Beantwoord

Arris VIP 5202 gids blijft hangen

  • 11 January 2020
  • 11 reacties
  • 724 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Heb inmiddels 2 st Arris VIP 5202 in gebruik waarbij er 1 is aangesloten op een 4K tv de ander op een HD tv.

Herhaaldelijk is het voorgekomen dat de gids op beide stb blijven hangen, schakelen naar andere zender en vervolgens geen beeld meerĀ of dat ze niet meer reageren op de afstandbediening. De enigste mogelijkheid die rest is de stb stroomloos maken en opnieuw weer van stroom voorzien waardoor ze weer opnieuw opstarten.

icon

Beste antwoord door flutter 1 February 2020, 06:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zitten de beide kastjes aangesloten op de Experiabox? Alle2 met een rechtstreekse kabel bestaande uit 1 stuk?

Badge +12

Heb inmiddels 2 st Arris VIP 5202 in gebruik waarbij er 1 is aangesloten op een 4K tv de ander op een HD tv.

Herhaaldelijk is het voorgekomen dat de gids op beide stb blijven hangen, schakelen naar andere zender en vervolgens geen beeld meerĀ of dat ze niet meer reageren op de afstandbediening. De enigste mogelijkheid die rest is de stb stroomloos maken en opnieuw weer van stroom voorzien waardoor ze weer opnieuw opstarten.


Dit is een bekend, maar helaas nog niet door KPN erkend, probleem. Veel gebruikers hebben hier last van. Ik heb de mijne om laten ruilen maar ik denk dat het een kwestie van tijd is dat de problemen zich weer manifesteren. Ergens in de software loopt er iets ā€œvolā€ en begint de ellende. Als deze ook dezelfde problemen krijgt vraag ik een oud model (een HMB2260 of zo).

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Flutter, wat irritant! Ik ben ook benieuwd hoe jouwĀ ontvangers zijn aangesloten op de Experia Box.Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet verder meer gereageerd, Flutter. Dan ga ik er vanuit dat de gids het inmiddels goed doet. Mocht dat niet zo zijn hoor ik het graag.

Reputatie 3
Badge +1

Heb inmiddels 2 st Arris VIP 5202 in gebruik waarbij er 1 is aangesloten op een 4K tv de ander op een HD tv.

Herhaaldelijk is het voorgekomen dat de gids op beide stb blijven hangen, schakelen naar andere zender en vervolgens geen beeld meerĀ of dat ze niet meer reageren op de afstandbediening. De enigste mogelijkheid die rest is de stb stroomloos maken en opnieuw weer van stroom voorzien waardoor ze weer opnieuw opstarten.


Dit is een bekend, maar helaas nog niet door KPN erkend, probleem. Veel gebruikers hebben hier last van. Ik heb de mijne om laten ruilen maar ik denk dat het een kwestie van tijd is dat de problemen zich weer manifesteren. Ergens in de software loopt er iets ā€œvolā€ en begint de ellende. Als deze ook dezelfde problemen krijgt vraag ik een oud model (een HMB2260 of zo).

JA, ik heb het ook op allebei de 5202 kastjes, soms ook tijdens het kijken, ineens beeld op zwart, midden in een programma.

Dan werkt niks meer dan het kastje stroomloos en weer aanzetten, duurt vaak een paar weken voor het weer begint.

Heel irritant.

Reputatie 1
Badge

Je hebt niet verder meer gereageerd, Flutter. Dan ga ik er vanuit dat de gids het inmiddels goed doet. Mocht dat niet zo zijn hoor ik het graag.

Na het onderbreken van de stroomvoorziening op de beide arris VIP 5202 is voorlopig het probleem opgelost de vraag is alleen voor hoe lang.

Beide STB zijn net als hun voorgangers aangesloten via een 16 P switch. Met de oude 4K STB, waarvan ik er 3 had en nu nog maar 1, heb ik nooit deze problemen gehad. Het simpel om pluggen rechtstreeks op de experia V10 heeft dan ook geen enkel nut, De fout zit gewoon in de eigen software van KPN en dan is de kans groot dat als je met andermans spullen gaat gaat zitten rotzooien er problemen kunnen ontstaan.

Reputatie 7
Badge +30

Wat is het merk en type van die switch, Flutter? In de basis kun je ontvangers prima aansluiten op een switch. Alleen moet dit dan wel een zijn die IGMP snooping ondersteunt. Als dat niet zo is kan het zijn dat er problemen ontstaan. Plus updaten we ook regelmatig de software van de ontvangers waarin een maand of wat geleden ook aanpassingen zijn gedaan in de vereisten voor de verbinding.Ā Ik wil je dan toch vragen om eens te testen, als het probleem weer voorkomt, of het dan beter wordt als je deze ontvanger rechtstreeks op de Experia Box hebt.

Reputatie 1
Badge

D-link DGS 1000/16P met IGMP Snooping aan. Nooit geen problemen mee gehad en met de overige 2 stetop boxen geen enkel probleem. Alleen de 2 Arris VIP 5202 gaven problemen naĀ het resetten van deze 2 zijn de problemen voorlopig verholpen maar of dit zo blijft is afwachten, of het komt inderdaad door de laatste update waarbij de problemen zijn verholpen.

Afwachten dus, meldt mij wel weer als dezelfde problemen weer de kop op steken.

Reputatie 1
Badge

Heb inmiddels 2 st Arris VIP 5202 in gebruik waarbij er 1 is aangesloten op een 4K tv de ander op een HD tv.

Herhaaldelijk is het voorgekomen dat de gids op beide stb blijven hangen, schakelen naar andere zender en vervolgens geen beeld meerĀ of dat ze niet meer reageren op de afstandbediening. De enigste mogelijkheid die rest is de stb stroomloos maken en opnieuw weer van stroom voorzien waardoor ze weer opnieuw opstarten.

Inmiddels is er een probleem ontstaan met geluid dat soms wegvalt of dat geen tv signaal weg is, gids e.d. zijn dan nog wel aanwezig. Soms helpt het om ff over te schakelen naar een andere zender en weer terug maar de laatste keer bleken alle zenders dood te zijn. Wederom de Arris van stroom los en weer opnieuw opstarten waarna alle problemen weer verholpen zijn.

Reputatie 1
Badge

Al meerdere keren meegemaakt dat als het beeld wegviel ik de arris opnieuw moest opstarten. Nu start de stb spontaan opnieuw op waarna de verbinding blijkbaar opnieuw geĆÆnitialiseerd moet worden.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat de problemen weer de kop opsteken, Flutter. Heb je nog de kans gezien om de ontvanger te testen met een direct bekabelde verbinding tussen Experia Box en ontvanger?Ā 

Wat betreft je laatste melding, over het uit zichzelf weer herstarten. Kan zijn dat, bij een eerdere herstart iets met de software niet helemaal goed is gegaan. Dan kan het zijn dat de ontvanger zichzelf herstart in een poging dat te herstellen. Vaak lukt dat, als het niet lukt kan het uit zichzelf herstarten opnieuw voorkomen. In dat geval, reset de ontvanger nog even een keer.