Beantwoord

Beeld op zwart

• 1 maart 2018
  • 3 reacties
  • 258 keer bekeken

Badge
We hebben sinds een maand een nieuwe ontvanger. Sinds een week gaat regelmatig het beeld op zwart. Soms een paar seconden soms een minuut of nog wat langer. De afstandsbediening werkt dan ook niet op de tv (Samsung ) en er komt een melding dat de resolutie niet overeenkomt en dat op de ontvanger moet aanpassen. Heb de resolutie op automatisch staan op advies van de KPN monteur. Storing is zeer storend. Wie heeft hetzelfde en hoe is het opgelost?
icon

Beste antwoord door wjb 9 maart 2018, 08:51

Die 100Hz van jouw TV heeft niets te maken met die 50Hz van van die 1080p@50Hz. Het HD signaal wordt bij ons in Nederland met maximaal 50Hz aangeleverd. In Amerika en sommige andere delen van de wereld is dat 60Hz.
Onze televisie is een 800Hz televisie en ook die krijgt als input gewoon die 50Hz stream. Wij hebben onze TV ontvanger op 1080i staan omdat daarmee alle upscaling door de televisie gedaan wordt en die kan dat veel beter dan de TV ontvanger.
De instelling 1080p@50Hz is echter een goed alternatief als jouw televisie problemen heeft met 1080i.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Kerik, welkom terug op het forum! Vervelend inderdaad! Ik heb toevallig ook sinds kort een nieuwe Samsung televisie en zag een zelfde soort melding in beeld verschijnen. De resolutie van m'n tv-ontvanger stond toen op 1080i.

Ik heb vervolgens de resolutie op de tv-ontvanger veranderd naar 1080p@50Hz en sindsdien heb ik die melding niet meer gezien. Zou jij dat ook eens willen doen?

Mocht dat niet helpen, dan hoor ik graag van je hoe de ontvanger aangesloten is op de Experia Box.
Badge
Heb ik ook gedaan maar daar koop je geen 100 hrz tv voor. Staat een afspraak met de monteur om de internet snelheid te verhogen. Betaal voor 60 mb en krijg amper 20 mb. Na het bezoek van de monteur ( gaat er 2 draden bijzetten in de centrale) moet ik 40 mb hebben. Ben benieuwd. Als dat niet lukt ben ik weg bij KPN
Reputatie 7
Die 100Hz van jouw TV heeft niets te maken met die 50Hz van van die 1080p@50Hz. Het HD signaal wordt bij ons in Nederland met maximaal 50Hz aangeleverd. In Amerika en sommige andere delen van de wereld is dat 60Hz.
Onze televisie is een 800Hz televisie en ook die krijgt als input gewoon die 50Hz stream. Wij hebben onze TV ontvanger op 1080i staan omdat daarmee alle upscaling door de televisie gedaan wordt en die kan dat veel beter dan de TV ontvanger.
De instelling 1080p@50Hz is echter een goed alternatief als jouw televisie problemen heeft met 1080i.

Reageer