Vraag

beeld staat 1 a 2 seconde stil bij wisselen zender

  • 1 November 2020
  • 18 reacties
  • 413 keer bekeken

Hallo,

Vroeg mij af of het normaal is dat bij het schakelen naar een andere zender het beeld begint met 2 seconde stilstaan? Heb een 4k tv ontvanger. Verder geen haperend beeld ouzo.

 

mvg Sander


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Spelli, welkom op het KPN Forum.

Hoewel dit niet storend is, is het niet helemaal de bedoeling dat het beeld blijft stilstaan. Je zou eventueel een software reset kunnen proberen om dit probleem te verhelpen.

 

Hallo, dat is snel met een nieuwe box..

gedaan maar heeft helaas geen effect gehad. 

Reputatie 7
Badge +13

@Spelli, dat is raar. Ik ga het voor je uitzoeken, misschien zijn er meer mensen die dit probleem ook onder vinden.

Oke bedankt.

Anders heb ik liever de normale ontvanger ipv 4k

nog geen nieuws of oplossing, heb dit nooit gehad namelijk bij de normale ontvanger aantal maanden geleden

@Hanna_ 

 

Hier ook sinds een week overgegaan naar KPN en bij het switchen staat het beeld ook even stil..…

Ben benieuwd of hier al iets van bekend is.

@Hanna_ @Kpn @Sopel 

we zijn al klant dus KPN vindt het waarschijnlijk niet zo belangrijk hierop terug te komen..

Hallo

Ben sinds kort klant geworden bij kpn en dat is mij gelijk opgevallen dat het beeld dus stil blijft staan voor een seconde of 2 ongeveer. Ik vind dit wel erg storend en kan er maar niet aan wennen. Gebeld met kpn en de medewerker zei me om de software opnieuw te installeren wat ik ook meerdere malen gedaan heb en daarnaast ook naar fabrieks instellingen terug gezet zonder succes heelaas. Heb de 4k boxen besteld en als dat probleem zich blijft voordoen bij die nieuwe boxen dan moest ik weer terug bellen. Gisteren bij mn neef geweest en die heeft het zelfde probleem al ruime tijd. Daarna mn broer gebeld en die heeft ook hetzelfde probleem. Alleen hun 2 zijn daar aangewend zeggen ze en daarom geen werk van gemaakt. 

Dit probleem hebben dus meerdere mensen al ruime tijd en kan me niet voorstellen dat dit niet bekend is bij kpn. 

Lees ook boven dat de kpn medewerker dit uit zou zoeken maar daar is het bij gebleven. 

@kpn kan dit probleem verholpen worden? 

Hoor graag!

Bvd

@Mmc40 

Ik heb contact gehad via Twitter omdat hierop niet gereageerd werd meer zoals beloofd. Daar werd mij verteld dat dit een bekend probleem is en dit waarschijnlijk met een volgende software update verholpen zou worden.  Maar daarover is nog niks bekend 

Spelli

Bedankt voor de info👍

Sinds een maand ook KPN en hier ook stilstaand beeld, gisteren nieuwe ontvanger gekregen maar ook nu staat het beeld even stil bij zappen tussen zenders, iemand al een oplossing gevonden 

Reputatie 7

Sinds een maand ook KPN en hier ook stilstaand beeld, gisteren nieuwe ontvanger gekregen maar ook nu staat het beeld even stil bij zappen tussen zenders, iemand al een oplossing gevonden 

Welke TV ontvanger heb je dan?

Arris vip5202

Reputatie 7

Arris vip5202

Daar hoort de vertraging bij switchen tussen zenders 0 seconden stil te zijn.

Dat is dus helaas niet, en dit is al de tweede ontvanger

Reputatie 7

Dat is dus helaas niet, en dit is al de tweede ontvanger

Dat bevreemdt me ten zeerste,

Ook ik heb een 5202 en ik ervaar geen enkele vertraging.

Reputatie 7
Badge +9

Sinds een maand ook KPN en hier ook stilstaand beeld, gisteren nieuwe ontvanger gekregen maar ook nu staat het beeld even stil bij zappen tussen zenders, iemand al een oplossing gevonden 

Bij drie verschillende tv-ontvangers van KPN heb ik dit ook waargenomen. Ik neem dus aan dat het iets is dat hoort bij het uitzendsysteem van KPN, en niet bij de ontvanger. Ik vind het overigens niet echt storend.

Piet.