Beantwoord

Beeld en geluid valt met regelmaat weg

  • 12 January 2020
  • 10 reacties
  • 372 keer bekeken

Reputatie 1

Hi

Sinds een maand overgestapt van Telfort naar KPN en gelijk de 500 mb verbinding genomen.

Nu valt met tv kijken regelmaat het signaal weg, 2-3 sec. en dan weer terug. Ook al paar keer gehad dat tv ontvanger opnieuw spontaan opstart.

Ik heb de Arris tv ontvanger en heeft de laatst firmware. De ontvanger zit rechtstreeks via een wall-outlet op de Experia box aangesloten en er zit niets anders tussen. Reset van de tv ontvanger helpt niet, Experia box opnieuw opstarten helpt niet, ook niet als de stroom er 10 min af is. 

Dit issue met Telfort nimmer gehad, was altijd stabiel. Internet verbinding is stabiel. 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 January 2020, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @mierlp . Welkom bij KPN.

Jammer dat het nog niet vlekkeloos verloopt. Die wall outlet. Is dat interne cat5/6 bekabeling? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Ik wil, om de interne bekabeling uit te sluiten, voorstellen om de Arris (tijdelijk) met een meegeleverde ethernetkabel te proberen. Als het probleem terugkeert, kun je dan je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Reputatie 1

Hi Erwin,

 

Zoals gevraagd de ontvanger rechtstreeks aangesloten met de bijgeleverde kabel aangesloten op het modem. Helaas biedt dat géén verbetering en blijft het beeld/geluid met willekeurige momenten weg vallen. 

Leuk je even gesproken te hebben. We hebben alle potentiële storingsbronnen min of meer uitgesloten. We hebben samen een ticket aangemaakt. Je wordt binnen 48 uren teruggebeld. 

De collega zal vast een adequate oplossing gaan bieden. Hou je mij op de hoogte? 

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Reputatie 1

Hi

Ik ga het maar weer opnieuw proberen. Betreffende probleem is nimmer opgelost en is ontstaan na overstap Telfort naar KPN. Beeld/geluid valt willekeurig enkele seconden weg...kan 1 keer per dag zijn of 3 keer per uur. Net of verbinding tussen tv ontvanger en tv weg valt. Beeld zwart en dan zie je hetzelfde als wanneer je een bron selecteert.

Nog keer telefonische contact gehad in begin van COVID ..maar geen monteur (dat begrijp ik)

Wat is er allemaal gedaan ZONDER resultaat :

  • tv ontvanger rechtstreeks op Experia v 10a
  • tv ontvanger omgeruild door monteur
  • Experia box software opnieuw gedownload in overleg met support
  • HDMI kabel tussen Experia en tv vervangen
  • Andere tv geprobeerd

Van een KPN glasvezel field engineer (die ik toevallig ken) wordt aangegeven dat de GBIC is de centrale wijk kasten die gebruikt worden niet echt geschikt zijn voor een 500 mb verbinding die ik heb en dat er meerdere problemen bekend zijn hiermee. Geen idee of het klopt. Alle dingen die hier ter plekke zijn geprobeerd lossen het probleem niet op. Bij Telfort geen last van gehad, en hetgeen is veranderd is over stap naar KPN (zelfde netwerk), van 200 naar 500 MB, ander modem en tv ontvanger.

Wat niet is gedaan is het modem vervangen
 

Ik hoop dat er gereageerd wordt en nog belangrijker...het opgelost wordt

 

Hoi @mierlp . Wat vervelend dat het issue nog steeds speelt.

Ik heb zojuist een nieuw ticket aangemaakt. Kun je komende twee dagen bereikbaar zijn op je mobiele contactnummer? De technische dienst gaat contact zoeken. Mochten ze de oorzaak op afstand niet vinden kan er nu wel een monteur aangestuurd worden. Maar ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Laat je weten hoe het gesprek verloopt?

Reputatie 1

Hi Erwin

Dank voor de terugkoppeling. Ik ben bereikbaar en laat het je weten

 

Greetz Peter

 

Ik heb exact hetzelfde probleem en ook de WiFi heeft maar 20meter bereik en mijn modem deed het  2 weken goed zowel rechtstreeks op de modem of via stopcontact versterker dit is de nieuwste modem en hd kastje erg vreemd ik dacht tv weer kapot monteur gehad en die constateerde een ontvangst probleem hoe moeten we dit nou oplossing 

Reputatie 1

Zoals je kunt lezen zijn hier ook al alle varianten al geprobeerd. Op moment dat ik van Telfort naar KPN ben geswitched is de ellende begonnen. Nooit eerder last van gehad.

Ook mijn internet verbinding valt dan 3-8 seconden weg. Merk je vooral goed wanneer je radio luistert en Windows de melding geeft dat er geen internet verbinding is. Dat zegt volgens mij voldoende.
Het is inderdaad niet alleen de tv maar gewoon de gehele verbinding.

Speelt pas 14 maanden en nog steeds geen oplossing.

Hmm dit moet sneller kunnen anders de rekening bevriezen vanwege gebreken van levering ik ga bellen en kijken wat het uithaalt he hoort nog als er een oplossing bekend isÂ