Beantwoord

BBC First werkt niet meer

• 10 december 2017
  • 14 reacties
  • 1103 keer bekeken

Reputatie 2
We zaten net naar BBC First te kijken en halverwege het programma stopt de stream ineens en is ook niet meer op te starten. Alle andere zenders doen het, alleen alle programma's van BBC First zijn niet meer beschikbaar. Al van alles geprobeerd, uit/aan schakelen, stroom eraf. Is er een storing?
icon

Beste antwoord door Justin_ 10 december 2017, 11:31

Hoi nu5vw8 en Farmgirl, hebben jullie dit probleem nog? Het probleem werd veroorzaakt door, geloof het of niet 😉, sneeuw op de ontvangstschotels.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @nu5vw8, wat bedoel je precies? Ik heb vanavond nog BBC first gekeken, en er is niks aan de hand. Keek je misschien naar programma gemist? Ik heb in ieder geval geen storing. Is je tv ontvanger bekabeld aangesloten of met een DVS? (Draadloze verbinding set) En welke tv ontvanger(s) heb je thuis staan?
Bij ons werkt BBC first ook niet meer. Voor de rest werkt alles. Alles is goed aangesloten.
Is er een storing bij kpn tv?
Reputatie 7
Badge +18
Bij ons werkt BBC first ook niet meer. Voor de rest werkt alles. Alles is goed aangesloten.
Is er een storing bij kpn tv?
Dat is vreemd, bij mij doet BBC First het wel:

Wat voor melding krijg je dan? Of heb je dan zwart beeld?
Reputatie 2
Beste @nu5vw8, wat bedoel je precies?
We zaten te kijken en ineens werd het beeld zwart.

Keek je misschien naar programma gemist?
Nee, gewoon interactieve televisie via de gids naar een programma dat net een paar uur daarvoor was uitgezonden. Daarna werkte BBC First live kijken ook niet meer.

Is je tv ontvanger bekabeld aangesloten of met een DVS?
Bekabeld via HDMI.

En welke tv ontvanger(s) heb je thuis staan?
De Arris VIP 2952 V2
Reputatie 2
Wat voor melding krijg je dan? Of heb je dan zwart beeld?

Geen melding, alleen zwart beeld.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi nu5vw8 en Farmgirl, hebben jullie dit probleem nog? Het probleem werd veroorzaakt door, geloof het of niet 😉, sneeuw op de ontvangstschotels.
Reputatie 2

BBC first doet het nu goed.

Zijn de programma's alsnog ergens te bekijken?
Reputatie 7
Badge +22
Mooi dat het nu weer werkt! De programma's die gisteravond en vannacht zijn uitgezonden op BBC First zijn, afgezien van Sherlock, terug te kijken via de Gids. 🙂
Reputatie 2
Dat was net het programma dat we aan het kijken waren. Die was tot iets voor 3 uur te bekijken. Jullie mogen die niet meer beschikbaar stellen? Ook niet bij uitzondering?
Reputatie 7
Badge +22
Aha! Nee, beschikbaar stellen gaat helaas niet. Sherlock is ook beschikbaar via Netflix. Heb je daar toevallig een abonnement op? Je kunt eventueel ook een gratis proefabonnement van 1 maand nemen op Netflix. Denk er dan wel om dat je dit op tijd weer opzegt.
Reputatie 7
Dat was net het programma dat we aan het kijken waren. Die was tot iets voor 3 uur te bekijken. Jullie mogen die niet meer beschikbaar stellen? Ook niet bij uitzondering?KPN neemt de programma's op terwijl ze uitgezonden worden. Daarna zijn ze via de gids, of je eigen opname, beschikbaar.
Is er geen ontvangst (geweest) tijdens uitzending/opname dan is of zijn die getroffen programma's daardoor achteraf ook niet meer 'beschikbaar' te stellen.
Reputatie 7
Badge +18
Mooi dat het nu weer werkt! De programma's die gisteravond en vannacht zijn uitgezonden op BBC First zijn, afgezien van Sherlock, terug te kijken via de Gids. :)Sherlock zou KPN niet mogen aanbieden via Begin gemist, oftewel terugkijken via de Gids. I.v.m. rechten.
Reputatie 7
Badge +16
Het probleem werd veroorzaakt door, geloof het of niet 😉, sneeuw op de ontvangstschotels.
Echt niet.... Haha!!! Ik had gisteren tijdens de sneeuw nog zeker 80% ontvangst (normaal 99%) op mijn 90 cm schotel.
Reputatie 7
Badge +16
Ik moet trouwens wel toegeven dat ik maandag na de 20cm die gevallen was geen beeld meer had op 2 van de 4 lnb's. Maar ja, er lag dus ook een berg sneeuw en ik ben maar een amateur.

Reageer