Beantwoord

Beeld hapert op nieuwe tv-ontvanger

  • 7 July 2020
  • 17 reacties
  • 238 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Sinds kort heb ik een nieuw kastje voor 4K zo’n Arris. Sindsdien hapert mijn beeld soms en loopt soms ook vast. Als ik dan de stekker uit het kastje haal en even wacht en dan weer opstart dan doet ie het weer even goed. Maar is wel lastig om dit soms 5 keer per dag te moeten doen. Het lijkt net alsof het kastje niet snel genoeg kan streamen. Ik heb een vaste lijn tussen de arris en de modem. Weet iemand wat ik nog kan doen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Natasja 13 July 2020, 15:59

Bekijk origineel

17 reacties

Wij hadden er ook steeds last van maar sinds de laatste update geen last meer. Ongeveer 3 weken terug.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @EHB. Van harte welkom hier. Wat frustrerend dat je haperend beeld ervaart. Is je internetverbinding wel stabiel? En heb je de stappen al doorlopen voor het oplossen van slecht of haperend beeld? Als dit niet werkt, wil ik je vragen om je tv-ontvanger een reset te geven. Zou je verder alvast je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder?

Ik heb alles doorlopen zoals aangegeven door KPN dus ook de reset van de tv ontvanger. Ik heb pas geleden mijn abonnement laten aanpassen voor 4K. Internet vind ik niet stabiel en snelheid is zeer laag Max 30 Mbit down via WiFi met draad (waar de tv mee verbonden is) komt niet boven de 100 mbit Mijn abonnement is 200 mbit

Badge +19

Kunt u iets meer vertellen over de constructie "wifi met draad"? Het is namelijk of bekabeld(draad) of wifi. Meer smaken zijn er niet. Ik mag toch hopen dat u geen draadloos verbindingset gebruikt.

WiFi snelheid is 30 mbit 

en met draad is de snelheid Max 100mbit

Badge +19

Hum die 100 is wel weinig. Heeft u glasvezel?

Ja ik heb glasvezel. Vind het zelf ook laag. Maar al vaker telefonisch contact gehad maar krijg dan te horen “als er veel mensen op het net zitten dan zakt de snelheid” 

Badge +19

Heb je het glasvezelkastje al een keer 2minuten van de stroom gehaald?

Jazeker

Badge +19

Dan zal er toch een medewerker aan te pas moeten komen. Die reageert vanzelf.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... 100 mbit weinig? Sinds wanneer is dat? Ruim voldoende voor tv. Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd tussen tv ontvanger en Experiabox? 

Badge +19

@Nick83 Het zou hier gaan om een 200Mbps abonnement. Maar wellicht doet een andere kabel het wel goed. 

Daar zat ik ook aan te denken. Andere kabel proberen dan maar. Ik laat de resultaat weten.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @EHB. Als ik je abonnement erbij pak, dan zie ik dat je een glasvezelabonnement hebt met 100/100Mbit/s. Als je dus bekabeld een snelheid van 100Mbit/s meet, is dat perfect. De 30Mbit/s via WiFi kan inderdaad iets beter. Hoe heb je dit gemeten? Belangrijk is dat je de snelheid meet op één apparaat (bij voorkeur een laptop of PC) en overige apparaten die verbonden zijn met internet uitschakelt. Sluit ook downloadprogramma's en dergelijke af. Doe vervolgens een speedtest. Dan krijg je een betrouwbaarder resultaat. Verder raad ik je aan om het topic met oplossingen voor trage WiFi te doorlopen. 

Wat je tv-ontvanger betreft: ervaar je dit probleem alleen op de Arris VIP5202 tv-ontvanger of ook op je andere tv-ontvanger(s)? Heb je deze al eens omgewisseld van plek? Verhuist het probleem dan mee? Op die manier kunnen we controleren of het probleem wordt veroorzaakt door je tv-ontvanger zelf of door iets anders. En had je al getest met een andere kabel? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @EHB. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels is opgelost. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.

Hoi Natasja

Je zegt om een andere kabel te proberen maar is afgelopen maart aangelegd door kon dus daar kan het niet aan liggen.

 

Gr F.Habing

Reputatie 6
Badge +9

Hoi Natasja

Je zegt om een andere kabel te proberen maar is afgelopen maart aangelegd door kon dus daar kan het niet aan liggen.

 

Gr F.Habing

Uit je eerdere reactie in dit topic begreep ik dat je sinds de laatste update geen problemen meer ervaart, @bollywood1296. Die vraag stelde ik aan de topicstarter en dit is puur om uit te sluiten dat de bekabeling de problemen veroorzaakt. :slight_smile:  Als je nog andere vragen hebt, start dan gerust een nieuw topic.

Reageer