Beantwoord

Beeld interactieve tv valt weg en slecht bereik mobiel

  • 21 February 2021
  • 5 reacties
  • 96 keer bekeken

Interactieve tv is hopeloos. Voor meer dan 100 euro per maand mag je toch wel iets meer verwachten. Het is steeds maar weer alles resetten en dan gaat het weer een paar dagen goed. Opname onbereikbaar, of de een wel en de andere niet. Bij overschakelen naar zender stotterend geluid en geen beeld en na een minuut werkt het weer. Volgende zender alles weer opnieuw. Regelmatig gaat alles spontaan uit, zelfs de tv. Er brandt dan niets meer en zo ineens komt alles weer opzetten. Ik snap er niets meer van. Al meer dan een half jaar aan de gang. Tijdens het werken voor 5 g na elk weekend resetten, daarna zou update komen en moest alles goed zijn. Update geweest, maar problemen blijven. Ben eigenlijk wel een beetje klaar met kpn. Mobiel bellen lukt binnenshuis ook niet. Ga je naar een kpncenter. Zegt zo’n juffrouw doordleuk, nou volgens onze gegevens heeft kpn voldoende dekking. Nou heel het dorp heeft porblemen met binnenshuis bellen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 25 February 2021, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Je mag zeker een prima kwaliteit tv verwachten. Dat hebben de meeste mensen namelijk.  Dus de grote vraag is waar gaat het mis bij jou? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld netwerk? En kijk hier is naar jouw positie tov de zendmasten.  https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Winger50 Welkom hier op het KPN Forum! Heb je de reactie van Joep al bekeken? Zou je er eens op in kunnen gaan? Volgens mij geef je twee dingen aan: tv-kijken gaat niet lekker en binnenshuis kun je niet goed mobiel bellen. Kun je dus uitleggen hoe je de tv hebt aangesloten?  En over het bereik met je mobiel: ervaar je dit alleen binnenshuis? Hoe is het buiten? Het kan iets met het bereik zijn, maar het kan ook aan iets anders liggen. Om dat uit te sluiten: wat gebeurt er als je een andere simkaart in jouw toestel stopt? En wat gebeurt er als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?

Hallo Bart,

het klopt, er zijn 2 problemen. Het mobiel is altijd al knudde geweest. Dit geldt op diverse plekken in en rond het dorp. Buiten gaat, maar binnen wordt het een probleem. Wanneer ik pal tegen het raam ga zitten gaat het iets beter. Heb inmiddels 3 verschillende iphones gehad, maar het probleem is daarmee niet verholpen. Hoe nieuwer de telefoon hoe beter het gaat, lijkt het. Ook bezoekers klagen over de verbinding.

de interactieve tv is het andere probleem. Momenteel gaat het weer even goed, maar moet toch wel maandelijks (soms wekelijks) een paar maal alles uitzetten en opnieuw laden. Wanneer dat een paar keer is, dan oké. Maar op een moment dan ben je er klaar mee. Hoewel kpn aangeeft steeds met verbeteringen bezig te zijn merk ik daar niets van. Ik ben op leeftijd en gewoon de eenvoudige dingen kunnen doen. Al die wijzigingen die er komen, daar zit ik helemaal niet op te wachten. De apparatuur staat hier ook al jaren, misschien zijn die ook eens aan vervanging toe. Ik weet het verder ook niet. Wel dat ik kpn steeds minder leuk vind.

Sorry Bart,

heel verhaal maar onvolledig. De tv loopt via de experiabox v8 naar hmb 2260 kastje uit 2013.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Winger50 Dank voor je toelichting! 

Op je ‘mobiele vraag’ kan ik goed ingaan, al heb ik je adresgegevens niet bij de hand. (zet ze eventueel in je Forum Profiel. Daar staan ze veilig en privé en ik kan dan naar het bereik bij jou in de buurt kijken).

Op zich kan ik je ook zonder die adresgegevens het één en ander uitleggen over bereik met je mobiele telefoon. Het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. Je zult begrijpen dat we als telecomprovider geen invloed hebben op externe omstandigheden zoals bebouwing. Ook kunnen we niet lukraak zendmasten plaatsen. Om die redenen is optimaal bereik binnenshuis niet 100% te garanderen. Buiten dat is er gelukkig wel iets dat je zelf kunt doen om binnenshuis goed bereikbaar te zijn. Je kunt bellen via wifi: eigenlijk dé oplossing voor dit soort problemen. 

Wat me ook opvalt is dat je het hebt over iPhones. Vooral bij de oudere modellen wilde het bereik nog wel eens voor problemen zorgen. Het heeft te maken met de plaatsing van de antennes in de telefoon zelf. Bij de nieuwe modellen is dat een stuk beter en dat sluit wel weer aan bij wat je zegt. Heb je trouwens een hoesje om de telefoon? Wil je dat er eens vanaf halen en kijken of dat verschil maakt? Maar probeer vooral bellen via wifi. Ik ben heel benieuwd of dat werkt. 

Dan over je tv. “loopt via de experiabox v8 naar hmb 2260 kastje uit 2013,” schrijf je. Maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset of is de HMB-ontvanger rechtstreeks met een kabel aangesloten op de Experia Box? Heb je de ontvanger al eens een volledige reset gegeven en de software opnieuw ingeladen? Dat is dus een stap meer dan enkel uitzetten.