Beantwoord

Beeld en geluid haperen

  • 24 May 2021
  • 7 reacties
  • 258 keer bekeken

Sinds meer dan een jaar hebben we haperend beeld en geluid op TV. 

We hebben echt alles al meerdere keren geprobeerd, niets helpt. Modem resetten, ontvanger resetten, kabels vervangen, instellingen TV aangepast, ontvanger bekabeld op modem aangesloten, modem vervangen, ontvanger vervangen, modem op andere plek enz. enz.

Wat me stoort is dat het blijkbaar normaal is dat ik als gebruiker het zelf mag oplossen. Zoiets als, mijn auto is stuk en de fabriek laat mij van alles proberen om het op te lossen. Dat is toch ook niet normaal ? Ik betaal wel keurig iedere maand zo’n €75.

Maar ik wil niks meer zelf oplossen, niks meer zelf uitzoeken, geen forums meer lezen...ik ben er klaar mee.

KPN krijgt nog 1 kans het zelf op te lossen. Lukt dat niet dan ben ik weg.

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 1 June 2021, 10:15

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Caesarb1963, als je hier al zo lang mee bezig bent, snap ik heel goed dat je nu gewoon een oplossing wilt hebben. Goed dat je het aankaart. 

Ik help je graag om het op te lossen, maar dat kan ik niet zonder jouw hulp. Dat kan ik niet als ik niet weet hoe de situatie op dit moment in elkaar steekt. Je hebt al een hele boel geprobeerd en verschillende apparatuur is vervangen, lees ik. Daarom heb ik een paar vragen. Waar is de Experia Box nu aangesloten, en welk type heb je? Hoe is de tv-ontvanger nu verbonden met de Experia Box? Beeld en geluid haperen begrijp ik: Hoe vaak gebeurt dit, en komt het ook voor als je bijvoorbeeld programma's terug kijkt?

Kan je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding nakijken.

De Experia Box hangt in de meterkast. Hing eerst naast de groepenkast, hebben we al lager gehangen met weinig of geen wisselspanning ernaast.
De tv-ontvangers zijn via een DVS200 aangesloten. Bekabeld geeft hetzelfde probleem.

Het haperen gebeurd heel wisselend, soms een paar uur niet, dan weer meerdere keren achter elkaar, de hele dag door. Soms 1 of 2 seconden, soms veel langer waarop het voor ons zo beroemde blauwe venster verschijnt dat we moeten overschakelen naar een ander kanaal. Geregeld doet ie dan helemaal niks meer en moeten we modem en ontvanger opnieuw opstarten.

Het haperen gebeurd ook als we programma’s terugkijken.
Dit alles op beide tv-ontvangers.

Profiel heb ik aangepast.

Reputatie 7
Badge +19

@Caesarb1963 Super, dank voor de gegevens en extra informatie. Ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik zie allereerst dat je twee tv-ontvangers hebt, waarvan één ouder type. Laten we voor de zekerheid beginnen met het omruilen van deze tv-ontvanger. We hebben een handige pagina waarop je jouw apparatuur kunt controleren en omruilen als dat nodig is. Op die manier kan je de tv-ontvanger gratis omruilen op een servicepunt in jouw buurt. 

Laat je weten of dat is gelukt? Ik ben daarnaast ook benieuwd of het verschil maakt, en hoe het daarna gaat met tv kijken.

TV ontvanger omgeruild.

Het is nu wel beter geworden, zowel op de oudere als de nieuwe, maar het is nog steeds niet opgelost. Paar keer per avond hapert het beeld, soms is het na een paar seconden weer goed, soms moeten we naar een andere zender overschakelen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Caesarb1963, in verband met verlof van Alexandra, neem ik het even van haar over.

Top dat de nieuwe ontvanger in ieder geval voor verbetering heeft gezorgd, maar jammer dat het euvel hiermee nog niet helemaal verholpen lijkt te zijn.

Als ik de lijn nu doormeet, zie ik dat die volledig stabiel is, dat er ruim 200Mb aan snelheid binnenkomt op de Experia Box en ook de tv-ontvangers laten beide een goede ontvangst zien. Vanaf hier kan ik er dus niet direct een oorzaak ontdekken. Heb je de beide ontvangers sinds de omruil al via een kabel rechtstreeks op de Experia Box getest? Het is voor mij echt van belang om te weten of deze problemen nog steeds bestaan als er géén extra apparatuur is aangesloten tussen de Experia Box en de ontvangers, denk daarbij aan de DVS maar ook bijvoorbeeld een switch or extra router, mochten jullie die gebruiken. Hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +20

Kan ik je hier nog verder mee helpen @Caesarb1963 of is het wellicht toch helemaal in orde nu met de beeldkwaliteit? Hoor het graag :slight_smile:

Wat bij ons helpt bij haperend beeld en geluid even op pauze knop drukken post seconden daarna doet hij het weer goed

Reageer