Vraag

beeld staat af en toe kort stil

  • 7 July 2020
  • 44 reacties
  • 1655 keer bekeken

Reputatie 1

Wie weet de oplossing, ik heb met regelmaat dat het beeld tijdens het tv kijken heel kort stil staat, erg vervelend.

mn setup is een Experiabox V10 icm met de 4K ontvangers gecombineerd met een glasvezel 200. De tv is een Sony 65AG8 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +24

En de ontvangers zijn met een kabel aangesloten op de Experiabox? Zonder dat daar iets tussen zit?

Reputatie 7

Je bent niet de enige die dit issue ervaart, ook wij ervaren dit fenomeen sinds vandaag op onze ZXV8001 met het nieuwe menu.

Ook hier 200Mbps glasvezel.

Ik hoop dat KPN dit fenomeen serieus gaat onderzoeken want ik kan niet zeggen dat ik blij wordt van dat nieuwe menu.

Reputatie 1

En de ontvangers zijn met een kabel aangesloten op de Experiabox? Zonder dat daar iets tussen zit?

Bekabeld aangesloten 

@ronnymes . Dus de ontvanger is met een kabel rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Wat voor soort 4k ontvanger is het?

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?

Reputatie 1

@ronnymes . Dus de ontvanger is met een kabel rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Wat voor soort 4k ontvanger is het?

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?

Hi Erwin,

Ik heb m’n profiel aangepast en gebruik ik de Arris VIP5202

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog de HD ontvangers en dit probleem heb ik ook als ik opnemen kijkt.

Resetten werkt helaas niet.

Dit is sinds de update.

Was weer lang geleden dat dit probleem regelmatig aanwezig was.

Hopelijk bij de volgende update weer verholpen.

Hoi @ronnymes . Ik begrijp dat jij ook meerdere tuners hebt. Doet het probleem zich op beide tuners voor? Mocht je die tweede minder gebruiken, kun je die dan eens omruilen? Ik wil graag uitsluiten dat het niet met een defecte tuner te maken heeft. Het gebeurt bij live tv kijken, trouwens?

Reputatie 1

Hoi @ronnymes . Ik begrijp dat jij ook meerdere tuners hebt. Doet het probleem zich op beide tuners voor? Mocht je die tweede minder gebruiken, kun je die dan eens omruilen? Ik wil graag uitsluiten dat het niet met een defecte tuner te maken heeft. Het gebeurt bij live tv kijken, trouwens?

Ik zal de ontvangers omwisselen, het lijkt wel dat het veel meer voorkomt op rtl4, maar ik kijk niet zoveel live tv. 

Fijn dat je dat wil proberen. Mocht het met die andere tuner goed gaan, gaan we die andere uiteraard omruilen.

Reputatie 1

Fijn dat je dat wil proberen. Mocht het met die andere tuner goed gaan, gaan we die andere uiteraard omruilen.

Erwin, ik heb de tuner verwisseld echter is het probleem niet opgelost en opnieuw lijkt het voornamelijk bij RTL 4 voor te komen. 

Reputatie 1

En ineens werkt de afstandsbediening het niet meer, wel nog op de tv maar niet meer op de tuner.. Inmiddels als 2x herstart, maar maakt niet uit.. Het gaat lekker 😂 

Ik heb de andere ab gepakt en die doet het nog wel, ik zie dat de Bluetooth functie niet meer werkt, het blauwe ledje in de ab licht niet meer op. 

Het zit je niet mee. Heb je de batterij vervangen van die ene afstandbediening?

Wat de storing betreft moet ik dit nog even zeker weten: De tuner is met één lange kabel rechtstreeks op de experiabox aangesloten toch? Ik wil even zeker weten dat er geen versterker of switch tussenzit. 

Reputatie 1

Het zit je niet mee. Heb je de batterij vervangen van die ene afstandbediening?

Wat de storing betreft moet ik dit nog even zeker weten: De tuner is met één lange kabel rechtstreeks op de experiabox aangesloten toch? Ik wil even zeker weten dat er geen versterker of switch tussenzit. 

