Beantwoord

Arris VIP 5202 ervaringen?

  • 29 August 2019
  • 19 reacties
  • 3197 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Werkt de nieuwe arris 4k decoder al prima of zitten er nog veel bugs in.
Heeft hier iemand al ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 1 September 2019, 13:43

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hallo @michael0072

Nee ik heb er helaas geen ervaring mee, zou je eens willen vertellen waar je tegenaan loopt qua bugs. Dan kunnen we je eventueel verder helpen.
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb deze niet. Maar als ik het 4k pakket zou pakken wil ik ook geen problemen. Want nu werkt alles prima.
Reputatie 7
Ik heb deze niet. Maar als ik het 4k pakket zou pakken wil ik ook geen problemen. Want nu werkt alles prima.
Maar als alles nu prima werkt, waarom zou je dan überhaupt willen overstappen naar een 4K abonnement?

Ik heb deze niet. Maar als ik het 4k pakket zou pakken wil ik ook geen problemen. Want nu werkt alles prima.Maar als alles nu prima werkt, waarom zou je dan überhaupt willen overstappen naar een 4K abonnement?


Ik denk om dezelfde reden dat iemand Mercedes wil rijden terwijl een volkswagen fantastisch voldoet.
😂
Reputatie 3
Badge +4


Ik heb deze niet. Maar als ik het 4k pakket zou pakken wil ik ook geen problemen. Want nu werkt alles prima.Maar als alles nu prima werkt, waarom zou je dan überhaupt willen overstappen naar een 4K abonnement?
Ik denk om dezelfde reden dat iemand Mercedes wil rijden terwijl een volkswagen fantastisch voldoet.
😂


En als ik een Mercedes wil rijden moet ik dat lekker zelf weten.
En ik wil alleen overstappen omdat wij 2 4k tv's hebben en dan wil ik ook de mogelijkheden als die er zijn.
Reputatie 7
Ik rijd Mercedes, maar ik vind een 4K abonnement echt weggegooid geld. Weet dat er maar drie 4K zenders zijn waarvan het genre zo ver uit elkaar ligt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je er meer dan twee interessant vindt. Alle andere zenders hebben exact dezelfde kwaliteit als bij het "gewone" abonnement.
Uitbreiding van het aantal 4K kanalen zal tergend langzaam gaan.
Reputatie 7
Badge +21
@michael0072 Ik kan mij voorstellen dat je met een 4K televisie ook graag in 4K kwaliteit wil kijken. Er zijn een aantal zender te bekijken in 4K, LoveNature, Insight en de muziekzender Xite. Als je één van deze zender graag in 4k wilt kijken is het de moeite waard om een 4K abonnement af te sluiten, zoals hierboven eigenlijk al een beetje wordt geschreven. Je kan ook Netflix kijken via de 4K tv-ontvanger van KPN. Netflix Originals worden voornamelijk in 4K aangeboden. Je hebt hier wel een speciaal Netflix-abonnement voor nodig.
Reputatie 7
Badge +22
maar ik vind een 4K abonnement echt weggegooid geld.
Dat zegt @wjb hierboven, 👆🏼 maar hieronder zegt @Vikash het tegenovergesteld: 👇🏼
Als je één van deze zender graag in 4k wilt kijken is het de moeite waard om een 4K abonnement af te sluiten,
Hmmm, 🤔
Reputatie 7
maar ik vind een 4K abonnement echt weggegooid geld.Dat zegt @wjb hierboven, 👆🏼 maar hieronder zegt @Vikash het tegenovergesteld: 👇🏼Als je één van deze zender graag in 4k wilt kijken is het de moeite waard om een 4K abonnement af te sluiten,Hmmm, 🤔
Niets mis mee zou ik zo zeggen. Voor ons is alleen LoveNature een interessante zender, maar zelfs dan vind ik dat de meerprijs voor het 4K pakket absoluut niet waard. Let vooral op de vetgedrukte woordjes, iemand anders kan (en mag 😉) daar natuurlijk een hele andere mening over hebben.
Reputatie 7
Badge +22
Nee daar ik niks mee, vond het alleen grappig om te lezen dat het bij jou niks waard is, en bij een KPN medewerker vindt het wel waard. Tuurlijk hij zit daar ook om te verkopen, maar 3 zenders voor die prijs. Het had ook anders gekund, zet er dan wat 4K zenders bij. Dan wordt het nog interessant om een 4K abonnement te nemen. Maar ja, de NPO en de commerciële zenders willen er ook nog niet aan om 4K uit te zenden. 😉
Reputatie 1
Ik ben positief verrast, heb hem nu 2 dagen in gebruik. Het kastje is 12 x 12 cm en doet wat het moet doen. Beter beeld (ook op HD) dan de oude Arris HD ontvanger, met name door rijkere kleuren. Ik heb hem ingesteld op UHD 50Hz en dat werkt perfect, 60Hz levert soms stotterend beeld op. Waarschijnlijk omdat de uitzendingen niet zijn opgenomen in 60Hz en daardoor 10 beeldjes per seconde erbij worden verzonnen.

