Beantwoord

Arris VIP 5202 na PAUZE verder op zelfde punt, en zichtbaar voor- en achteruitspoelen?

  • 5 July 2020
  • 8 reacties
  • 230 keer bekeken

Ik ga binnenkort over van Solcon glasvezel naar KPN glasvezel en krijg dan een Arris VIP 5202 TV ontvanger.

  1. Kun je met die 5202 zowel voor- als achteruitspoelen waarbij tijdens het spoelen je het beeld ook ziet?
  1. Kan achteruitspoelen ook tijdens een live uitzending?
  1. Als je op PAUZE drukt en daarna op PLAY gaat hij dan verder op het punt waar je gebleven was?

Ik stel deze vragen omdat ik nu een Amino Aria 610 TV ontvanger heb die bij voor- en achteruitspoelen geen beeld laat zien waardoor je niet kunt zien tot waar je spoelt.
Wanneer je op PAUZE drukt en daarna op PLAY gaat hij 30 seconde terug.

Beide eigenschappen zijn vreselijk irritant.

 

Het liefste zou ik voordat ik overga de Arris VIP 5202 ergens willen uitproberen, kan dat?

icon

Beste antwoord door Chrizziey 5 July 2020, 18:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

 Hallo @RobHalle, 
Ik zal je vragen even beantwoorden. Heb hem zelf ook in gebruik.

  1. Kun je met die 5202 zowel voor- als achteruitspoelen waarbij tijdens het spoelen je het beeld ook ziet?
    Ja, het beeld zal meebewegen met het spoelen. Je kan ook spoelen door bijvoorbeeld bij 7 minuten vooruit de toetsen 7 0 0 in te toetsen en dan » . Dan springt de opname vooruit. 
  1. Kan achteruitspoelen ook tijdens een live uitzending?
    Ja, alleen tot het punt waar je begonnen bent met kijken. Anders is begin gemist de enige optie waarbij je niet meer mag spoelen. 
  1. Als je op PAUZE drukt en daarna op PLAY gaat hij dan verder op het punt waar je gebleven was?
    Ja. Punt van pauze is ook het startpunt
  2. . Het liefste zou ik voordat ik overga de Arris VIP 5202 ergens willen uitproberen, kan dat?
    Helaas niet, omdat het KPN IPTV netwerk benodigd is voor gebruik van deze ontvanger. 

Hallo Chris,

 

Dank voor jouw snelle reactie.

Het antwoord op vraag 4, ‘uitproberen’, begrijp ik. Daarom is het jammer dat de KPN winkels niet meer die mogelijkheid hebben.
Bijna alles wat je koopt kun je in een winkel aanraken, uitproberen, en bij een TV ontvanger die je dagelijks gebruikt kan dat niet. Jammer.

Zichtbaar heen en weer spoelen, ook in kleine stapjes vind ik belangrijk evenals na PAUZE vanaf dezelfde plek verder gaan vind ik zeer belangrijk.
Nu in mijn Solcon situatie springt hij altijd 30 seconde terug. Grrrrr.
Dit zijn redenen voor mij om van Solcon terug te gaan naar KPN. Ik had altijd KPN Compleet voordat glasvezel bij ons werd uitgerold en KPN dat niet bij mij kon aanbieden. Na een jaar kan ik overstappen naar KPN. Ik tel de dagen tot half november af. :wink:

De Solcon TV ontvanger heeft één mogelijkheid die wel heel erg fijn is. Je kunt bij heel veel programma's kijken of opnemen vanaf het begin van de uitzending, ongeacht op welk moment je de TV ontvanger aan zet. Als KPN ook die mogelijkheid zou inbouwen dan hebben we een Uthopia.

Nogmaals dank voor jouw antwoord.

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... u weet zeker dat u over kunt op KPN? Want dat "na een jaar", dat word vaak geroepen bij nieuwe glasvezelnetwerken. In de praktijk komt daar nogal eens helemaal niets van terecht. Als KPN in het begin niet meteen beschikbaar is, dan is KPN ook na 12 maanden vaak niet beschikbaar. Wie heeft het netwerk aangelegen?

Reputatie 7
Badge +16

 Hallo @RobHalle,
Dat uitproberen was inderdaad handig geweest. Toevallig geen familie/vrienden die deze ontvanger in bezit hebben? Dan zou je hem toch nog ergens kunnen testen.  Dat terugvallen na pauze is inderdaad irritant. 

Dit zijn redenen voor mij om van Solcon terug te gaan naar KPN. Ik had altijd KPN Compleet voordat glasvezel bij ons werd uitgerold en KPN dat niet bij mij kon aanbieden. Na een jaar kan ik overstappen naar KPN. Ik tel de dagen tot half november af.

Is de glasvezel aansluiting wel van een van deze partijen waar KPN mee samenwerkt? Want Solcon werkt via andere partners waar KPN dan weer niet mee samenwerkt. 

Zichtbaar heen en weer spoelen, ook in kleine stapjes vind ik belangrijk evenals na PAUZE vanaf dezelfde plek verder gaan vind ik zeer belangrijk.

Spoelen kan je doen in stapjes van x2, x4,x8,x16,x32 en x64. Alleen geldt wel, hoe sneller je spoelt, hoe verder je terugvalt. Dus x16 en verder zal altijd een stukje terugvallen. Om te voorkomen dat je te ver doorspoelt.  Pauze en play, dus zonder spoelen gaat direct verder waar je gestopt bent. 

De Solcon TV ontvanger heeft één mogelijkheid die wel heel erg fijn is. Je kunt bij heel veel programma's kijken of opnemen vanaf het begin van de uitzending, ongeacht op welk moment je de TV ontvanger aan zet. Als KPN ook die mogelijkheid zou inbouwen dan hebben we een Uthopia.

Helaas, deze optie bied KPN helaas niet, ik had dit ook graag gewild. Maar dit heeft te maken met de overeenkomsten die KPN met de zenders heeft.

 

De glasvezel is aangelegd door de BAM in opdracht van Glasvezelbuitenaf.nl.

Ik heb al eens gebeld met KPN en zij zeggen dat zij het kunnen overnemen. Nu is dat natuurlijk wel iemand die slechts de telefoon beantwoord en ik weet niet of dat dan ook echt zo is.

Ik ga morgen nog maar eens bellen.

 

Ik heb helaas geen familie of vrienden met een Arris VIP 5202.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @RobHalle,

Ik vrees dat het dan een lastig ding wordt. Ik zie dat ze overgaan naar Delta en die werken samen met Caiway. KPN levert niet over die lijnen.  Zou je hier is kunnen checken of je inderdaad over kan naar KPN (FTTH)? 

Ik heb gebeld met KPN, met Solcon en met Delta Fiber Network.

Ik kan wel van provider wisselen, mits het een van de providers is die een samenwerking met Delta en Caiway hebben. Ik kan  niet naar KPN. Dat was mij destijds wel beloofd. Grrrrrrr.

De oplossing zou zijn als Solcon over zou stappen op een niet prehistorische TV ontvanger.

Dan heb ik het nog niets eens over de telefonische bereikbaarheid van Solcon of Delta. Dat is een beproeving van je geduld.

Klopt. KPN is niet mogelijk via Glasvezelbuitenaf. Kan daar alleen via het kopernet.

Ik houd dit zo actueel mogelijk:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/glasvezel-verschillende-aanbieders/