Beantwoord

ARRIS VIP5202 en Samsung TV, vertraging in beeld

  • 12 August 2020
  • 7 reacties
  • 690 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Vorige week mijn abonnement verlengd van 200/200 + 2x TV-ontvanger naar 500/500 Mbit + 2x ARRIS VIP5202. Nu merk ik bij de random zenders dat er soms wat vertraging in het beeld zit. 
Snelheid van de WiFi en bedraad zijn goed (zie afbeelding). Bij mijn vorige TV ontvangers van KPN had ik hier geen last van. Heb in het menu HDR uitgezet, maar heeft helaas niet geholpen. 
Beide ontvangers zitten aangesloten op een Samsung TV - Samsung QLED 4K 55Q60R & Samsung 7 Series (55), alle bekabeling is ook vervangen, uiteraard ook opnieuw gestart e.d. Ligt het aan de ARRIS VIP5202 of i.c.m. de Samsung tv’s.  Waar kan dit aan liggen? En is hier een oplossing voor? 

Zie begin van de Video
 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 December 2020, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Beste Josua1983, ik was net even aan t Googlen en kwam deze post tegen. Wij hebben exact hetzelfde met qledtv Samsung . Zelfde ontvangers sinds 1 dag en nieuwe v12. Voorheen antieke V8 en ontvangers uit 2013 waarbij we geen vertragingen hadden. Is dit bij jou al opgelost ?

Hmm, 2 X doorgelezen. Van beiden. Eigenlijk geen idee wat jullie bedoelen…. Dat je het wat later ziet dan je buren ofzo? Of in vergelijk met een andere decoder in huis…. (?)

Oei en ik zie dat Josua dit al op 12 augustus heeft gepost en dat er niet gereageerd is. Dit hebben we met zijn allen, vrijwilligers én moderators, compléét gemist. **shame**

Hi Peter , dank voor reageren. Nee soort van ghosting in beeld. Vertraging op tv. En een bal die extreem vertraagd wat ik voorheen niet had met oude tv ontvanger kpn. Bij 100hz tv zou dat niet mogen en was eerder ook niet . Maar ik heb zojuist HDMI kabel vervangen :)en tot op heden gaat t beter .. hoop dat dit de oplossing is. Fijn weekend

Kleine aanvulling , de echte oplossing is terugzetten naar 1080p voor de gewone zenders. Nu werkt t goed zonder vertragingen.

Kleine aanvulling , de echte oplossing is terugzetten naar 1080p voor de gewone zenders. Nu werkt t goed zonder vertragingen.

Ah ja. En waarschijnlijk had je 'm met UHD ook op 60 Hz staan. Dat  werkt in Europa, met een frequentie van 50 Hz, ook niet lekker. Dus dan UHD @ 50 instellen.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @josua1983, @LambicMaster en @PeterG, sorry! Dit topic was mij ook ontschoten.
Wat jullie beschrijven klinkt als de automotion plus instelling op moderne Samsung televisies.
Kunnen jullie deze eens proberen uit te schakelen? 
Volgens mij is het per TV een beetje verschillend waar deze instelling staat maar ik lees op de site van samsung de volgende stappen:
 

  1. Navigate to Settings > Picture  > Expert Settings.

  2. Navigate to and Select Auto Motion Plus. The default setting for Auto Motion Plus is Auto. This means the feature automatically turns on and off based on the type of program being watched.

  3. Select Auto Motion Plus to change the setting to Off 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van jullie gehoord en ga er dan ook vanuit dat het inmiddels opgelost is! Mocht dat niet het geval zijn laat het me dan vooral weten!