Vraag

Arris VIP 5202 afstandsbediening met geen mogelijkheid te koppelen aan Sharp 40AJ2E

  • 8 December 2019
  • 18 reacties
  • 1084 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb sindskort een drietal nieuwe Arris VIP5202 units gekregen en het koppelen met mijn Sony en Samsung was geen probleem. Echter, onze nieuwe TV op de slaapkamer, een Sharp 40AJ2E, is met geen mogelijkheid te koppelen. 

Ben alle topics doorgegaan en alle opties geprobeerd. Zonder succes helaas…

Iemand nog tips?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Als het met de 1-cijferige snelcode niet lukt zijn er ook nog 3-cijferige codes. Heb je die al geprobeerd?

Stappen:
1. Zoek uw tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. (de codes voor sharp: 045, 328, en 352)
2. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

(pdf)

Reputatie 1

Ook al geprobeerd, wederom: zonder succes...

Om uit te sluiten dat het die éne ab is….

Probeer het eens met een van de andere 2.

Reputatie 1

Ook dat al geprobeerd...

Reputatie 1

Zelfs met oudere type afstandsbediening nu alle mogelijke opties nagelopen... Geen resultaat. M'n ouders hebben ook een Sharp TV en kwamen er eerst ook niet uit, uiteindelijk toch gelukt met behulp van de helpdesk. Is dat m'n laatste optie?

Ik ga uit van de hagelnieuwe afstandsbediening met zwarte achterkant. Klopt dat?

Reputatie 1

Jep

Ohja, die met cijfers bovenaan?

Reputatie 1

Ja deze:

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Pieternel12, welkom! Is het inmiddels al gelukt? Zo niet, zou je dan het volgende willen proberen?

Factory reset AB:
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

AB koppelen aan televisie:
<Source-knop> + < 8 (=shortcode Sharp)> 5 sec indrukken (LED ROOD brandt), daarna controleren of de volumeknoppen werken.

Ja? Druk dan op OK-knop.
Nee? Druk op doorspoelknop en test daarna de volumeknoppen. Werken ze? Druk op de OK-knop.

Ga zo door tot het werkt. 

 

Ik hoor graag of dat lukt!

Reputatie 1

Ok, dit is de standaard beschrijving toch? Met als enige dat de FWD-knop dus telkens opnieuw ingedrukt moet worden als de knoppen nog niet werken?

Reputatie 7
Badge +25

Ok, dit is de standaard beschrijving toch? Met als enige dat de FWD-knop dus telkens opnieuw ingedrukt moet worden als de knoppen nog niet werken?

Redelijk standaard inderdaad. Maar een reset van de AB kan helpen. En ik merk dat het niet altijd duidelijk is dat je met de FWD-knop steeds een andere frequentie test. Dus je begint met 8 (Sharp) en met die FWD-knop kan je dan subcodes als het ware bij langs gaan tot je de juiste hebt.

Reputatie 1

Reset had ik al een paar keer geprobeerd, maar ik ga deze optie nog een keer proberen. En anders leg ik me er gewoon bij neer dat we twee AB's moeten gebruiken...

Als het met de ándere 2 ab’s ook niet lukt om de sharp te bedienen vrees ik inderdaad dat net voor jouw type sharp (40aj2) de IR codes die de KPN-ab kent, niet werken.

Reputatie 1

Helaas... geen succes…

Blijft jammer dat een nieuwe tv met geen mogelijkheid te koppelen is.

Reputatie 7
Badge +25

Dat is heel zuur inderdaad. :pensive: Inmiddels heb je alles ook wel geprobeerd als ik dat zo lees. 

Dat betekent overigens niet dat het nooit gaat lukken. AB's (die nieuwe) kunnen ook updates krijgen. Ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren, maar houd er rekening mee dat je dit nog een keertje kan proberen om te kijken of het dan wel lukt.

Excuses voor het ongemak!

“ AB's (die nieuwe) kunnen ook updates krijgen. “

Ik denk dat toch alleen die i.c.m. de 5202 via de bluetooth verbinding. Gelukkig heeft TS die.

Die geheel witte voor de 2260 en 2952 zie ik geen updates krijgen.

Voorgeprogrammeerde ab's zullen áltijd een beetje achter de nieuwigheid aanlopen.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat die sharp niet met IR werkt. Dan gaat het nooit werken i.c.m. die remotes van KPN. Ook als het een andere IR-frequentie is dan de ab ondersteunt gaat het niet werken.

Had exact hetzelfde probleem, met ook de Sharp 40AJ2E televisie. 

Probleem is op te lossen door:

AV-Knop + OK-knop gelijktijdig in te drukken en vast te houden totdat het rode lampje gaat branden bovenaan de afstandsbediening. 

Code 366 (zie pdf van PeterG)