Vraag

Beeld/geluid valt weg op 4K TV

  • 20 April 2019
  • 12 reacties
  • 308 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Het beeld / geluid valt telkens weg op mijn 4k TV (met 4K abonnement) en komt dan daarna gelijk weer terug. Alleen doet hij dat 3x per 5 minuten. Na herstarten ontvanger is het over, maar de volgende dag begint het weer. Heb gezocht op het forum, daar lees ik dat een high speed HDMI kabel de oplossing is. Die zit er echter bij mij tussen (rechtstreeks ontvanger TV.

Wat kan er meer mis zijn?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi @BdR

Wat vervelend dat je problemen ervaart met tv kijken. Ik lees dat je een goede HDMI kabel hebt aangesloten. Welke merk TV heb je? En in welke HDMI-ingang heb je het aangesloten? Probeer eventueel een andere HDMI-ingang van de tv.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @BdR, welkom terug! Heb je de mogelijkheid om de kabel die je nu gebruikt, niet alleen op een andere ingang van de tv te proberen, maar ook op een andere ontvanger om te kijken of die kabel misschien toch defect is? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Reputatie 1
Badge
Andere ingang, andere kabel, helpt allemaal niet.
Reputatie 7
Badge +22
Andere ingang, andere kabel, helpt allemaal niet.
Dit is erg vervelend, welke merk en type TV heb je @BdR?
Reputatie 1
Badge
Sony KD65-AF8
Reputatie 7
Badge +22
Sony KD65-AF8
Bedankt, ik heb nog een hulp gevraagd aan een ander forumlid. We hebben een paar jaar geleden deze issue ook gehad toen we mee deden aan de 4K testpilot.
Reputatie 7
Heb je ook al een keer getest met de andere TV ontvanger?
Bij het Internet en TV 4K abonnement heb je, als het goed is, twee TV ontvangers gekregen.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, @BdR. Heb je inmiddels een antwoord op je vraag? Als je nog hulp wenst, laat het vooral weten!
Reputatie 1
Badge
Nee, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag. Heb niet met andere ontvanger getest, maar wel met andere kabels/ingang. Zelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +22
Nee, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag. Heb niet met andere ontvanger getest, maar wel met andere kabels/ingang. Zelfde probleem.
Om antwoord op je vraag te krijgen, zou je dit nog even kunnen overwegen:
Heb je ook al een keer getest met de andere TV ontvanger? Bij het Internet en TV 4K abonnement heb je, als het goed is, twee TV ontvangers gekregen.
🙂
Reputatie 7
Badge +30
Het is inderdaad wel even belangrijk dat je de andere ontvanger test. Dan kunnen we uitsluiten of het daar aan ligt. Als het probleem dan ook speelt, dan heeft het sturen van een nieuwe niet zoveel zin.
Reputatie 1
Badge
Ja, maar op die 2e wordt niet veel gekeken. Ik zal de ontvangers verwisselen. Morgen wellicht antwoord op het vervolg.