Ja, er zit geen switch tussen de tuner en de modem en batterijen van de ab had ik gelijk al verwisseld maar maakte niets uit. 
 

Ik wil je graag morgenmiddag even bellen. Schikt dat?

Reputatie 1

Ik wil je graag morgenmiddag even bellen. Schikt dat?

Overdag komt mij lastig uit, toevallig ben ik nu vanmiddag te bereiken of anders zou vrijdag een optie zijn. 

Ik heb vrijdagavond dienst. van 18:00 tot 22:00.  Als dat uitkomt, bel ik je dan wel even. 

Reputatie 1

Dubbele post

Reputatie 1

Ik heb vrijdagavond dienst. van 18:00 tot 22:00.  Als dat uitkomt, bel ik je dan wel even. 

Helaas is vrijdagavond geen optie voor mij, ik ben dan niet thuis. Ik ben wel telefonisch te bereiken 

Omdat het omruilen van die tuner hetzelfde effect heeft, lijkt het me nog niet zinvol om een nieuwe te sturen.

Heb jij glasvezel? Zou je dan de het glasvezelkastje even spanningsloos willen maken? En tevens de experiabox een harde reset geven? (reset gaatje, 10 seconden indrukken)

Als het daar niet beter van wordt, bel ik je wel even. Je hoeft dan niet per se thuis te zijn maar ik wil dan even aansturen op een monteursbezoek. 

Reputatie 1

Omdat het omruilen van die tuner hetzelfde effect heeft, lijkt het me nog niet zinvol om een nieuwe te sturen.

Heb jij glasvezel? Zou je dan de het glasvezelkastje even spanningsloos willen maken? En tevens de experiabox een harde reset geven? (reset gaatje, 10 seconden indrukken)

Als het daar niet beter van wordt, bel ik je wel even. Je hoeft dan niet per se thuis te zijn maar ik wil dan even aansturen op een monteursbezoek. 

Ik zal dat ook nog proberen en wat ik apart vind dat het vaak bij RTL4 gebeurd. 
 

Reputatie 1

Omdat het omruilen van die tuner hetzelfde effect heeft, lijkt het me nog niet zinvol om een nieuwe te sturen.

Heb jij glasvezel? Zou je dan de het glasvezelkastje even spanningsloos willen maken? En tevens de experiabox een harde reset geven? (reset gaatje, 10 seconden indrukken)

Als het daar niet beter van wordt, bel ik je wel even. Je hoeft dan niet per se thuis te zijn maar ik wil dan even aansturen op een monteursbezoek. 

Ik zal dat ook nog proberen en wat ik apart vind dat het vaak bij RTL4 gebeurd. 
 

Ik heb gedaan wat jij vroeg, helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Ik zal ook nog een nieuwe afstandsbediening vragen bij jullie. 

Hoi @ronnymes . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben samen de zaak nog even doorgesproken en ik heb een ticket voor je aangemaakt. Er wordt binnen een aantal dagen contact met jou gezocht (als het meezit, morgen overdag) door onze technische dienst.

Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de oplossing :-)  We houden contact via het forum.

 

Reputatie 1

Hoi @ronnymes . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben samen de zaak nog even doorgesproken en ik heb een ticket voor je aangemaakt. Er wordt binnen een aantal dagen contact met jou gezocht (als het meezit, morgen overdag) door onze technische dienst.

Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de oplossing :-)  We houden contact via het forum.

 

Insgelijks Erwin, 

Erg goeie service! Nu maar hopen dat het probleem achterhaald kan worden.

Oh, die afstandbediening is onderweg. Fijn weekend. 

Reputatie 1

Oh, die afstandbediening is onderweg. Fijn weekend. 

Ik ben zojuist gebeld, het was ook voor hun een aparte storing, omdat het alleen duidelijk gebeurd op RTL4. Ik krijg een andere UTP kabel om daarmee te testen.