Beantwoord

Beeld bij tv en Netflix valt weg, net overgestapt naar KPN glasvezel

  • 22 July 2021
  • 16 reacties
  • 156 keer bekeken

Hallo allemaal,

Sinds gister overgestapt van Ziggo na KPN glasvezel met 500mb. Glasvezel is dit jaar pas aangelegd. Nu valt soms het beeld voor 2-3 seconden weg, totaal random. Bij Netflix gaat het beeld op groen en moet ik het tv kastje opnieuw opstarten. Ik heb alles aangesloten met de bijbehorende kabels alleen de HDMI kabel is dezelfde. Dit was een dure kabel die UHD ondersteund dus neem aan dat deze goed is, zoals die bij Ziggo en de PS4 pro ook was. Ik heb ook alles al een x gereset gehad, tv kastje, modem en glasvezel kastje. 

Jullie snappen wel dat dit niet de overstap is die ik verwacht. Is er iemand die een oplossing kan geven, heb al e.e.a. op dit forum bekeken maar kom er niet uit.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 July 2021, 11:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Owwja ook nog, er zouden 2 tv kastjes geleverd worden maar er is er maar 1. Zie in mijn kon app er ook maar 1 staan maar op mijn contract 2, denk dat hier ook iets mis gaat...

Hoi @Spenny . Welkom op het forum.

Wat jammer dat mis lijkt te gaan met televisie kijken. Die onderbrekingen horen natuurlijk niet. Heeft jouw televisie meerdere HDMI ingangen? Zo ja, zou je eens een andere poort kunnen proberen?Verder kun je de tuner resetten via het menu. Heb je dat ook geprobeerd?

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Als laatste ben ik nog benieuwd hoe de tuner is aangesloten? Rechtstreeks met een kabel? Of zit er een draadloze verbindingsset of een switch tussen?

Hallo @Erwin_ 

 

Ik denk dat ik het al gevonden heb, toch de HDMI kabel die 1.4 is. Deze vervangen voor 2.1 en tot nu toe(uurtje) geen zwart beeld gehad.

Nu nog de vraag of iemand kan zien of mijn 2e tv box onderweg is? Afgelopen maandag volgens de klantenservice met "spoed" gestuurd. Na 5 werkdagen nog niks.

 

Fijn dat je het met de kabel hebt kunnen oplossen.

Ik ben nog wel een beetje in verwarring over die 2e tuner. Ik heb je orderbevestiging (14-06-2021) er bij gepakt en daar staat maar één ontvanger op.

Mocht ik iets over het hoofd zien, laat het weten!

Mocht het kloppen, kun je zelf via de MijnKPN app een tweede ontvanger aanvragen. Die wordt dan binnen een paar dagen geleverd. 

@Erwin_ dit is wat ik besteld heb, staat zelfs ook opnemen bij wat ik ook niet kan

Wat is de datum van deze mail, @Spenny ?

@Erwin_ 11 juni. Toen de deurverkoper er was.

Kun je voor mij in je mailbox kijken op 14-6? Dat is de definitieve order bevestiging. Ik vrees dat de verkoper aan de deur een foutje heeft gemaakt bij het overtikken van zijn bestelling in het systeem.

Oplossing? In MijnKPN die extra tuner aanvinken. Dan komt die alsnog.

@Erwin_  als ik dat dus doe kan ik alleen een Digitenne basis ontvanger als extra bestellen en raak ik Ziggo sport actie kwijt

 

Oh? Wauw. Dat is raar. 

Mag ik het voor jou proberen? Ik heb het klaarstaan:

Voor die extra tuner ga je 5 euro extra betalen. Dan komt de totaalprijs maandelijks op 40 euro. (dit is mét kortingen)

Is dat akkoord?

@Erwin_ ja dat is goed inclusief opnemen. Ik heb het geprobeerd ope pc en telefoon maar bij beide lukt het niet.

Ik ga akkoord.

@Spenny : Ik heb de bestelling namens jou gedaan. Ik verwacht dat je op korte termijn een orderbevestiging krijgt. Kijk even of dit naar wens is.

De tuner zal dan snel volgen en wordt naar je thuisadres gestuurd. 

@Erwin_  ja ik heb de orderbevestiging binnen en ziet er goed uit, dank je wel voor deze service. Ik hoop dat ik snel de extra tv kastje heb. Nogmaals bedankt.

Heb je de nieuwe tuner trouwens ontvangen?

@Erwin_ sorry dat ik geen reactie meer gaf, had vakantie alles was erin geschoten. Ja zeker hij is ook aangesloten en al. Moeilijkste was de coax vervangen voor utp naar de slaapkamer, maar ook dat is gelukt. Tevreden klant inmiddels!

Super! Als er in de toekomst iets is, weet je mij te vinden.