Beantwoord

basis volume instellen bij Arris 2952 settop box

• 14 juli 2018
  • 3 reacties
  • 358 keer bekeken

Reputatie 1
Zowel mijn satellietontvanger als ook de Arris settop box zijn via HDMI kabel aangesloten aan een surround sound systeem. Van het surround sound systeem gaat het via HDMI verder naar de televisie. Dat werkt in feite wel, alleen moet ik bij interaktieve televisie het geluid met 20dB dempen.

Kan ik ergens het basis volume van settop box dempen? De volumeregeling op de settop box werkt natuurlijk niet meer in deze opstelling.

Bij de satellietontvanger kan ik het volume niet meer harder stellen.
icon

Beste antwoord door Alex_P 15 juli 2018, 19:10

Hi Hans. Dit is inderdaad niet mogelijk. De beste kans die je hebt is om na te kijken of je die optie in je versterker hebt. Zoek op termen als volume/level normalizer/normalization of leveling bij input. Anders is het inderdaad een kwestie van steeds je volume aanpassen als je naar een andere input gaat. Wat voor surround sound systeem heb je? Merk en model, kijken of wij iets kunnen vinden. 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij is dat onmogelijk. De STB zend altijd op 'vol' volume uit en heeft geen eigen volumeregeling. Dat doe je dan op de TV of, zoals in jouw geval, op de versterker.

Is dat niet een optie in de versterker? Om een input standaard met x dB te dempen?
Reputatie 7
Badge +19
Hi Hans. Dit is inderdaad niet mogelijk. De beste kans die je hebt is om na te kijken of je die optie in je versterker hebt. Zoek op termen als volume/level normalizer/normalization of leveling bij input. Anders is het inderdaad een kwestie van steeds je volume aanpassen als je naar een andere input gaat. Wat voor surround sound systeem heb je? Merk en model, kijken of wij iets kunnen vinden. 🙂
Reputatie 1
Het is gewoon niet anders dan altijd het volume bij te regelen...

Reageer