Vraag

Beeld en geluid loopt vast op laptop.

• 13 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 1497 keer bekeken

Ik kijk vaak draadloos tv via mijn HP laptop met windows 10 via https://interactievetv.nl
Regelmatig loopt het beeld vast (bevriest) zowel via chrome als via Edge.
Ik moet op de zenderkeuze klikken om het weer verder te laten gaan, knap irriterend. Het modem is al afgesteld op een zo vrij mogelijk kanaal.
Zijn er hints om dit op te kunnen lossen?
Dual 2,6 processor 8mb geheugen 64 bits besturing.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Kees M., Wat vervelend dat het TV kijken via uw laptop niet goed werkt. Hoe is jouw laptop aangesloten? Via een LAN-kabel of Wi-Fi? Met Wifi kan dit nog wel eens verstoringen geven, doordat eventueel mensen in jou buurt op het zelfde kanaal zitten. Dit kun je wijzigen op http://192.168.2.254. Of via deze servicetools van KPN. 🙂
Beste DennisSchreve,
Het instellen met de servicetool gaf niet de oplossing al was daardoor de verbinding boven in mijn huis wel inderdaad verbeterd.
Ik heb het idee dat het met een buffering te maken heeft dat vol loop daar er ook regelmatig kort ""loading" in beeld verschijnt en dat draaiend symbool ook bij vastlopen te zien is.
Het verschijnsel doet zich ook voor als er geen andere tv of computer o.i.d. actief data van het net vraagt.
Het signaal wat de laptop binnenkomt geeft volle sterkte aan.
Verder heeft de laptop geen haperingen bij het afspelen van Youtube of Kodi. 😟
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Kees M., hebt je je browser eens leeggemaakt van Cookies en Geschiedenis? En kijk dan eens of die dan werkt? 😉
Reputatie 7
Ik ervaar dit ook wel eens op een Windows 10 desktop aangesloten via een LAN-kabel. Maar ook regelmatig helemaal niet. Ook de KPN iTVOnline app voor Windows (10) heeft zo nu en dan last van hetzelfde euvel. Even van zender wisselen (in de app het beeld naar links of rechts vegen/slepen en weer terug) lost het euvel (soms maar kort) op.
Reputatie 4
Hallo Kees M., welkom op het KPN Forum 🙂 Bij alle vormen van 'online' tv kijken (via app of www.interactievetv.nl of www.itvonline.nl) heb je te maken met buffering (het programma moet immers ergens zijn geheugen kwijt totdat hij het kan afspelen), het mag echter niet zo zijn dat je hierdoor met regelmaat 'bevroren beeld' te zien krijgt (een enkele keer is wel mogelijk). Heb je de suggestie van DennisSchreve over het verwijderen van de cookies en internetgeschiedenis al getest? Mocht je de problemen blijven houden, verwijder Silverlight dan en installeer deze opnieuw. Ook kun je de www.itvonline.nl nog proberen en is er voor Windows10 ook de iTV online app (zoals Henk2304 aangeeft).
Reputatie 4
Kees M., hebben de suggesties/opties het probleem opgelost?

Reageer