Vraag

beeld en geluid niet synchroon

  • 26 March 2019
  • 5 reacties
  • 412 keer bekeken

Zoals de titel al verklapt, beeld en geluid lopen niet synchroon. Het betreft https://www.interactievetv.nl/tv-kijken via Google Chrome. Ieder andere streamingdienst geeft geen problemen, maar live tv kijken via ITV is niet te doen.
Overigens werkt Firefox wel redelijk, maar via die browser is er iedere 5 minuten een lagspike.

Hoe dit op te lossen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @jajano, welkom! Goed dat je het meldt. Er is geen algemene storing bekend met de website, maar we krijgen af en toe vergelijkbare meldingen binnen. De browsers en de klachten lopen wat uiteen, waardoor het lastig is hier een goede storingsmelding voor aan te maken.

Een verschil met live TV kijken en andere streamingsdiensten is dat het bij ITV Online niet echt mogelijk is eerst de uitzending te bufferen. Bij Netflix en Youtube wordt er eerst een stukje van de video opgeslagen op de computer, zodat er bij een slechte verbinding wat ruimte is om dat op te vangen. Bij live TV is dat niet mogelijk. Daarom ben ik benieuwd, werkt het wel goed als je een opname terugkijkt via de website?

Verder ben ik nog benieuwd, gebruik je Windows of een Mac? Of Linux? Welke versie van het besturingssysteem?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @jajano, ik hoop dat je dit nog verder kunt toelichten!
Hoi @jajano, welkom! Goed dat je het meldt. Er is geen algemene storing bekend met de website, maar we krijgen af en toe vergelijkbare meldingen binnen. De browsers en de klachten lopen wat uiteen, waardoor het lastig is hier een goede storingsmelding voor aan te maken.

Een verschil met live TV kijken en andere streamingsdiensten is dat het bij ITV Online niet echt mogelijk is eerst de uitzending te bufferen. Bij Netflix en Youtube wordt er eerst een stukje van de video opgeslagen op de computer, zodat er bij een slechte verbinding wat ruimte is om dat op te vangen. Bij live TV is dat niet mogelijk. Daarom ben ik benieuwd, werkt het wel goed als je een opname terugkijkt via de website?

Verder ben ik nog benieuwd, gebruik je Windows of een Mac? Of Linux? Welke versie van het besturingssysteem?


Dag Joran, bedankt voor je snelle antwoord.

In welke zin is ITV Online anders dan bijvoorbeeld een streamingdienst zoals Twitch? Daar ondervind ik namelijk geen problemen. Dus dan doet KPN iets niet goed, wat andere sites wel kunnen 🙂
Opnames terugkijken gaat prima, dus het zal zeker liggen aan het live bufferen.

Het is een windows 10 Home.

Als zaken als deze niet veranderen, dan is dit voor mij toch wel een breekpunt.. helaas.
Reputatie 7
Badge +28
Twitch is een hele goede vergelijking. Tussen de regels door probeer ik te achterhalen of het aan de internetsnelheid ligt die de computer ontvangt. Die kans lijkt me dan klein.

Ik laat dit graag verder onderzoeken door de technische dienst. Kun je de volgende vragen nog beantwoorden?
  • De computer waar je dit op merkt, is dit een PC of laptop? Bekabeld of draadloos aangesloten?
  • Zijn er andere computers/laptops in huis en doet dit probleem zich daar ook op voor?
  • Heeft het wel goed gewerkt? Zo ja, kun je een indicatie geven wanneer dit probleem is ontstaan?
Als je ook je profiel kunt aanvullen met je adresgegevens en klantnummer maak ik een storingsmelding aan.
  • De computer waar je dit op merkt, is dit een PC of laptop? Bekabeld of draadloos aangesloten?


Desktop PC, bekabeld.

  • Zijn er andere computers/laptops in huis en doet dit probleem zich daar ook op voor?


Ja, maar zoals met alles.. de ene keer lijkt het beter te gaan maar valt het uiteindelijk toch tegen. Bij het aanzetten van fullscreen gaat het altijd mis dus dat doe ik al niet meer..

  • Heeft het wel goed gewerkt? Zo ja, kun je een indicatie geven wanneer dit probleem is ontstaan?


Sinds de ingang van de nieuwe website heb ik geen moment gehad dat dit niet aanwezig was, vermijd sindsdien ook heel graag ITV Online dmv achteraf programma's terug te kijken.

Reageer