Beantwoord

BBC one op SD 101?

  • 3 June 2019
  • 2 reacties
  • 230 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Tot mijn verbazing zag ik ook BBC 1 op kanaal 101sd bijft dat zo maar er is ook BBC op 1HD 🤔

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 3 June 2019, 00:40

Bekijk origineel

2 reacties

Leuke vraag, Cornelis48

Dat is de regionale versie "London", dus met de Londense nieuwsblokken erin. Bij de HD versie zijn die niet te zien. Door het "HD op 1" gebeuren was het niet meer mogelijk om dat te zien zonder lastig omschakelen van de decoder tussen SD en HD weergave. Dat is door KPN opgelost door op 20 maart deze London-versie weer apart toe te voegen. (helemaal apart is het niet; opnemen ervan gaat niet, dan krijg je de HD versie)
21 maart 2019: https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/03/21/kpn-voegt-sd-london-versie-van-bbc-one-toe/

Aangezien in het testbeeld op de HD versie voor regionaal nieuws naar 101 wordt verwezen hebben de techneuten van KPN ook voor dat kanaalnummer gekozen. Wel geinig.

Hier leg ik uit hoe het zit m.b.t. de ene BBC HD versie en de 15 regionale SD versies voor Engeland.
16 februari 2018: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/bbc-one-nieuwsuitzending-op-tv-wordt-regional-block-niet-uitgezonden-en-op-de-kpn-itv-app-wel-446013#post585225

BBC One HD op 26
BBC One London (sd) op 101
Reputatie 7
Badge +21
Ook de zender BBC RB1 is interessant voor de sportliefhebbers.
De BBC is beter op tijdschema dan de andere landen.
Is het tijd dan kan de sportuitzending nog zo spannend zijn maar het stopt omdat het volgende programma begint
Dan krijg je te zien Druk op de Red Button en je kunt verder sport kijken.
Dat is dus de zender BBC RB1 (FTA op de satelliet)
Moest Nederland ook doen, ik kan me wel ergeren, als je een programma graag wilt zien en dat gaat niet door omdat er een sportprogramma uitloopt.... irritant is dat.
Dus NPO! Ook in Nederland graag een Red Button!
Helaas is BBC RB1 niet in HD, maar de SD versie is beter dan niets.

Reageer