Netflix app werkt ook prima en zonder problemen. Fijn dat de afstandbediening is voorzien van een sneltoets.

Hopenlijk start Fox Sports komend seizoen met UHD 4K uitzendingen, daarnaast zal NPO met het EK vast weer inzetten op UHD net als anderhalf jaar geleden. Fijn dat ik ben voorbereid op de toekomst.

Een tip: zet 4K pakket aan, zodat je de nieuwe ontvanger in huis krijgt, vind je het UHD pakket niet interessant genoeg, dan zet je deze na een maandje weer uit, maar heb je wel de nieuwe ontvanger 🙂
Reputatie 7
Ik heb hem ingesteld op UHD 50Hz en dat werkt perfect, 60Hz levert soms stotterend beeld op. Waarschijnlijk omdat de uitzendingen niet zijn opgenomen in 60Hz en daardoor 10 beeldjes per seconde erbij worden verzonnen.
Nee, dat komt omdat de refreshrate van jouw scherm waarschijnlijk niet door 60 deelbaar is.
Voor het meerendeel van de televisies is het beter om UHD@50 in te stellen.

Hoe snel gaat het zappen met de VIP5202 want ik lees andere berichten dat dit traag gaat en dat er zelfs tot 3 seconden haperingen waarneembaar zijn. Heb jij daar ook last van?
Reputatie 1

Ik heb hem ingesteld op UHD 50Hz en dat werkt perfect, 60Hz levert soms stotterend beeld op. Waarschijnlijk omdat de uitzendingen niet zijn opgenomen in 60Hz en daardoor 10 beeldjes per seconde erbij worden verzonnen.Nee, dat komt omdat de refreshrate van jouw scherm waarschijnlijk niet door 60 deelbaar is.
Voor het meerendeel van de televisies is het beter om UHD@50 in te stellen.

Hoe snel gaat het zappen met de VIP5202 want ik lees andere berichten dat dit traag gaat en dat er zelfs tot 3 seconden hapering waarneembaar zijn. Heb jij daar ook last van?


Mijn Philips 55POS9002 OLED zou 4K 60Hz aan moeten kunnen volgens de specs. Wat betreft de hapering die is bij mij 2 seconden. 1 sec zappen, 1 sec stilstaand beeld en daarna vloeiend. Het geluid komt daar net iets later bij. Opzich vind ik dat niet heel storend, beeld is daarna vloeiend en zonder haperingen.
Reputatie 7
Mijn Philips 55POS9002 OLED zou 4K 60Hz aan moeten kunnen volgens de specs.
Mijn Sony KL-43XD8305 kan ook 4K 60Hz aan maar toch is het beter om 50Hz te kiezen omdat de refreshrate niet deelbaar is door 60.


Wat betreft de hapering die is bij mij 2 seconden. 1 sec zappen, 1 sec stilstaand beeld en daarna vloeiend. Het geluid komt daar net iets later bij. Opzich vind ik dat niet heel storend, beeld is daarna vloeiend en zonder haperingen.
Dat is een behoorlijke achteruitgang t.o.v. de ZTE ZXV8001 waar het beeld binnen één seconde weer vloeiend loopt.

k heb de VIP5202  nu 3 dagen in bezit. Ben vooral te spreken over de compacte uitvoering. Het is idd jammer dat het zappen wat langer duurt, wellicht valt dat nog op te lossen. Het beeld is wel fantastisch! Een nadeel is dat het apparaat (nog) niet bekend is bij Logitech en ik mijn dure Harmony afstandsbediening niet kan gebruiken nu. Maar ook dat zal wel opgelost worden.

Reputatie 7

Door een administratief dingetje, oud 4k pakket, wijzigen pakket, retour apparatuur. Heb ik door de Hussel nu weer gekozen voor 4k.

