Beantwoord

Beamer(films) of Televisie kijken zonder elke keer hdmi stekker te moeten verwisselen.

  • 13 January 2020
  • 9 reacties
  • 325 keer bekeken

Goedendag,

Momenteel kijk ik zowel televisie en films via de tv zelf of via een beamer (hd) in de woonkamer. De tv ontvanger heeft slecht 1 uitgang (HDMI) . Nu moet ik elke keer de hdmi stekker verwisselen bij de ontvanger.

Ik heb verschillende soorten splitters geprobeerd, echter het beeld gaat zwart als beide aangesloten zijn en 1 in werking in  gesteld (dus niet tegelijk aan) . Is dit de beveiliging van de tv ontvanger?

Ik zoek een oplossing om beide te kunnen aansluiten zonder elke keer te moeten wisselen. Wie helpt mij met dit probleem? Dank vast.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 January 2020, 12:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Werkt een HDMI splitter met 1 INgang en 2 UITgangen dan niet?

zoiets als deze? (het usb-poortje is voor de voeding van die splitter)

Dag Peter,

Dank voor je bericht. Ja ik heb diverse splitters gebruikt (Automatische splitter 1 naar 2, met en zonder voeding 1 naar 3. Zodra er nog een apparaat aangesloten en niet eens aangezet is, werkt het niet, zwart beeld. Lijkt wel of de weerstand wordt gemeten….

Ik heb KPN maar Ziggo vermeld ook bij de diverse splitters (online stores) dat het niet werkt .

Wat te doen? Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft maar dank in ieder geval voor het bericht Peter.

Groeten, Anthony

 

Reputatie 7
Badge +24

Andere tv kopen. Dat is denk ik de enige oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rombach, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je graag zonder problemen wil switchen tussen tv en beamer. Het lukt echter niet om een geschikte switch te vinden. Als je de HDMI wilt switchen heb je een nodig die kan kiezen tussen de apparaten, dus tv en beamer. Dit kan niet via de ontvanger. Ik ben bang dat het niet gaat lukken, althans, ik zou niet weten met welke switch of wat dan ook. :(

Met een schakelkastje moet het werken, ik bedoel iets zonder elektronica, gewoon een zo veel polige schakelaar.
Maar of dat bestaat cq te vinden is, geen idee.

Ik ken het probleem met al die “behulpzame” elektronica helaas ook.

Het veelvuldig omsteken van een HDMI (of welke stekker dan ook) is niet bevorderlijk voor het apparaat. Een eenvoudige (tijdelijke) remedie, doe er een verlengkabeltje aan, met een koppelbusje, dat kun je dan op een bereikbare plek leggen.

NB. daar komt nog bij dat de meeste mensen de gewoonte niet kunnen onderdrukken om een plug "er uit te wiebelen" ipv. recht er uit te trekken.

Reputatie 7

Ook ik ben bang dat de kans groot is dat dit niet gaat werken.

Als het beeld op zwart gaat zijn het menu en de gids dan nog wel te bekijken?

Zo ja, dan zit het probleem in de HDCP handshake.

Dank voor jullie beide berichten. Ik zal toch niet de enige zijn met kpn en zowel een tv als beamer?

Dank zover, Anthony

Reputatie 7

Dank voor jullie beide berichten. Ik zal toch niet de enige zijn met kpn en zowel een tv als beamer?

Dat denk ik ook niet, maar zolang HDCP niet goed afgehandeld wordt in een dergelijk scenario gaat het niet werken.

Reputatie 7
Badge +20

Dat denk ik inderdaad ook niet. Al denk ik dat het bij hen ook niet automatisch gaat. :( Of ze moeten al iets bijzonders hebben gevonden.