Beantwoord

Arris Vip 5202 geeft om 25/30 seconden een hick-up, bekabeld aangesloten op Experia Box

  • 27 October 2019
  • 58 reacties
  • 1956 keer bekeken

We hebben sinds 2 weken de nieuwe Artis Vip5202 ontvangers. Aangesloten op een mooie Philips oled 93 serie. Via een premium HDMI kabel met ethernet. Beeld is hartstikke mooi. Alleen om de 25/30 seconden zien we een hick-up in het beeld. Ook bij zappen geeft de ontvanger een glitch geluid. Vooral op de HD glas zenders. We hebben al een nieuwe ontvanger gekregen, maar de storing blijft. Zelf hebben we verschillende kabels geprobeerd, beeld verbeteraars uitgezet, op verschillende resoluties gezet. Mag allemaal niet baten. We denken dat er een fout in de software/ beeldverwerking op de nieuwe ontvanger zit. Wie heeft deze ervaringen, vooral te zien bij snelle beelden, voetbal bv., ook?

icon

Beste antwoord door ArnieV 2 November 2019, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 7

Heb je de beeldkwaliteit van de VIP5202 ook al eens op 1080i gezet?

Zo nee, doe dat dan eens en kijk of je dan nog steeds dat probleem ervaart.

Bedankt voor je reactie. Ja heb ik geprobeerd, zelf met de UHD upgrade aan de tv kant met aan en uit. Blijft terugkomen. Denk echt aan een software probleem op de ontvanger. Met de vorige Arris hadden we er geen last van. Wellicht zijn er dezelfde ervaringen bij anderen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je een andere tv in de buurt die je ff kunt proberen? Want... je hebt al een andere ontvanger gekregen, die ontvanger nog een keer vervangen zal niet helpen denk ik...

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb ook de VIP5202 op een Samsung 32inch Full HD tv, “oudje”, een van de eerste LED tv’s

Beeldkwaliteit zowel op Auto (geen idee wat ie dan kiest) als op 1080p@50Hz prima. Zappen is wat traag maar als ie overgeschakeld is verder geen haperingen te zien.

Met @Nick83 eens om eens een andere tv te proberen.

En hoe zit het met Netflix, Youtube etc.? Hapert dat ook?

Bedankt, zal nog eens de tv op de slaapkamer proberen. Ook Philips 4k. Dacht het daar ook te zien namelijk een aantal weken geleden. Met het 4k beeld XCite en Insight en youtube en Netflix geen last van haperingen. Ligt echt aan de uitzendingen op de andere zenders. Zelfs een andere Hdmi ingang geprobeerd. 

Ik heb het nagekeken. Op de andere tv is het ook. Via een andere kabel op de Experia Box. Tv staat boven. Is ook een 4k tv. Valt vooral op bij Fox sports, Ziggo sport en een aantal commerciële zenders: NET 5, VERONICA bv. Wellicht ligt dit aan het doorgeven van het signaal? We hebben glasvezel. Het maakt niet uit of ik 1080i of UHD 50hz probeer. Het beeld springt dan heel even over, altijd op dezelfde manier. Blijf er ook op letten nu je het weet.... Trouwens, bij zappen hoor je ook een glitch geluid. 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @ArnieV welkom op ons forum! Kleine storingen kunnen tijdens het tv kijken ook heel vervelend zijn! Ik wil graag met je meedenken over een oplossing. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het serienummer van de tv-ontvanger (bij persoonlijke opmerkingen)? Ik hoor graag van je!

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen reactie meer van je gezien @ArnieV. Is het probleem met de verstoringen al opgelost? Zo ja, hoe heb je dit gedaan? Ik hoor graag van je! 

Sorry, had even geen mogelijkheid. Storing op de 4k ontvanger is er nog steeds. Woensdag komt de monteur. Op de oude ontvanger lijkt het niet te zijn. 

Reputatie 5
Badge +7

@ArnieV Dan wachten we woensdag even af. Kan je laten weten of de monteur dit probleem opgelost heeft? 

Goedemiddag, vandaag is de monteur geweest. Hele aardige monteur. zag het overspringen ook. Heeft alles gecheckt en verbindingen zijn prima. Bij youtube en Netflix is het niet. Live tv wel. Heeft contact gehad met een ‘ Specialist’ . Deze gaat de komende tijd de verbinding in de gaten houden, zal mijn ontvanger aan moeten laten staan. 4K beelden zijn wel prima, een aantal ‘normale’  uitzendingen zijn dat niet. vooral bij snelle beelden goed te zien. Krijgen het vermoeden dat het in de combinatie met de TV zit. bv combinatie 1080i met niet upscalen vanuit tv is het te zien, maar ook UHD op Arris met upscalen naar 4K tv ook.