Nu ook de Arris Vip5202 ontvangen. Beelden zijn een stuk mooier, kleuren zijn voller en dieper aanwezig. Het trage zappen is niet van toepassing wanneer je eenentwintig zegt ben je bij de volgende zender. Tel je door tot drieëntwintig ben je 3 zenders verder. 

Prima klein ding. Geen afleidende zendernummers of joekels van lichtgevende knoppen. Dat wordt niet gemist. 

Afstands is bluetooth en infrarood gecombineerd. Ook is hij niet zo wit om te verkleuren, want de verkeuring kleur zit er al op haha. Knoppen zijn stroever, iets hoger. Maar absoluut niet storend. De zwarte onderzijde is 5 hoekig, even een gewenning. Maar minder ergonomisch dan de ZTE of de reguliere afstandsbediening.

Die Netflix-toets is wel GE-NI-AAL! sta je bv op NPO3 en je drukt op de Netflix-toets. Laad die hem direct in, druk je op de tv toets. Kom je weer op NPO 3 uit. De Apps-toets brengt je gelijk naar het app menu van de tv-ontvanger..

 

Zijn er minpunten. Nee vind ik niet. Eerder een vooruitgang meer richting de toekomst. Waarbij de maandelijkse wisselingen tussen bv wel/geen 4k meer bij de klant ligt. Zonder het omwisselen van tv-ontvangers. Wat dat betreft een goede zet. 

Reputatie 3
Badge +1

Door een administratief dingetje, oud 4k pakket, wijzigen pakket, retour apparatuur. Heb ik door de Hussel nu weer gekozen voor 4k.

Nu ook de Arris Vip5202 ontvangen. Beelden zijn een stuk mooier, kleuren zijn voller en dieper aanwezig. Het trage zappen is niet van toepassing wanneer je eenentwintig zegt ben je bij de volgende zender. Tel je door tot drieëntwintig ben je 3 zenders verder. 

Prima klein ding. Geen afleidende zendernummers of joekels van lichtgevende knoppen. Dat wordt niet gemist. 

Afstands is bluetooth en infrarood gecombineerd. Ook is hij niet zo wit om te verkleuren, want de verkeuring kleur zit er al op haha. Knoppen zijn stroever, iets hoger. Maar absoluut niet storend. De zwarte onderzijde is 5 hoekig, even een gewenning. Maar minder ergonomisch dan de ZTE of de reguliere afstandsbediening.

Die Netflix-toets is wel GE-NI-AAL! sta je bv op NPO3 en je drukt op de Netflix-toets. Laad die hem direct in, druk je op de tv toets. Kom je weer op NPO 3 uit. De Apps-toets brengt je gelijk naar het app menu van de tv-ontvanger..

 

Zijn er minpunten. Nee vind ik niet. Eerder een vooruitgang meer richting de toekomst. Waarbij de maandelijkse wisselingen tussen bv wel/geen 4k meer bij de klant ligt. Zonder het omwisselen van tv-ontvangers. Wat dat betreft een goede zet. 

 

De bluetooth afstandbediening heeft geen netflix knop erop zitten, de huidige afstandbediening die word geleverd bij de Arris heeft dit wel, maar deze is alleen infrarood te gebruiken..

Bluetooth afstandbediening is wit met een zwarte achterkant.
Standaard infrarood afstandbediening die erbij geleverd word is helemaal wit.

Reputatie 7

Nee jij slaat de plank volledig mis, dat is ook helemaal niet wat ik schrijf, hoe denk je dat ik het werkend heb gekregen :joy: ik hoor je ook niet over de apps toets, hoe zou ik daar dan bijkomen? En na wat spelen en testen zijn dit mijn ervaringen. En ik spreek over alles wat in de doos meegeleverd wordt, en op mijn verpakking van de afstands die bij de 5202 zat stond ook op dat die (sinds oktober dus) geschikt is met bluetooth.

 

Ook heb ik met dezelfde afstandsbediening mijn Sonos weer ingesteld voor geluid en de mute knop, en deze werkt via infrarood. 

Reputatie 1

5.1 doet het niet op de Netflix app. Wel bij de gewone zenders. En op de Apple TV 3 (4 jaar oud) doet 5.1 surround op Netflix het ook. 
 

minpuntje voor de codegasten op de afdeling programmeren??

Reageer