Beantwoord

Beeld en geluid iTV valt sinds enige tijd weg.

  • 7 May 2019
  • 16 reacties
  • 319 keer bekeken

Sinds enige tijd valt beeld en geluid kort weg.
Beeld wordt zwart. Meestal 2 x na elkaar. Dan een tijdje gaat het goed en daarna gebeurt het weer. Hoe langer we de tv aan hebben hoe vaker het gebeurd.
Heb alles gedraad aangesloten. Dus geen wifi stekkers etc.
Er zitten geen Playstations of andere apparaten aangekoppeld. Heb ook al een andere tv ontvanger geprobeerd.
Na software weer te hebben verwijderd en alles weer opnieuw opstarten Etc Etc. Is het meestal 2 dagen weer oké maar dan begint het weer.
Dus weer alles opnieuw opstarten software verwijderen. Wordt er moedeloos van.

Software van de tv is trouwens ook up to date.

Hoe los ik dit op.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Giant2000 10 May 2019, 09:13

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @SR23 , wat vervelend!

Ik neem aan dat je de tuner met een HDMI kabel op je tv hebt aangesloten, het lijkt dat een defecte HDMI kabel dergelijke storing kan veroorzaken. Probeer eens een andere, bij voorkeur een die geschikt is voor 4K, bij de Action hebben ze prima voor weinig geld. Je kunt dan ook je tuner op 1080p instellen.
Ik zal het proberen.

Zal ook eens een andere hdmi poort proberen.
Las ergens dat dat ook evt zou kunnen helpen.

Er zit nu wel al een 4k hdmi kabel in. Was geen goedkoop kabeltje.
De kabel is nu 2 jaar oud. Haal ik er nooit uit. Zit niet klem. Dus zou ik heel raar vinden als deze beschadigd zou zijn.
Maar ja, je weet nooit.

Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb dezelfde ervaring gehad, dacht ook dat die kabel die het altijd deed goed was. Andere (goede) kabel en probleem was opgelost.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SR23, Heb je inmiddels een nieuwe kabel kunnen testen? Hopelijk is dit de oplossing, anders horen we het graag. Zou je dan ook je gegevens willen toevoegen aan je profiel? Dan zoeken we naar een andere oplossing.
Ik heb sinds vandaag een andere kabel.
Tot op heden tijdens het kijken nog niets gebeurd maar heb alles weer gereset dus meestal duurt het 2 dagen dat hij dan weer zwart beeld gaat geven. Wat wel raar was is dat ik bij het opstarten van de tv constant zwart beeld had. Daarna ging hij flikkeren. Tv paar x aan/ uit gezet. Toen pakte hij het beeld op.
Reputatie 7
Badge +16
Kijk ook even je beeldsettings na, deze kan je op 1080p en 1080i zetten. In jouw geval zou ik hem op 1080i zetten.
Deze stond op 1080P 50 hrz
Heb nu op 1080i gzet.
Reputatie 7
Badge +16
Ah, dat dacht ik al. Dan denk ik dat je verlost bent van de storingen.
1080p heeft (nog) geen zin aangezien er geen enkele zender op itv hierin doorgegeven wordt.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn dat @Giant2000 het probleem meteen herkende. Ben benieuwd of het nu goed blijft. Houd je ons op de hoogte @SR23?
Ik heb idd geen zwart stoppend beeld meer. Maar nu stopt het beeld enkele seconde en het geluid gaat door. Dit probleem heb ik vaker gehad.
Er is dus denk ik iets mis met kabel of beeldinstellingen. Ik heb nog een andere hdmi poort.
Die ga ik nog eens proberen met de nieuwe kabel.
Oeps te snel gejuicht.
Start net tv op en zwart knipperend.
Pff. Minuten lang aan uit aan uit.
Heb er een filmpje van gemaakt.
Kan ik helaas niet bijvoegen. Pakt formaat niet. Maar bewaar deze voor kpn.

TV ontvanger uit en aan gezet.
Beeld voor nu weer even goed.

Valt me wel op dat het vaak bij het opstarten is.
Of is dit misschien toeval?

Sandra
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SR23, Wat jammer dat het toch niet goed gaat. Je hebt inmiddels de ontvanger gereset, een andere kabel getest, je beeldsetting aangepast naar 1080i, maar toch komt het probleem nog voor. Heb je de HDMI kabel ook al eens getest op een andere HDMI poort op je tv? Dit is mij namelijk niet helemaal duidelijk. Je kunt de UTP kabel vanaf het modem ook eens aansluiten op een andere poort op het modem, misschien lost dit het probleem op.
Andere hdmi poort ook geprobeerd.
Was geen succes.
Ga de andere poort op het modem ook nog eens proberen.

Bedankt voor het meedenken

Gr sandra
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SR23, Jammer dat een andere HDMI poort ook geen succes is. Heb je de UTP kabel nog getest op een andere poort?
Ben aantal dagen weg geweest.
Pas gisteren tv weer gebruikt.

Meestal gaat het paar dagen goed voordat het weer fout gaat. Ik hou het komende dagen in de gaten.

Reageer