Vraag

Beeld interactieve TV volledig weg

  • 28 June 2021
  • 20 reacties
  • 133 keer bekeken

Sinds een paar weken valt het heleĀ beeld van de interactieve tv weg. Dit duurt soms een paar seconden en soms een paar minuten. Gebeurd op alle zenders. Afgelopen dagen is het echt heel extreem en is tv kijken bijna niet mogelijk.

Modem opnieuw opgestart, tv kastje opnieuw opgestart. Alle software opnieuw geladen maar niks helpt.

Waar ligt dit aan?Ā Kunnen jullie mij helpen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Lijkt mij niet te doen, om zo TV te kijken, @Lamuralla! Je hebt al het Ć©Ć©n en ander geprobeerd, fijn om te lezen. Eerste vraag die bij mij naar boven komt, is hoe de TV ontvanger aangesloten is op het modem? Via een kabel of een draadloze verbindingsset?Ā 
Als het via een kabel aangesloten is, heb je de kabel gecontroleerd (er in en eruit gedaan, geen knik oid in de kabel of een andere kabel getest)? Mocht het via een DVS zijn, heb je deze al eens gereset? Ik ben ook benieuwd welk type TV ontvanger je van ons hebt!Ā 

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Ik ben momenteel niet thuis vandaar dat ik nog niet heb gereageerd maar het is nog niet opgelost.

Ā 

heb eenĀ Arris VIP 2952Ā V2 ontvanger die bekabelt zit aangesloten. Internet verbinding is goed daar ligt het niet aan.

Reputatie 7
Badge +16

Duidelijk! En heb je de huidige kabel al gecontroleerd (er in en eruit gedaan) en een andere kabel getest? Als je dat na thuiskomst nog kunt laten weten?

Goedemiddag,

Ā 

zo juist alles getest en ook de kabel en dat werkt allemaal perfect. Denk echt dat het aan de tv ontvanger ligt aangezien alles verder perfect werktĀ 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de HDMI kabel tussen ontvanger en tv ook al eens wat mee geprobeerd? Andere geprobeerd? Kabel omdraaien? Lees ik tenminste hier op forum wel eens ...

Als er iets mankeert aan de utp kabel tussen ontvanger en Experiabox, dan zie je meestal een foutmelding op scherm. Daar lees ik niet van. Dus ik vermoed dat het probleem daar niet zit.

HDMI kabel ook al gewisseld maakt niks uit. Het gebeurd vooral na dat tv ontvanger enige uren aanstaat. Het word steeds erger op het moment.Ā 

Reputatie 7
Badge +16

OkƩ, dan kunnen wij dat ook afvinken.

Als er iets mankeert aan de utp kabel tussen ontvanger en Experiabox, dan zie je meestal een foutmelding op scherm. Daar lees ik niet van. Dus ik vermoed dat het probleem daar niet zit.

Ik denk zelf ook dat we het ergens anders moeten zoeken.Ā Je gaf aan dat het sinds een paar weken speelt: is er iets gewijzigd of anders aangesloten in huis, qua apparatuur? De TV ontvanger is met een kabel aangesloten op het modem: is dat rechtstreeks op het modem of zit er nog iets tussen; bijvoorbeeld een switch?Ā 

Bij bijvoorbeeld een switch is het belangrijk dat deze IMPG snooping ondersteunt. In het onderstaande topic kun je daar meer informatie over vinden:


Als er nog iets tussen zit, wil je dan controleren of het beeld ook wegvalt als je het er tussenuit haalt?Ā 

Ik nu de tv ontvanger rechtstreeksĀ op mijn tv aangesloten en het probleem blijft zich herhalen.

Het zit hem dus in de tv ontvanger. Normaal tv kijken is bijna niet meer te doen, ook merk ik dat het menu etc enorm traag is. Heb alles al ge reset en ook nieuwe software geladen maar niks lijkt te helpen.

