Vraag

Beeld staat af en toe stil bij wisselen zender

  • 20 April 2021
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik ben sinds vandaag nieuwe klant en bemerkte dit probleem ook direct. Voorheen was ik klant elders en heb ik nooit geen stilstaand beeld na veranderen van zender gekend. Ik zie dat deze topic al 3 maanden oud is,  maar het probleem is er helaas dus nog steeds? Alle software updates zijn inmiddels uitgevoerd bij ons.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ano79, welkom en excuses voor de late reactie! Ik begrijp dat je merkt dat het beeld stilstaat als je zapt. Welke ontvanger(s) heb jij? En merk je dit op alle ontvangers? Of heb je er maar één? En heb je deze ontvanger al eens een ‘frisse start’ gegeven? Dat doe je via de instellingen in het menu. 

Een Arris VIP 5202. Ik heb de software bij laten werken een dag na installatie. Al leek me dat behoorlijk overbodig,  een dag na installatie door de monteur. Wat houdt een frisse start in? Heeft dit gevolgen voor andere instellingen of gegevens? Ik heb hier verder weinig verstand van namelijk. Het gaat erom dat na zappen, het beeld inderdaad een ruime seconde stil staat en dan pas gaat lopen. Groetjes, 

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?

Ja, modem (kpn box 12)  is direct verbonden met netwerk kabel aan tv ontvanger. Het is precies zo geïnstalleerd zoals bij onze vorige provider. Daarbij hadden wij dit probleem niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Een ‘frisse start’ heeft verder geen gevolgen hoor. Behalve dat je 'm dan echt even reset. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de software niet helemaal goed ingeladen is. Zo kunnen we dit controleren.