Afgelopen maandag is de specialist geweest en we komen tot de conclusie dat het beeld het beste is als deze op 1080P 50hz of UHD 50hz staat. het overspringen na zoveel seconden blijft bestaan. Ook op de test tv van de specialist. Advies wat dan ook om weer naar het oude kastje te gaan en aan te zien of dit hier ook zo is. Er lijkt iets niet goed te zitten in het signaal. Ligt iig niet aan de tv. Ze gaan dit checken. Ik weet niet precies hoe maar ze komen er nog op terug. 

Reputatie 1

Nou, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn TV. De Samsung UE55KS8000, stotterend beeld!

Al gebeld met kpn en die zagen een Switch ertussen zitten, deze heb er eruit gehaald maar dit heeft niet geholpen. Ook bij mij is de beste resolutie om te kiezen 1080p 50hz, hier heb ik de minste haperingen maar soms zijn deze toch aanwezig. TV al gereset, ontvanger rechtstreeks op het modem aangesloten maar niets help. Op de oude ontvanger was alles goed.

 

Maar goed, ik betaal voor een 4K abonnement en niet voor 1080p, had al weer gebeld naar de service desk maar de wachttijd is telkens te lang.

 

Hoop dat hier nog een oplossing voor komt

 

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een vorige versie van het 4K kastje gekregen. Ik heb ook een switch ertussen en dat werkt prima met dit kastje. Opgelost! Het nieuwe kastje moet wachten op een update voor alle bugs die geconstateerd zijn. 

Reputatie 1

Hier Arris VIP5202 ook het stotter probleem icm Samsung 4K tv.
Heb ook hele dure High speed kabels, ervaar ook het beste beeld met 1080P 50Hz maar heb 4K abbo dus ben niet tevreden, hopelijk komt er snel een update voor het kastje.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @W.Hermsen, welkom! Wil je eens proberen om op je Samsung via ‘Menu > Beeld > Expert > Auto Motion Plus’ , deze Auto Motion Plus uit te zetten? Dat zou een heel eind moeten helpen, heb begrepen. Ik ben heel benieuwd of je daar al mee geholpen bent. Zo niet: laat het dan vooral hier weten. We helpen je er graag verder mee. 

Reputatie 1

Beste @W.Hermsen, welkom! Wil je eens proberen om op je Samsung via ‘Menu > Beeld > Expert > Auto Motion Plus’ , deze Auto Motion Plus uit te zetten? Dat zou een heel eind moeten helpen, heb begrepen. Ik ben heel benieuwd of je daar al mee geholpen bent. Zo niet: laat het dan vooral hier weten. We helpen je er graag verder mee. 


Auto Motion Plus UIT helpt inderdaad Marcia, het is nog niet helemaal 100% maar ben erg tevreden met deze oplossing. Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn! Bedankt dat je het nog even laat weten! We blijven werken aan verbeteringen in de software, dus hopelijk wordt het in de toekomst nog beter. 

Hier Arris VIP5202 en ook het stotter probleem.   Het vorige HD kastje….. totaal geen probleem. 
 

Conclusie: Artis VIP5202 kastje is niet goed. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Laurens B, welkom! Heb jij ook het advies hierboven gevolgd? Of heb jij een andere tv? Weet dat we alle signalen intern doorgeven en dat we ook blijven werken aan updates voor een nog betere werking van de 5202!

Ik heb de beeldscherminstelling op UHD 50hz gezet (en ik heb geen 4k abonnement) en nu loopt het beeld vloeiend. Hoe kan dit?? Er is duidelijk dus wat mis met de VIP 5202. Ik heb een Samsung 4K 100hz tv van 1 jaar oud.

Reputatie 7
Badge +30

Ik moet je het antwoord schuldig blijven, ben ik bang! Wel kan ik aangeven, zoals ik hierboven ook deed, dat we wel blijven werken aan verbeteringen en t.z.t. ook updates uit gaan rollen. 

Wij hebben een 65 inch OLED van lg (3 maanden oud), bij het activeren van 4k middels de arris VIP5202 zelfde probleem. De oude Motorola van KPN geen enkel probleem, prima beeld. Bij overstappen naar de arris en het activeren van 4k geregeld zwart beeld, fractie van een seconde maar toch storend!

Oplossing; via de instellingen van de VIP5202 beeld omgezet van automatisch naar UHD60Hz. Resultaat; fantastisch beeld, en geen haperingen meer!

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug, @MarkBeumer! Wat goed om te zien dat je het op deze manier op hebt kunnen lossen. Fijn dat je het hier ook even deelt! Veel kijkplezier :-).

Wij hebben net een nieuwe LG OLED, ook wij ervaren glitches bij automatisch. Ook terug gezet naar UHD50Hz maar ook dan blijft het probleem.  Heel irritant. Nu nog verder teruggezet naar UHD30Hz. Ook wij kregen de Arris VIP5202 na update naar 4K en kijken zelfs via glasvezel. Hopelijk snel een oplossing om de complete ervaring te krijgen met de mogelijkheden die de tv biedt.