Net weer alles opnieuw ingesteld en geĆ¼pdate maar het is nu echt hopeloos. Zou iemand mij zsm kunnen helpen?Ā 

Reputatie 7
Badge +16

Net weer alles opnieuw ingesteld en geĆ¼pdate maar het is nu echt hopeloos. Zou iemand mij zsm kunnen helpen?Ā 

Voor snel en direct contact, kun je het beste met ons bellen (0800 0402) of chatten via onze servicepagina!Ā 

Er is een omruilafspraak gemaakt voor de TV ontvanger: informatie hierover heb je per e-mail en SMS ontvangen. Laat je weten of de nieuwe TV ontvanger het probleem opgelost heeft?

Reputatie 7
Badge +16

Ben benieuwd naar een update, @Lamuralla: heb je de nieuwe TV ontvanger al kunnen afhalen en installeren?

Inmiddels nieuwe tv ontvanger aangesloten.

probleem blijft zich herhalen alleen nu lang zo erg niet meer. Heb alles nu rechtstreeks aangesloten op het modem en probleem is dus niet opgelost. Vind dit heel vreemd aangezien we dit nooit eerder hebben gehad.

Reputatie 7
Badge +16

Jammer! De kans dat dit aan de nieuwe TV ontvanger ligt, is nihil.

De internetverbinding is goed, modem is al een keer herstart, kabel is gewisseld en de TV ontvanger is omgeruild: de nieuwe TV ontvanger is rechtstreeks aangesloten op het modem, maar het probleem blijft: het beeld valt weg, zonder een foutmelding.Ā Maakt het verschil als je de TV ontvanger aansluit op een andere HDMI poort?

En deze vraag, kun je die nog beantwoorden?

Je gaf aan dat het sinds een paar weken speelt: is er iets gewijzigd of anders aangesloten in huis, qua apparatuur?Ā 

Wat ook kan, is dat Ć©Ć©n van de aangesloten apparaten in jouw netwerk deze storing veroorzaakt. Je kunt dat controleren door alle externe apparaten die aangesloten/ verbonden zijn met het modem uit te schakelen: je houdt dan het modem en de TV ontvanger (die rechtstreeks verbonden is met een kabel) over. Als je nu Ć©Ć©n voor Ć©Ć©n een apparaat weer aansluit en checkt hoe het dan met het beeld van KPN TV gaat? Mogelijk heeft Ć©Ć©n van de externe apparaten ook de instelling IGMP proxy, waardoor deze storing veroorzaakt wordt.

Bedankt voor je snelle reactie.Ā 
Ik ga dit proberen en ga kijken of ik wat kan vinden.Ā 

Reputatie 7
Badge +7

HDMI kabel ook al gewisseld maakt niks uit. Het gebeurd vooral na dat tv ontvanger enige uren aanstaat. Het word steeds erger op het moment.Ā 

@LamurallaĀ Je schrijft dat je de hdmi-kabel hebt gewisseld.

Dan blijft de vraag of je hem hebt gewisseld met een ander type hdmi-kabel. Heb je dat gedaan?

Ja ik heb hem gewisseld met een veel duurder gold plated exemplaar.

Reputatie 7
Badge +7

Ja ik heb hem gewisseld met een veel duurder gold plated exemplaar.

@LamurallaĀ En welke type hdmi is dat dan?Ā HDMI 1.4,Ā HDMI 2.0 ofĀ HDMI 2.1?

Monster HDMI kabel 1.4

Ā 

probleem blijft zich nu weer herhalen en duurt ook weer langer voordat het zwarte beeld weg valt. Heb alle andere apparatuur dat kon storen reeds verwijderd zoals Nintendo switch maar maakt geen verschilĀ 

Reputatie 7
Badge +7

Monster HDMI kabel 1.4

probleem blijft zich nu weer herhalen en duurt ook weer langer voordat het zwarte beeld weg valt. Heb alle andere apparatuur dat kon storen reeds verwijderd zoals Nintendo switch maar maakt geen verschilĀ 

@LamurallaĀ Probeer dan eens eenĀ HDMI 2.1-kabel.