reputatie 7

Ja, maar ik zou toch wel graag over Dolby Atmos willen beschikken en dat kan niet op de ZXV8100 en wel op de VIP5202.    

Maar als er buiten de OTT diensten zoals Netflix toch geen Dolby Atmos aangeboden wordt heb je er natuurlijk niet zoveel aan.

Of ondersteunt de Netflix app op jouw televisie ook geen Dolby Atmos?

Reputatie 2

Dank wjb voor je reactie. 

Ik laat het maar zo.

Overigens het argument van Kpn kosten besparen is in mijn geval sub-optimalisatie. 

Kpn ruilt niet om en daarom ik zeg een al 3 jaar lopend 4k contract op van 2,50 per maand.  

Wie bespaart er nu ?

  

Reputatie 2

Het wordt weer leuk: 

  1. vorig jaar werd mij een korting ontnomen op het pluspakket die geldig was “zolang het contract liep" door een administratieve onvolkomenheid in het KPN systeem.
  2. dit jaar ik koop, aantoonbaar indien gewenst, een nieuwe Samsung Soundbar HW-Q80R met Dolby Atmos voorziening en dacht de ZXV8100 ontvanger om te kunnen ruilen voor de nieuwe VIP5202 die daar mee om kan gaan. Nee, dat kon niet want dat was te duur voor KPN. Dan maar mijn al 3 jaar lopende 4k abonnement van 2,50 per maand opgezegd. Ik krijg nu mijn nieuwe maandfactuur en wat blijkt: ik krijg alle kortingen alsof ik een nieuwe klant ben: 12 maanden gratis fox sports en 6 maanden gratis pluspakket.  Nieuwe misser in het Kpn administratieve systeem ? Deze keer in mijn voordeel ?

Dolby Atmos wordt alleen geleverd door Netflix. Als je dus een 4k televisie hebt dan heb je ook al de Netflix app daarin met Atmos. Dus als je die via HDMI ARC verbindt met die soundbar…

Wat punt 1 en 2 betreft, daar kan ik niet op ingaan. Ik kan niet zien hoe het administratief allemaal geregeld is mbt jouw abonnement/aansluiting.
Een mod kan evt. wel duidelijkheid geven. Je geeft die toestemming om je gegevens in te zien door je forumprofiel zo compleet mogelijk in te vullen. Met de laatste 4 cijfers van je IBAN. (kan onder pers. opm.).

Reputatie 2

Dank voor je reactie PeterG, de technische oplossing is me duidelijk. 

Van het administratieve gedeelte wordt ik een beetje moe van al het gedoe van Kpn, dus ik wacht rustig af wat er al dan niet gaat gebeuren.

Reputatie 7
Badge +21

@GePe, ik zie de bevestiging inderdaad. Dit lijkt op een cadeautje, eindelijk maar toch! Heb je dit via MijnKPN gewijzigd?

Reputatie 2

Ja Susan, via MijnKpn EN vervolgens  heb ik al 4 maal gecontroleerd of mijn einddatum contract niet gewijzigd was alsof ik een nieuw contract was aangegaan. Dat blijkt niet het geval anders was ik door het dak gegaan (misschien ha,ha) Toen ik de wijziging doorvoerde was er geen sprake van die kortingen.  

Reputatie 7
Badge +21

Klopt hoor! Ik zie het trouwens bij meer klanten terug, maar zie het als een leuke bijkomstigheid :blush:

Hoi KPN, vraagje:

ik heb een atmos surround set (dus echt 7.1 met losse versterker niet de soundbar troep).

Alleen is mijn 4k tv te oud om atmos vanuit de netflix app te sturen. 
ik heb wel een premium netflix account om atmos te sturen en mijn versterker pakt ook via mijn UHD bluray atmos mooi op. Echter zoek ik dus een methode om via HDMI van netflix via DD+ pakket atmos te krijgen. ik hoor dat kopen apple tv kan maar is weer extra kastje.  kan ik met mijn glasvezel abo van 100mbit dit met de app erop krijgen (atmos) of heb ik dan een 4k kastje nodig? ik wil best bijtekenen voor jaartje om nieuwe kast te krijgen (4k arris?) maar ik vind de extra abo kosten voor 3 zenders toch wel zonde als ik het alleen voor netflix gebruik. graag jullie advies

@djwacko

Er is nog maar een ‘handjevol’ titels bij Netflix met Atmos (in verh. tot hele aanbod).

Gewone zenders gebruiken geen Atmos. Alleen DD 5.1, DD 2.0 en PCM stereo.

Je krijgt de Arris vip5202 4k alleen als je overstapt naar Hussel abonnement met 4k pakket. Bij Alles in één kan het niet. Bij abo-vorm “internet + TV” zou je wel kunnen upgraden naar 4k.

Maar die zenders zijn niet boeiend (Xite, LoveNature, Insight).

Heb je ook de speciale Atmos speakers? Anders krijg je het effect toch niet.

Zelf heb ik een 9.1 versterker, maar gebruik gewoon 5.1. Dat is al zo surround dat ik soms bij een film naar buiten kijk als je een hond hoort blaffen (die hond stopt met blaffen als ik weergave pauzeer). Of regen. Dan denk ik, zo dat is een flinke bui, kijk ik naar buiten / zet ik de weergave stop… weg regen. En buiten droog.

Wil je Atmos geluid (werkt dus alleen met speciale Atmos speakers), dan zou je de ontvanger op de versterker moeten aansluiten en van daar uit naar de oude TV. Maar dat gaat waarschijnlijk niet werken omdat die TV de ketenondersteuning voor HDCP 2.2 niet zal hebben.

De eigenlijke, beste manier is via TV, maar die moet dan wel HDMI ARC geluidsuitvoer naar de versterker ondersteunen (jouw versterker zal wel ARC ondersteunen).
Dan HDMI van ontvanger naar TV en van TV naar versterker met HDMI ARC. Dat zou / is de beste volgorde.

Voor radio luisteren dan nog optisch van ontvanger naar versterker. De TV kan dan uit blijven.

Ik zou denk ik met jouw setup toch voor Apple TV gaan. Hoewel ik een bloedhekel heb aan dat merk. Zou het met Chromecast ook lukken met Atmos? (retorische vraag, mag je zelf opzoeken :wink: ).

Overigens is het huidige Dolby Digital Plus van Netflix ook uitstekend surround.