Beantwoord

Beeld en geluid lopen niet synchroon bij Stingray Classica

  • 25 July 2019
  • 32 reacties
  • 772 keer bekeken

Misschien al eerder gemeld maar ik vind het storend dat er een fractie tijdverschil is tussen muziekgeluid en beeld. Dit is alleen op Stingray Classica. Kan dit misschien gecorrigeert worden?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Jacco1969 30 November 2020, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Johan49
Hier geen last van het loopt mooi synchroon.
Heb je er misschien een Devolo-set of een switch of iets dergelijks tussen?
Sluit de tv-ontvanger eens direct aan op de Eperiabox en test het dan nog eens?
Johan49.

Of gebruik je een soundbar of surroundset voor het geluid?
Zowel in die apparaten als in de ontvanger zelf zit een mogelijkheid om het geluid te synchroniseren, indien dat bij jouw (combinatie van) apparaten niet zo is.

Zet de betr. uitgang (tv decoder kpn) op Dolby of Auto om de sync mogelijkheid te hebben.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Johan49, welkom! Heel erg vervelend dat je hier hinder van ondervindt! Ik ben ook heel erg benieuwd naar het antwoord op de vragen die door de heren hierboven gesteld worden. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat het inmiddels allemaal in orde is. Mocht je toch nog hulp nodig hebben, laat je het dan weten?
Hallo Marcia,
Ik vind zowel in de Samsung UE40ES8000 TV, Denon AVR-X2500H receiver en de KPN Setopbox mogelijkheden voor het corrigeren van de geluid vertraging in msec. Stel ik het bij voor b.v. Stingray dan klopt het niet bij NPO 1 etc. Gisteravond op Arte zie ik een zanger een compleet woord zingen en pas daarna hoor ik het geluid. (bij alle instellingen op 0 en alleen Setopbox en TV). Hier zou ik dus het geluid moeten vervroegen ?? Kortom, ik ben nog aan het puzzelen hoe het e.e.a. af te stellen. Wij hebben Glasvezel dus snelheid voldoende. Ik kom hier zeker nog op terug.
Groet, Johan.
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed. Ik ben in dat geval vooral benieuwd of je nog steeds een vertraging merkt als je de tv-ontvanger rechtstreeks aansluit op de Experiabox en op de televisie: dus zonder tussenkomst van de Denon.

Sinds enige tijd heb ik hetzelfde probleem. Wij luisteren enkijken graag naar een stukje rustgevende muziek voor het slapen gaan. Maar het is zeer storend geworden dat de dirigent een maat voor de muziek zit en dat je zanger ziet zingen met hun mond maar nog niet hoort. Wat is hier aan te doen KPN?

Irritant. Al enkele dagen lopen beeld en geluid bij Stingray Classica verre van synchroon. De storing is dermate dat zelf synchroniseren uitgesloten is. Verzoek aan KPN/Solcon om zsm actie te ondernemen.

Ik kan het nu niet beoordelen, want ben elders.

Maar heel vaak als ik deze zender 's avonds laat/ 's nachts aan heb is het behoorlijk a-synchroon ( heb 'm zo'n 2 à 3 X per maand aan overigens).

Maar…. dan is het ook zo via de doorgifte bij Ziggo. Derhalve denk ik dat het bij de zender (bron) zit en niet bij de provider in dezen.

Heb nu op logeeradres geen werkende Ziggo aansluiting ter beschikking. Alleen KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @hans42 en @ABCD44 erg vervelend dit! Zoals Peter aangeeft, lijkt zich dit ook bij Ziggo voor te doen. Advies is dan ook om contact op te nemen met Stingray zelf.

Hallo Marcia, Ik denk niet dat Stingray hier iets aan kan doen. KPN is mijn provider en van KPN verwacht ik deskundigheid en kennis van zaken.

Reputatie 4
Badge

Hier loopt ook sinds ongeveer een week het geluid van Stingray Classica achter bij het beeld. Erg storend. Als het aan Stingray zelf ligt is het toch merkwaardig dat ze dat na een week nog steeds niet in de gaten hebben. Zou toch fijn zijn als KPN hiernaar wil kijken.

Even gecheckt, @WimR . Nu (15:05) volkomen in sync. Via tv.kpn.com, want heb hier op logeeradres zelf alleen het basispakket op de decoder.

Hallo Marcia,

Mijn dank. Gisteravond weer heerlijk gekeken en geluisterd naar de 8e van Dvorak, Je weet blijklbaar de juiste knoppen bij de KPN technici te vinden.

Reputatie 7
Badge +30

Ik beken maar direct eerlijk dat ik nog geen tijd had gehad om iets te doen:sweat_smile: . Het lag dus niet aan mij. Maar wel fijn dat het opgelost lijkt! Fijn dat je het nog even liet weten. 

Reputatie 4
Badge

Helaas is het probleem dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld bij Classica weer terug. Omdat dit alweer ongeveer een week duurt meld ik het toch maar weer een keer.

Vriendelijke groet,

Wim

Reputatie 7
Badge +30

Ik geeft het door, @WimR! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Het is inderdaad vreselijk out of sync momenteel.

Het is een ding bij de HD versie van de zender vermoed ik. Want de SD versie bij Z. is nu wel synchroon.

(Geplaatst 26-11 om 15:14)

Reputatie 4
Badge

Ik geeft het door, @WimR! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Zojuist gedaan.

Groet, Wim

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb een melding gemaakt. 

Nog steeds out of sync.

(geplaatst 17-11 om 22:35)

Ik ervaar hetzelfde probleem als de vorige schrijver. Het loopt totaal niet synchroon. Wat ik ook probeer. Het is echt heel irritant moet ik zeggen. Kan er wat aan gedaan worden?

Ik heb hetzelfde probleem met Stingray Classic (voorheen Brava).

Het geluid en beeld loopt heel erg uit sync.

het is al maanden zo. Alle bovenstaande aanwijzingen om het op te lossen heb ik geprobeerd. Helaas geeft dat geen verbetering. Het is de enige zender die dit probleem heeft dus ik kan me moeilijk indenken dat het aan de verbinding of de apparatuur ligt. 

KPN los het svp op. Dit is heel erg irritant.

Johan

niks geholpen allemaal

Classica Heeft ook hier het zelfde asynchrone probleem. Hoe dit op te lossen

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst