BBC serie niet opnemen

• 16 december 2013
  • 14 reacties
  • 4857 keer bekeken

BBC serie opneemt niet bij KPN.  Ik heb voor drie weken probeerd een hele serie te opnemen (East Enders onder anderen) maar de syteem werkt totaal onregelematig. U kunt handmatig opnemen, maar de gids is alleen twee dagen van tevoren zichtbaar, en daarvoor bijna nutteloos. 

Ik heb net verhuisd van UPC (omdat KPN nu eindelijk BBC 3&4 heeft) en ben helemaal teleurgesteld met de  systeem. Serie opnemen is erg belangrijk!

Heeft iemand ander hetzelfde probleem of misschien en oplossing. 

De telefoon hulp is extreme on hulpbaar. Ze kunnen alleen hetzelfed als de handleiding vertellen. 

Wanhopig!  

Jackie O

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb hetzelfde en reeds gemeld bij Joran.

Bij de invoering liep het opnemen pakket perfect, maar de laaste maand onbetrouwbaar geworden.

Dank U voor uw spoedig antwoord. Hopelijk dan is de probleem tijdelijk. Op dit moment kan ik niet even een serie opnemen plannen. Ik druk alle juist knoppen maar niks gebeurt. Ik ben van plan nog een keer KPN te bellen en zal de resultaat hier posten. 

Jackie Oh

Mijn laatste email aan KPN...

Dank U wel, maar dit is geen antwoord. Ik heb de informatie heel veel keer goed gelezen. Ik weet nu precies hoe serie opnemen en inplannen werkt. Maar het lukt niet op mijn interactive televisie systeem. Ik druk de juist knoppen en niks gebeurt. Ik zie op de Forum dat ik ben niet de enige met dit problemen. 

Ik zoek nog een keer een eerlijk antwoord. Is er een bekend probleem met de KPN opnemen systeem?

Jackie Hatton

On Dec 17, 2013, at 11:58 AM, KPN Service IP wrote:

Geachte heer Hatton,

Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren:

Alle informatie over het opnemen van series vindt u terug op onze site. Klik hier voor meer informatie.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Original Message Follows: ------------------------ 
Dear Jeroen,

Thank you for your reply **bleep** it is generic and my problem is very specific. I follow the instructions for planning to record an entire series exactly **bleep** nothing happens. The R light only comes on if I choose for a single episode. Is there a problem with the service at the moment? This is extremely frustrating and I would value an honest answer.

Regards,

Jackie Hatton

On Dec 16, 2013, at 4:23 PM, KPN Service IP wrote:

Geachte mevrouw Hatton,

Naar aanleiding van uw vraag over het maken van opnames via Interactieve TV kan ik u als volgt informeren:

Met het Opnemen Pakket kunt u uw favoriete programma's opnemen. Ook programma's van de BBC kunt u opnemen.

Afhankelijk van uw tv-ontvanger zijn er verschillen tussen het opnemen van programma's met uw tuner en het Opnemen Pakket. Deze verschillen staan op de volgende link uitgelegd: 
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14845

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +16
De storing rond het Serie Opnemen is bekend bij KPN en er wordt op dit moment onderzocht wat het probleem is.

Als je mee wil helpen het probleem op te lossen stuur dan even een persoonlijk bericht naar Joran van KPN met vermelding van postcode, huisnummer en 06 nummer dan wordt je hierover benaderd.

(zie post http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Storing-opnemen/td-p/164743 )

Dank U voor je ardige antwoord. Ik zal misschien je hulp direct zoeken via een prive email. Jackie H

Reputatie 7
Ik kan wel BBC programma's in serie opnemen, zelfs als zo'n serie onregelmatig wordt uitgezonden. Maar ik reset de ontvanger om de andere dag (software verwijderen).

Ik probeert een reset en de systeem werkt voor twee dagen. Daarna lukt het niet. Geen vakantie Eastenders voor mij! Ik ben nu een regelematig Youtube kijker. Ik heb zo veel spijt van de wisseling van UPC!

Reputatie 1
Badge
Je kunt Eastenders toch gewoon opnemen. Stop die serie-opnames en doe het gewoon handmatig. Dat kan ook in de vakantie zolang je maar iets met internet erop tot je beschikking hebt. Via www.itvonline.nl kun je dan elke 2-3 dagen je opnames plannen. Niet dat het ingewikkeld is, maar toch: Test eerst even thuis zodat je weet hoe het gaat en vergeet niet je abonneenummer en pincode mee op vakantie te nemen!

Top Tip!  Thank you very much. This is a great help.  Merry Christmas. Jackie H

Reputatie 7
jackie schreef:
Ik probeert een reset en de systeem werkt voor twee dagen. Daarna lukt het niet. Geen vakantie Eastenders voor mij! Ik ben nu een regelematig Youtube kijker. Ik heb zo veel spijt van de wisseling van UPC!

De serieopnames worden doorgaans wel gemaakt, ook al zijn ze niet zichtbaar in de lijst. Het lijkt op een weergaveprobleem. Na een reset werkt het systeem inderdaad ongeveer ongeveer twee dagen en daarna moet je weer een reset doen. Ik doe dat om de andere avond laat. Als je de ontvanger in stand-by zet, vervolgens uitschakelt (achterop), na 30 s weer inschakelt en tenslotte de softwarereset uitvoert kun je erbij weglopen: het systeem schakelt vanzelf weer in stand-by en de Gidsgegevens worden netjes geladen terwijl je slaapt ;) 

BTW. Wat ik over UPC lees is ook niet altijd geweldig, met name de Horizon schijnt maar matig te werken.

Dank U wel Henk.  Ik ben net terug van vakantie en vind dat de helfde van mijn serie opgenomen is. De eerst twee week zie ik op mijn televisie. De derde week op ITV online, maar niet op mijn televisie. Ontzettende raar. 

Reputatie 1
Badge
Serie-opnames zijn gewoon onbetrouwbaar. "Doorgaans wel opgenomen" heb ik niks aan en Jackie zo te zien ook niet. Tot het probleem écht is opgelost maar de extra moeite doen om elke aflevering handmatig te programmeren. Zóveel moete is dat nou ook weer niet.

Dit probleem speelt nu al bijna 3 maanden, wanneer lost KPN dit nou eens op?

Je heb het er echt gelijk, Hitchhiker.  Reset elke week, elke aflevering handmatig doen, dan hoop voor een wonder EN betaal wat extra elke maand voor de opnemen pakket. Ongelofelijk.  Ik wil ook een echt oplossing, compleet met een duidelijk opnames gids. Hmm. Ik wil ook een paleis bij de zee. 

Succes in 2014 iedereen.

Jackie

Reputatie 1
Badge
Paleis bij de zee hoef ik niet, ben tevreden met m'n hutje in de stad. Een fatsoenlijk werkend opnamepakket wel. Dat betekent niet om de haverklap hoeven resetten, werkende serieopnames is leuk, hoeft niet eens persé van mij. Hoewel elke video- en DVD-recorder het kan, dus het is wel logisch om dit te verwachten.

Reageer